loga-superprzedszkola_II.jpeg

plakat_super_przedszkola_2_internet.jpeg

Super Przedszkola - Super Przedszkolaki w Gminie Praszka II
#FunduszeEuropejskie

W ramach Projektu zaplanowano następujące formy wsparcia:

  • Zapewnienie wydłużonej opieki przedszkolnej poprzez wydłużenie czasu pracy przedszkoli: Publicznego Przedszkola nr 1 w Praszce, Oddziałów Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej im. Wincentego Witosa w Kowalach oraz Publicznego Przedszkola w Ganie.
  • Dodatkowe zajęcia dla dzieci uczęszczających do placówek wychowania przedszkolnego, dla których organem prowadzącym jest gmina Praszka.
  • Wyjazdy edukacyjne do miejsc bezpośredniej edukacji.
  • Podniesienie kompetencji i kwalifikacji kadr pedagogicznych, głównie w zakresie pedagogiki specjalnej poprzez dofinansowanie studiów podyplomowych oraz realizację szkoleń tematycznych.
  • Do każdego przedszkola zostaną zakupione pomoce dydaktyczne niezbędne do prowadzenia zajęć.

Grupy docelowe:

Dzieci uczęszczające do publicznych przedszkoli na terenie Gminy Praszka, tj. PP 1 w Praszce, PP 2 w Praszce, Publicznego Przedszkola w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Strojcu, Oddziałów Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej im. Wincentego Witosa w Kowalach, Oddziału Przedszkolnego przy Szkole Podstawowej w Przedmościu, Publicznego Przedszkola w Ganie, w tym m.in. dzieci z niepełnosprawnościami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinie o wczesnym wspomaganiu rozwoju wydane przez Publiczną Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną, kadra dydaktyczna w/w placówek oraz rodzice.

 

Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji przedszkolnej w 6 placówkach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez gminę Praszka do VI 2026 r. poprzez realizację dodatkowych zajęć rozwijających kompetencje kluczowe i transferowalne niezbędne na rynku pracy, dodatkowych zajęć specjalistycznych dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, doskonalenie umiejętności i kompetencji nauczycielek wychowania przedszkolnego, głównie w zakresie pedagogiki specjalnej.

Wartość projektu (całkowity koszt projektu) - 1 031 546,25 zł

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich - 876 768,94 zł

W wyniku realizacji projektu 19 nauczycielek/nauczycieli pracujących w placówkach wychowania przedszkolnego podniesie kompetencje i kwalifikacje głównie w obszarze pedagogiki specjalnej.

Dzieci w wieku przedszkolnym, które będą uczestniczyć w projekcie rozwiną kompetencje kluczowe m.in w zakresie języka angielskiego, programowania i kodowania, przedsiębiorczości. Realizacja projektu przyczyni się też do wyrównania szans edukacyjnych dzieci w wieku przedszkolnym, w tym m.in. z grup w znajdujących się
w niekorzystnej sytuacji.

Miejsca realizacji projektu:

1. Publiczne Przedszkole nr 1 w Praszce.

Budynek w Publicznym Przedszkolu nr 1 w Praszce przy ulicy Mickiewicza 28 jest podniesiony względem chodnika. Budynek ma cztery wejścia. Przy wejściu głównym znajduje się 6 schodów oraz platforma Bajpax do przemieszczania osób niepełnosprawnych na parter budynku. Przy parkingu gminnym jest miejsce ogólnodostępne dla osób z niepełnosprawnościami.

2. Publiczne Przedszkole nr 2 w Praszce.

Budynek, w którym mieści się siedziba Publicznego Przedszkola nr 2 w Praszce, usytuowany jest w Praszce przy ul. Mickiewicza 8. Do budynku Przedszkola prowadzi jedno wejście, od strony ulicy, poprzedzone schodami. Budynek ma 2 kondygnacje, nie posiada windy ani toalet dostosowanych na potrzeby osób niepełnosprawnych.
Korytarze w budynku są szerokie i zapewniają swobodne poruszanie się, nawet przy dużym natężeniu ruchu. Osoby z trudnościami w poruszaniu się mogą liczyć na kontakt
z pracownikiem, po zawiadomieniu o takiej potrzebie.

3. Oddziały przedszkolne przy SP im. Wincentego Witosa w Kowalach.

Budynek Szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa w Kowalach przy ulicy Szkolnej jest podniesiony względem chodnika. Budynek ma trzy wejścia. Od strony ul. Szkolnej między furtką i wejściem znajdują się trzy schody bez podjazdu. Podjazd w postaci dwóch szyn może być ułożony po poinformowaniu pracowników szkoły. Od strony wschodniej budynku znajdują się szerokie drzwi, do których prowadzi bezpośrednio chodnik ułożony z kostki brukowej, nie ma schodów. Miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajdują się na ogólnodostępnym parkingu przy budynkach przy ulicy Szkolnej.

4. Oddział przedszkolny przy SP w Przedmościu.

Budynek, w którym mieści się siedziba Szkoły Podstawowej w Przedmościu, usytuowany jest w Przedmościu przy ul. Głównej 22. Do budynku szkoły prowadzą 2 wejścia -  od strony ulicy głównej i od placu zabaw na boisku szkolnym. Wejście do szkoły poprzedzają schody. Korytarze w budynku szkoły są szerokie i zapewniają swobodne poruszanie się, nawet przy dużym natężeniu ruchu. W poziomych ciągach komunikacyjnych nie występują utrudniające poruszanie się progi, nierówności, przegrody, filary, strome
i śliskie powierzchnie. Do budynku  i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Osoby z trudnościami w poruszaniu się mogą liczyć na kontakt z  pracownikiem szkoły, po wcześniejszym zawiadomieniu o takiej potrzebie.

5. Publiczne Przedszkole w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Strojcu

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Strojcu tworzy szkoła i przedszkole znajdujące się
w jednym budynku, z oddzielnymi wejściami. Przedszkole mieści się na parterze. Prowadzi do niego chodnik od strony ul. Szkolnej, 3 schody oraz szerokie drzwi. Brak jest podjazdów. Do przedszkola można się dostać od strony szkoły, gdzie przed wejściem dostępny jest podjazd. Korytarz prowadzący do sal przedszkolnych jest bardzo szeroki
i długi, pozbawiany schodów, progów i przeszkód, umożliwiający swobodne poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami. Do sal prowadzą szerokie drzwi. Do budynku
i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Przy drzwiach wejściowych do szkoły i przedszkola znajdują się dzwonki, z których może skorzystać osoba z niepełnosprawnościami, a pracownik pomoże się dostać do budynku. Placówka posiada drzwi i przegrody ogniowe między częścią przedszkolną i szkolną, oświetlenie dróg ewakuacyjnych z niezależnego źródła.

6. Publiczne Przedszkole w Ganie

Budynek Publicznego Przedszkola w Ganie jest wspólny dla Publicznego Przedszkola
w Ganie i Środowiskowego Domu Samopomocy. Wejście bezpośrednie do przedszkola jest możliwe za pomocą 3 małych schodów. Po tej samej stronie budynku znajduje się wejście do Środowiskowego Domu Samopomocy, które jest przystosowane do wjazdu osób z niepełnosprawnością za pomocą stałej rampy. Z korytarza ŚDS jest bezpośrednie wejście, którym bez przeszkód można dostać się do pomieszczeń przedszkolnych.

plakat_super_przedszkola_internet 002.jpeg

#FunduszeEuropejskie

Załączniki:

PDFREGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA.pdf (229,68KB)
PDFOświadczenie uczestnika projektu.pdf (166,59KB)
PDFDeklaracja uczest w pr_Przedmość.pdf (239,75KB)
PDFDeklaracja uczest w pr_Strojec.pdf (239,83KB)
PDFDeklaracja uczest w pr_PP2.pdf (241,99KB)
PDFDeklaracja uczest w pr_PP1.pdf (242,50KB)
PDFDeklaracja uczest w pr_Gana.pdf (239,71KB)
PDFDeklaracja uczest w pr_Kowale.pdf (240,75KB)