Kontaktować  z  nami można  się  :

Katarzyna  Mazurek tel. 661 80 38 81, e-mail   kasiamazurek6@wp.pl

 

Zdalne nauczanie od 29.06.2020r. do 30.06.2020r.

DOCXBEZPIECZNE WAKACJE nauczanie zdalne.docx (1,52MB)
 

Zdalne nauczanie od 22.06.2020r. do 26.06.2020r.

DOCXZdalne nauczanie 22.06.2020-26.06.2020r..docx (18,29KB)
 

Zdalne nauczanie od 15.06.2020r. do 19.06.2020r.

DOCXNAUCZANIE ZDALNE 15.06-19.06.2020.docx (7,39MB)
 

Zdalne nauczanie od 08.06.2020r. do 12.06.2020r.

DOCXZdalne nauczanie od 08.6-12.06.2020r..docx (14,54KB)
 

Zdalne nauczanie od 01.06.2020r. do 05.06.2020r.

DOCXnauczaniezdalne 01.06.2020r.-05. 06.2020r..docx (41,07KB)
 

Zdalne nauczanie od 25.05.2020r. do 29.05.2020r.

DOCXZdalne nauczanie od 25.05.2020-29.05.2020.docx (10,93KB)

Zdalne nauczanie od25.05-29.05.2020r.

Temat tygodnia: „Mama i tata ‘’

 

1.Opowiedz ,co widzisz na obrazku? Umieść nalepki  z brakującymi elementami  ilustracji 

 w odpowiednich miejscach-Karta Pracy str.10           

2.Zabawa grafomotoryczna z wykorzystaniem Piszę i Liczę str.68. Dzieci  rysują  portrety swoich       najbliższych, podpisują je, kreśląc po śladzie.       

 3.26 maja Dzień Mamy-narysujcie laurkę i wręczcie ją mamie.                                                               

4.Wykonajcie polecenia z Karty Pracy str.11                                                                                                    

5.Dobierz do siebie obrazki i zdania. Umieść nalepki w odpowiednich miejscach.  Narysuj babeczki  tak, by na każdym talerzu było ich 9. Pokoloruj je-Karta Pracy str.12                                                          

6. ,, Domowe porządki” -zabawa matematyczna z wykorzystaniem Piszę i Liczę str. 69.

7. ,,Laurka dla rodziców ‘’-dzieci wykonują  polecenie z Karty Pracy str.13-wycinają  wyrazy, odczytują je i wklejają we właściwe miejsca. Próbują napisać swoje imię.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

Drogie Mamy!                                                                                                                                                              

Z okazji zbliżającego się święta życzymy Wam, wszystkiego najlepszego, dużo zdrowia, radości, wytrwałości oraz spełnienia wszystkich marzeń.

 

Pani Lilka i Pani Kasia.                                                                                        

Zdalne nauczanie od 18.05.2020r. do 22.05.2020r.

PDFMOTYLKI NAUCZANIE ZDALNE 18-22.05.2020r.pdf (604,01KB)
 

„MOTYLKI”

KOLEJNY TYDZIEŃ MAJOWY PRZED NAMI.

ZNÓW MAMY DLA WAS NOWE ZADANIA DO WYKONANIA.

SZCZERZE ZACHĘCAMY DO PRACY I ZABAWY. 

ŻYCZYMY UDANEGO I ZDROWEGO KOLEJNEGO TYGODNIA…

POZDRAWIAMY – WYCHOWAWCZYNIE GRUPY „MOTYLKI”.

TEMATYKA TYGODNIA 18-22.05.2020r. :

MOJE ZWIERZĄTKO”

1.„PIĘĆ KOCIĄTEK” – zabawa paluszkowa  autorki MAŁGORZATY BARAŃSKIEJ.

Dziecko naśladu­ją Rodzica.

Śpi w koszyku pięć kociątek,

to bajeczki jest początek. (dzieci do koszyka ułożonego z jednej dłoni wkładają wszystkie palce drugiej dłoni)

Gdy się kotki obudziły,

to z koszyka wychodziły: (dzieci poruszają wszystkimi palcami w koszyku)

najpierw rudy, potem szary (dzieci wysuwają z koszyka najpierw kciuk, a potem palec wskazujący)

potem czarne dwa do pary. (dzieci wysuwają palec środkowy i serdeczny)

A na końcu wyszedł biały,

dzielny, chociaż bardzo mały. (dzieci wyjmują mały palec i poruszają nim nad koszykiem)

 

2. „PÓŁ MARZENIA” rozmowa na temat treści opowiadania JOANNY RAWECKIEJ.

Pół marzenia

Joanny Raweckiej        

Ninka miała ogromne marzenie. Ogromne i nie do spełnienia. Ilekroć poru­szała ten temat z rodzicami, słyszała wiele słów, których do końca nie rozumiała, ale wiedziała, że oznaczają jedno: nie może mieć psa.

– To jest, córeczko, wielka odpowiedzialność – mówiła mama, a Ninka już wiedziała, że to słowo wiąże się z kolejną odmową.

Wieczorami Ninka wyobrażała sobie, że bawi się z puchatym szczeniakiem i głaszcze jego błyszczącą sierść. Ach! Ileżby za to dała!

Pewnego ranka spotkała sąsiadkę, panią Adę, która miała starego kundelka Czarusia. Co prawda odbiegał od ideału z marzeń Niny, ale uwielbiała, kiedy wesoło merdając ogonem, podstawiał siwy pyszczek do pieszczot.

– Widzę, że umiesz obchodzić się ze zwierzętami – zagadnęła pani Ada, kie­dy dziewczynka delikatnie drapała Czarusia za uchem.

– Bardzo chciałabym mieć pieska – westchnęła Ninka. – Ale moi rodzice nie chcą się zgodzić.

Pani Ada spojrzała na małą ze zrozumieniem:

– Posiadanie psa to duża odpowiedzialność.

„Znowu to samo” – pomyślała ze smutkiem Ninka.

– Są jednak różne sposoby – dokończyła sąsiadka zagadkowo. – Można mieć psa „na pół”.

Dziewczynka spojrzała zaciekawiona.

– Chciałabyś mieć ze mną Czarusia „na pół”? – spytała pani Ada.

Ada aż pisnęła ze szczęścia. Spojrzała na pieska: jako w połowie własny wydawała jej się nawet piękny.

– Podzielimy się odpowiedzialnością. Możesz przychodzić do mnie po szkole, bawić się z Czarusiem, a jeśli rodzice pozwolą, to nawet wyprowadzać go na skwerek przed blokiem. Szczerze mówiąc, sprawia mi to już kłopot.

– Ojej! Dziękuję! – wykrzyknęła Nina i pobiegła z nowiną do domu.

– Pół psa? – zapytał tata, nie rozumiejąc dokładnie, o czym w pośpiechu opowiada mu córka.

– Nie pół psa, tylko pół odpowiedzialności – powiedziała dziewczynka, czując, że jest to bardzo mądre.

Dziecko odpowiada na pytania R.:

- O czym marzyła Nina?;

- Dlaczego rodzice nie chcieli się zgodzić na jej prośby?;

- Co oznacza to słowo odpowiedzialność?;

- Kto pomógł Nince?;

- Jak rozwiązała problem pani Ada?;

- Jakie zwierzątka macie w domu lub jakie chcielibyście mieć?;

- Jak należy opiekować się zwierzętami?;

- Jakie znacie zwierzątka domowe, które mają cztery łapy?

Dziecko odszukuje w atlasie zwierząt ilustracje zwierząt domowych z czterema łapami, podaje ich nazwy.

Dziecko dokonuje analizy i syntezy słuchowej i głoskowej wyrazów – nazw zwierząt, np.: kot, pies, chomik, mysz.

3.„ZABAWY Z MOIM ULUBIEŃCEM” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KSIĄŻKI KARTA PRACY4.14.

Dziecko opowiada o zabawach ze swoim ulubieńcem - zwierzątkiem domowym ( bądź zwierzątkiem wymarzonym)– , buduje zdanie i dokonuje jego analizy wyrazowej na podstawie ilustracji w Książce Karta Pracy4.14. Na koniec wykonuje ćwicze­nie w KP4.14.

4. „PIES” – praca plastyczna z wykorzystaniem materiałów odpadowych.

Dziecko ma do dyspozycji rurki po papierze toaletowym, kolorowe nakrętki o różnej wielkości, papier makulaturowy, patyczki po lodach lub słomki do napojów, nożyczki, klej.   Z jednej strony odcina kawałek długości ok. 1/3 całości – jest to głowa psa. Na papierze rysuje i wycina uszy, które dokleja do głowy. Do tułowia dokleja cztery nogi z patyczków po lodach i ogon – zrolowany kawałek papieru gazetowego. Następnie mocuje głowę do tułowia i dorysowuje lub dokleja szczegóły – oczy, nos, obrożę, łatki na tułowiu itp. – według własnego pomysłu.

 

5. „PODAJ DALEJ” – zabawa słuchowa - rodzinna.

Dziecko, rodzeństwo, rodzice…siedzą w kole. Dorosły który trzyma piłkę i  mówi wymyślone przez siebie dowolne słowo i podaje piłkę innej osobie z prawej strony. Zadaniem jest wyodrębnienie głoski końcowej w tym słowie i wymyślenie innego, zaczynającego się taką samą głoską. Gdy ktoś to zrobi, podaje piłkę dalej.

6. „W SKLEPIE ZOOLOGICZNYM” - rozmowa na temat wiersza BOŻENY FORMY.

Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KSIĄŻKI 4 KARTA PRACY4.15;

Wprowadzenie  liczby 10.

W sklepie zoologicznym

Bożena Forma

Ulicami miasta idzie

z mamą.

Nagle przed sklepem

na chwilę przystanął.

W sklepie pełno zwierząt:

myszki i szynszyle,

kolorowe ryby.

Skąd ich tutaj tyle?!

Papugi, kanarki,

jest też morska świnka,

a w akwarium mieszka

żółwiowa rodzinka.

Może da się wreszcie

namówić dziś mamę

i Maciuś wymarzone

zwierzątko dostanie.

Dzieci udzielają odpowiedzi na pytania R.:

- Przed jakim sklepem przystanęli Ma­ciuś z mamą?;

- Jakie zwierzęta zobaczył Maciuś?;

- Jak wygląda szynszyla? – jeśli dziecko nie wiedzą, może odszukać ilustrację w albumach o zwierzętach.

 

7. Dziecko wykonuje ćwiczenia z KSIĄŻKI 4, KARTA PRACY 4.15,wg. POLECEŃ R.

 

8. „AKWARIUM” – zabawa muzyczno-plastyczna.

Dziecko ma do dyspozycji kartki A3 i kolorowe farby oraz pędzle. Przy spokojnej melodii malują fale lub pętle od lewej strony kartki do prawej w tempie słuchanej muzyki. Następnie wycina z kolorowego papieru rośliny i nakleja je na kartkę. Z tektury wycina kształty rybek i ozdabiają je. Z kolorowych tasiemek i sznurków dokleja im ogony. Z rozsypanki literowej (Wycinanki 45–47) układa wyraz akwarium – rodzic możne pokazać dzieciom wzór wyrazu.

 

9. „DYWANIK DLA KOTKA” – zabawa dydaktyczna.

Dziecko ma do dyspozycji liczby w kolorach z Wycinanki 43. Układa 10 białych kwadratów, a potem szukają klocka tej samej długości. Następnie łączy ze sobą kolorowe klocki tak, by każdy rząd klocków miał długość 10.

 

10. „PRZYGODA REKSA” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KSIĄŻKI 4, KARTA PRACY4.16.

Dziecko wy­cina ilustracje i porządkuje je, układając w szeregu. Na ich podstawie tworzy opowiadanie – R. zaczyna słowami: Pewnego słonecznego dnia…, i dziecko dopowiada zdania. Na koniec dziecko nakleja ilustracje w odpowiedniej kolejności

 

 

11. „WĄŻ IDZIE DO LEKARZA” – zabawa ruchowa.

Dziecko siedzi na dywanie w siadzie prostym. Stara się poruszać do przodu bez zginania kolan. Unosi lekko do góry – raz jedną raz drugą nogę wraz z biodrem i pośladkiem i przesuwa się do przodu.

 

12. ZWIERZĘTA Z DALEKICH KRAJÓW” – działanie dziecka.

Dziecko poprzez albumy, książki, zdjęcia, zbiera informacje…  ciekawostki na temat zwierząt egzotycznych. Przygo­towuje razem z R. z rozsypanki literowej (Wycinanka 45–47) lub przy pomocy komputera nazwę Kącik zoologiczny.

 

 

13. „WYCIECZKA DO ZOO” – rozmowa na temat wiersza BOŻENY FORMY.

 

Wycieczka do zoo

Bożena Forma

 

Do zoo dzisiaj wyruszamy,

skromny bagaż zabieramy.

Każdy niesie plecak mały,

a w nim ekwipunek cały.

 

Pelerynę, z daszkiem czapkę,

mały soczek i kanapkę.

Jest aparat, zatem dzisiaj

będzie zdjęcie obok misia.

 

Już bilety są kupione,

więc ruszamy w prawą stronę.

Pełno krzewów dookoła,

nagle dziwny głos nas woła.

 

Spoglądamy, a przed nami

basen z małymi fokami.

Szybkie, zwinne, wciąż nurkują,

różne sztuczki pokazują.

 

Zaraz obok jest żyrafa,

a z nią mama oraz tata.

Długie szyje wyciągają,

z góry na nas spoglądają.

 

Tuż za nimi niedźwiedź biały

zanurzony w wodzie cały.

Słońce daje się we znaki,

upał jest nie byle jaki.

 

Trochę z boku wielka skała,

a tam lwia rodzina cała.

Lew w półcieniu jak głaz leży,

bacznie wszystkich wzrokiem mierzy.

 

Na polanie wielkie słonie,

ktoś wyciąga do nich dłonie.

Tak nie wolno! Zapamiętaj!

Wszak to dzikie są zwierzęta.

 

Są flamingi i bociany,

barwne kaczki, pelikany.

Jastrząb, orzeł, oraz sępy,

każdy z nich ma dziób zagięty.

Koło klatki z niedźwiedziami

pełno dzieci z rodzicami.

Misie pięknie się kłaniają,

śmiesznie głowy przechylają.

 

Dzieci odpowiadają na pytania R.:

- Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?;

- Jakiego zwierzęcia dzieci nie zobaczyły, bo gdzieś pobiegło?;

- Jakie ptaki widziały dzieci w zoo?;

- Dlaczego zamyka się zwierzęta w ogrodach zoologicznych?;

- W jaki sposób możemy pomóc zwierzętom w ogrodach zoo15„logicznych?

 

14. Z JAK ZEBRA” – zabawa dydaktyczna.

Wprowadzenie litery z, Z z wykorzystaniem Książki 4 Karta Pracy4.17. R. odwołuje się do wyrazu zebra i wprowadza literę z, Z zgodnie ze schematem zaprezentowanym przy poprzednich literach. Wykonanie zadań z KP4.17.

 

15. „PASKI ZEBRY” – zabawa grafomotoryczna z wykorzystaniem Książki PISZĘ I LICZĘ 70.

R. przy­gotowuje wzór pisanej litery z na kartonach A3, tacki z piaskiem i kartki A4. W trakcie recytacji rymowanki: Zebra paski ma, zebrę lubię ja, R. wodzi palcem po śladzie litery z. Następnie dziecko robi to samo z jednoczesną recytacją. R. zwraca uwagę na kierunek i dokładność kreślenia. Dziecko powtarza czynność na tackach z piaskiem i na kartkach A4 węglem rysunkowym, kolorową kredą itd. Na koniec wyko­nuje ćwiczenia w PiL 70.

 

16.WYKONAĆ ĆWICZENIA W KSIĄŻCE DO CZYTANIA 72–73 .

Dziecko ma za zadanie odszukać literę z w tekście, nazywać zwierzęta, a na koniec odczytać wyrazy i zdania.

17. „ZWIERZĘTA W ZOO” – malowanie farbami.

Dziecko malują swoje ulubione zwierzę egzotyczne. Uruchamia wyobraźnię oraz swoje zainteresowania zwierzętami.

 

18. „UWAGA! NIEZNAJOME ZWIERZĘ” – rozmowa z dziećmi na temat ilustracji w KSIĄŻCE, KARTA PRACY4.18.

R. zadaje dziecku pytania:

- Co to jest obce, nieznajome zwierzę?

- O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome dla nas zwierzę, np. psa?

- Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za siatką psa?

- Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta na wybiegu, np. słonia, żyrafę lwa, foki?

 

Dziecko wypowiada się na temat kolejnych ilustracji w KP4.18; ocenia zachowania poszczególnych osób w przedstawio­nych sytuacjach. Następnie wykonuje ćwiczenia w KP4.18

 

19. „ŻÓŁWIE W TERRARIUM” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem PISZĘ I LICZĘ 71.

Dziecko ma komplet kostek domina (W 31), liczby oraz znaki z W 48–49. Zaba­wę zaczyna R. – losuje jedną kostkę (np. kostkę z pięcioma i dwoma oczkami) i pokazując ją dziecku, mówi: W moim terrarium jest pięć dużych żółwi i dwa małe; pięć i dwa to siedem. Następnie R. układa działanie: 5+2=7. W następnej kolejności kostkę domina losuje dziecko i zabawa toczy się w taki sam sposób. Na koniec dziecko wykonuje ćwiczenia z PiL 71.

 

20.„KODEKS” – zabawa dydaktyczna.

Dziecko wraz z rodziną, redagują zasady bezpiecznego zacho­wania się podczas spotkań z nieznajomymi zwierzętami, np.:

- Trzymamy ręce z dala od ogrodzenia, za którym jest zwierzę!

- Stoimy bez ruchu, gdy pies nas wą­cha!

- Nigdy nie dotykamy nieznanych zwierząt.

- Gdy chcemy pogłaskać psa, zawsze musimy o to zapytać jego właściciela.

- W zoo stoimy za barierkami!

 

Dziecko wyko­nuje ilustracje do zapisanych przez R. na kartonie zasad i przykleja je obok właściwego zdania. Wykonany kodeks wieszają w widocznym miejscu.

  1. „MAMA DA MI BUŁKĘ” – zabawa relaksacyjno - rodzinna

Dziecko wraz z rodziną siedzą w kole jedno za dru­gim. Recytują tekst wierszyka i wykonują następujące ruchy wg instrukcji poniżej:

Mama da mi bułkę, bułkę dam pieskowi. (dzieci rysują owale obiema rękami na plecach kolegi)

Piesek da mi skórkę, skórkę dam szewcowi. (dzieci rysują prostokąty)

Szewc mi zrobi buty, buty dam sędziemu. (dzieci delikatnie stukają palcami w plecy kolegi)

Po co one jemu? Tego nie wie nikt, (dzieci rysują na całych plecach znak zapytania)

Zresztą sędzia znikł! (dzieci zasłaniają delikatnie uszy koledze z przodu)

 

22.ĆWICZENIA DLA DZIECI:

https://youtu.be/2BQCcIjudZ8

https://www.youtube.com/watch?v=YMF_

23. DOŚWIADCZENIA:

https://www.youtube.com/watch?v=5hwCjXFDu8k

24. WESOŁE TAŃCE i PIOSENKI:

https://www.youtube.com/watch?v=LgMAYUz5WSc

https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM

https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w

25. HIGIENA:

https://www.youtube.com/watch?v=QGRGYhfnpDo

https://www.youtube.com/watch?v=l6BsHHQlV-I

 

 

 

Zdalne nauczanie od 11.05.2020r. do 15.05.2020r.

Zdalne nauczanie od 11.05 – 15.05.2020r.

TEMAT TYGODNIA: ,, Na łące”

 

1. Łąka – rozmowa na temat opowiadania Olgi Masiuk i ilustracji w KARCIE PRACY str.5

Wiosna była coraz bardziej wiosenna. Słońce grzało tak przyjemnie, że moż­na było pozbyć się bluzy, a nawet skrócić spodnie! I chciało się tylko wystawiać twarz w stronę promieni i pozwalać, żeby pachnący wiatr hulał we włosach. Ale dzieci siedziały w swojej sali.

– Kisimy się tu jak ogórki – powiedział zrezygnowany Staś.

– Jak to? – zdziwił się Supełek.

– Tak to – Staś wskazał ręką na duże okna, których nie można było otworzyć. Słońce ślizgało się po szybie, podnosząc temperaturę w sali niczym w piecyku. A wietrzyk, który przyjemnie poruszał gałązkami drzew za oknem, nie był w sta­nie wpaść do środka.

– Nie możemy być ogórkami! – szybko podchwyciła myśl Marysia.

– O nie! – dołączyła Blue.

– Trzeba walczyć – podsumował Jacek. – Idziemy do Pani.

Pani siedziała przy biurku i wachlowała się gazetą. Dzieci stanęły przed nią w szeregu.

– Nie zgadzamy się na bycie ogórkami – powiedział mocnym głosem Staś.

– Nie chcemy mieszkać w słoiku – dodała Blue.

– Ani się kisić – uzupełnił Supełek.

– Cudownie! – Pani klasnęła w ręce. – Cieszę się, że to mówicie. Właśnie miałam wam zaproponować wyjście na łąkę. Jest dziś tak gorąco. A podczas naszej nieobecności pan Tomek naprawi okna, żeby można je było szeroko otwierać.

– Hurra! Hurra! – krzyknęła Blue. – Odkręcamy nasz słoik i wyskakujemy!

W ciągu dwóch minut wszyscy byli gotowi do wyjścia. Przedszkole mieściło się na skraju miasta. Wystarczyło przejść niewielki lasek i wychodziło się na piękną łąkę.

– Jak wspaniale! – Blue rozpostarła ramiona i wciągnęła mocno powietrze.

 – Ale pachnie – powiedziała.

Pani rozłożyła na ziemi koce i Supełek natychmiast ułożył się na jednym z nich.

– Nie wiedziałem, że jesteś taki długi – Pak przypatrywał mu się z góry. – Chyba urosłeś na wiosnę.

– Bardzo możliwe – odpowiedział Supełek i ułożył się na boku na skraju koca.

– Co to?! – wykrzyknął nagle.

– Co? – zdziwił się Pak.

Supełek przyłożył jeszcze raz ucho do ziemi.

– W trawie coś piszczy – powiedział cichutko, jakby nie chciał zniszczyć jakiejś wielkiej tajemnicy.

Blue także przyłożyła ucho do trawy.

– Rzeczywiście, coś słychać – potwierdziła poważnie.

Więc wszyscy umościli się na kocach i zaczęli nasłuchiwać. Zielone łodyżki przyjemnie łaskotały w nos i uszy.

– Coś bzyczy, szeleści i chrobocze – powiedziała Marysia.

Supełek rozchylił kępkę trawy. Wśród listków toczyło się intensywne życie. Mrówki przedzierały się przez chaszcze, niosąc na plecach tobołki z jakichś drobinek. Żuczek kroczył ospale, jakby musiał co kilka kroków rozciągać nie­używane przez zimę łapki. Biedronka wdrapywała się na wiotką łodygę i na szczycie prostowała pogniecione skrzydełka.

– Tam – Supełek wskazał na ziemię – jest ukryta cała kraina.

– Tam też – Pak leżał teraz na plecach i spoglądał w niebo. Podniósł łapkę.

Wszyscy ułożyli się na plecach. Nad ich głowami bardzo wysoko leciały ptaki. Niżej, barwnie i dostojnie, wirowały w powietrzu motyle. Czasem warczący bąk zawisał w przestrzeni.

– W górze też jest cała kraina – powiedziała Blue.

– Jakby świat był piętrowy – rzekł Staś.

– Właśnie. Przecież jest nawet piętro minus jeden – zaśmiała się Blue.

– Jak to? – Supełek nie zrozumiał.

– No pod ziemią. Tam się budzą krety – chichotała Blue.

– I cebulki kwiatów zaczynają pęcznieć i nasiona pękają – podpowiedziała Pani.

– Zobaczcie! – wykrzyknął Supełek. – Przeniosłem się na piętro plus sto.

I chodzę po niebie.

I rzeczywiście, leżąc na plecach, machał nogami i zdawało się, że stawia kro­ki po niebie.

– Nie zdepcz tej chmurki – powiedziała Blue, która do niego dołączyła.

I wszyscy, leżąc na łące, zaczęli chodzić po niebie.

– Widzę, że na dobre wyszliście ze słoika z kiszonymi ogórkami – zaśmiała się Pani.

Dzieci udzielają odpowiedzi na pytania rodzica:

Dlaczego dzieci źle się czuły w przedszkolu i chciały wyjść?

Do czego porównały siedzenie w sali?

Co zaproponowała pani?

Co usłyszały dzieci podczas wycieczki?

Co zobaczyły dzieci podczas wycieczki?

Co dzieci poczuły podczas wycieczki?

Jakich mieszkańców łąki dzieci zobaczyły lub usłyszały?

Następnie dzieci przyglądają się ilustracji na KARCIE PRACY str.5 i wspólnie z rodzicem nazywają rośliny i zwierzęta zamieszkujące łąkę. Następnie rozcinają ilustrację, ponownie składają i naklejają ją na kartce.

2. ,,Kolorowa łąka” – praca plastyczna z wykorzystaniem Wycinanki 38-39. Dzieci wykonują motyla i biedronkę techniką płaskiego orgiami, według obrazkowej instrukcji zamieszczonej w wycinance.

3. ,,Ł jak łapa – wprowadzenie litery ,,ł”, ,,Ł” z wykorzystaniem KARTY PRACY str.6.

4. ,,Gdzie się podziały nasze kropeczki” – zabawa matematyczna na podstawie opowiadania Joanny Modelskiej.

Na łące panował niespokojny gwar. W trawie aż huczało od krzyków.

– Co to za hałasy? Co się z wami dzieje? – spytał przysadzisty żuk.

– Ktoś nam ukradł kropeczki ze skrzydeł! – wykrzyknęły przestraszone biedronki. – Bez nich nie jesteśmy już takie same. Kto teraz będzie chciał wypa­trywać nas w trawie? Czyje oko ucieszymy naszym widokiem…? – zawiesiła głos najstarsza z biedronek.

Kto śmiał to zrobić?! – oburzył się żuk i ze zdziwienia aż postawił swoje róż­ki na sztorc.

Tu, na łące, wszystkie owady mieszkają razem i sobie pomagają – zauważył pasikonik.

– To znaczy, że zakradł się do nas jakiś intruz – odparł żuk po chwili namysłu. – Czy ktoś widział coś podejrzanego?

– Ja! Wczoraj przelatywały tędy te pomarańczowe niby-biedronki – zabzycza­ła pszczoła.

– Tak – zamyślił się żuk. – Te psotnice już nieraz dały się nam we znaki. Pew­nie to one ukradły kropki biedronkom i przyczepiły do swoich skrzydeł.

– I co teraz, żuku? Musimy jakoś wspomóc nasze przyjaciółki! – odezwał się pasikonik. – Czy ktoś ma pomysł?

Zapadła cisza. Mimo że owady bardzo chciały pomóc swoim koleżankom, żaden z nich nie wiedział, czym zastąpić skradzione kropeczki. Całej rozmowie przysłuchiwały się polne rośliny, szumiąc z oburzenia. Wtem nad rozmówcami pochylił się kwiat maku.

– Wiem, że do biedronki mi daleko, ale w moim kwiecie są czarne nasiona, które mogę oddać biedronkom – zasugerował nieśmiało mak.

– Naprawdę? Zrobiłbyś to dla nas? – z niedowierzaniem spytała najstarsza biedronka.

– Z przyjemnością i zaszczytem – radośnie odparł kwiat.

Na łące rozległy się wesołe okrzyki. Owady ochoczo wzięły się do pracy i po­mogły nalepić nowe kropki na czerwonych skrzydłach. A kiedy już skończyły, biedronki znowu wyglądały tak jak zawsze.

Pytania:

Co przydarzyło się biedronkom?

Kto im pomógł?

Co zrobili przyjaciele biedronek z łąki?

Wykonaj ćwiczenie w KARCIE PRACY str. 7.

5.  Wykonaj ćwiczenie w Piszę i Liczę str.66.

6. Ćwiczenia w liczeniu ; rozwijanie sprawności grafomotorycznej z wykorzystaniem Piszę i Liczę str. 67.

7. ,,Żaby” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KARTY PRACY str.8. Dzieci rozwiązują zagadkę:

Jest zawsze roześmiana,

lecz gdy usłyszy bociana,

to o drogę nie pyta,

tylko do wody szybko zmyka.

Następnie dzieci rozwiązują zadanie z KARTY PRACY str.8

8. ,,Na wiosennej łące” – zabawa ortofoniczno – ruchowa. Rodzic opowiada historyjkę a dzieci za pomocą gestów i wyrazów dźwiękonaśladowczych, próbują odwzorować treść opowiadania.

Jest piękna pogoda, świeci słonko – dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym, podnoszą ręce do góry i wykonują szybkie, rotacyjne ruchy dłońmi.

Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy – dzieci wstają.

Mrówki budują swoje miasto – z rękami na biodrach dzieci wykonują obrót tuło­wia, raz w lewo, raz w prawo.

Zajączki skaczą po łące – dzieci mówią trzy razy: kic, kic, kic, i wykonują trzy skoki obunóż (dzieci robią kilka takich serii).

Żabki pływają w jeziorze – dzieci mówią: kum, kum, a potem robią dwa przysiady (dzieci robią kilka takich serii).

Ptaszki wysoko fruwają po niebie – stojąc w miejscu, dzieci mówią: pi, pi, pi, a po­tem biegają z rozłożonymi rękami.

Bocian dostojnie kroczy – dzieci idą z wysokim podnoszeniem nóg, zatrzymują się, wyciągają do przodu ręce i naśladując ruch bocianiego dzioba, mówią: kle, kle.

Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty kołyszą się na wietrze – dzieci mówiąc: szu, szu, szu, kołyszą na boki wysoko podniesionymi rękami.

Zaczął padać majowy deszczyk – dzieci kucają i rytmicznie uderzają rękami o podłogę, mówiąc: kap, kap, kap.

Wszystkie zwierzątka chowają się do swoich domków – dzieci siadają w siadzie skrzyżnym na dywanie.

9. ,,Kolorowy motyl” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem KARTY PRACY str.9. Dzieci kolorują motyla zmieniając kolory zgodnie z zaprezentowanym kodem.

10.,,Malujemy wiosnę” – czytanka str.69. Dzieci odczytują zdania i wyrazy, łączą wyrazy z ilustracjami.

 

Pozdrawiamy

Pani Lilka i Pani Kasia

Zdalne nauczanie od 04.05.2020r. do 08.05.2020r.

ZDALNE NAUCZANIE OD 04.05 – 08.05.2020r.

TEMAT TYGODNIA: ,,JAK POWSTAJE KSIĄŻKA?”

1. Strażnik książek- rozmowa na temat treści opowiadania Magdaleny Zawadzkiej.

W ogromnym zamku mieszkał tajemniczy czarodziej. Ludzie mawiali, że to najmądrzejszy człowiek na świecie i zawsze potrafił znaleźć radę. Pewien rybak, z którego śmiano się we wsi, że jest najgłupszy ze wszystkich rybaków, postano­wił udać się do niego i poprosić o pomoc.

– Skoro jest taki mądry, to na pewno wie, jak przestać być głupim – powie­dział rybak i wyruszył w drogę.

Wędrował wiele dni aż dotarł do wielkiego zamczyska o ostrych wieżach i grubych murach. Zapukał w bramę.

– Kto tam? – odezwał się jakiś głos.

– To ja! Chcę wejść, wpuść mnie! – zawołał się rybak.

– Nie jesteś zbyt grzeczny, idź sobie – odparł głos.

Rybak zanocował w lesie i wrócił rano. Znów zapukał i znowu usłyszał:

– Kto tam?

– Proszę, wpuść mnie!

Wtedy brama otworzyła się ze zgrzytem, a na progu stanął czarodziej we własnej osobie.

– Witaj, wejdź proszę i powiedz, co cię sprowadza.

Rybak podziękował i opowiedział o swoim zmartwieniu. Czarodziej uśmiech­nął się i zaprowadził gościa do głównego holu. Pod ścianami stały niezliczone regały, na których były miliony książek.

– Oto rada na twój kłopot – powiedział czarodziej.

Rybak nie mógł uwierzyć, że na świecie istnieje tyle książek.

– Co ja mam zrobić? – zapytał przestraszony.

– Zacznij się uczyć. Weź jedną książkę, przeczytaj ją, a potem weź drugą i kolejną. Kiedy przeczytasz wszystkie, będziesz mądrzejszy ode mnie. – Ale przecież ty jesteś najmądrzejszy na świecie.

– O nie! – zaprzeczył czarodziej. – Tak myślą tylko ci, którym nie chce się uczyć. Zapewniam cię, że jeśli się postarasz, możesz stać się o wiele mądrzejszy.

Rybak został u czarodzieja i wiele lat czytał księgi. A kiedy czarodziej od­szedł, zajął jego miejsce w zamku i strzegł ksiąg dla kogoś innego, kto zechce przyjść, by się uczyć.

PYTANIA:

Dlaczego rybak postanowił od­szukać czarodzieja?; Dokąd czarodziej zaprowadził rybaka i jaką dał mu radę?; Co zrobił rybak?; Jak zakończyła się ta historia?; Dlaczego powinno się czytać książki?; Dlaczego ważne jest, by umieć dobrze czytać?; Do czego służą książki?

2. Wykonaj ćwiczenia z KARTY PRACY str.1 (4 część)

3.  ,,Bohaterowie naszych książek” – zabawa grafomotoryczna z wykorzystaniem Piszę i Liczę str.64.

4. Kłótnia książek – rozmowa na temat treści opowiadania Łukasza Bernady i ilu­stracji w Cz 64–65.

Kłótnia książek

Łukasz Bernady

W sobotę w bibliotece zrobił się szum. To kolorowe książki dla dzieci kłóciły się między sobą.

– Ja jestem najciekawsza – przechwalała się historia o piratach. – Opowia­dam o niesamowitych przygodach!

– Nieprawda! – odpowiedziała inna. – U mnie można przeczytać informacje o dinozaurach. Dzieci wolą dinozaury niż piratów. – Nie macie racji! – krzyknę­ła następna. – Najciekawsze są nowe modele aut!

Potem włączyły się też inne książki. Już nikt nikogo nie słuchał. O rozwiąza­nie poproszono mądrą księgę baśni.

– Zanim odpowiem – rzekła – wykorzystam czar wróżki z bajki i zabiorę was w podróż po naszym miasteczku. Wypowiedział zaklęcie i okno się uchyliło, a książki wyfrunęły jak ptaki, machając okładkami. Nastał wieczór i w wielu oknach paliły się światła. Książki zaglądały do mieszkań. W jednym dzieci czyta­ły historię przygodową. W drugim dziewczynka siedziała nad stronicami o ciast­kach i wypiekach. Jeszcze w innym pan trzymał w rękach powieść. – Tam nie lecimy – oznajmiła księga baśni, wskazując biały domek. – Tam nie ma książek. Muszą się najpierw o nas dowiedzieć.

Zajrzały do wielu okien i przekonały się, że ludzi interesują bardzo różne książki. Po powrocie milczały zawstydzone. Nikt nie czytał o piratach, dinozau­rach, czy samochodach.

– Czytelnicy lubią różne książki – uspokajała księga baśni. – A to oznacza, że każda z nas jest ważna.

– Naprawdę?! – zapytały z niedowierzaniem.

– Tak. Tylko dla kogoś innego.

W poniedziałek rano pierwsza zjawiła się pani bibliotekarka. Wkrótce przy­były również dzieci ze szkoły z wychowawczynią. Gdy się zapisywały do bibliote­ki, jeden z chłopców powiedział:

– Mieszkam niedaleko. My nie mamy książek. Czy mogę wypożyczyć od razu trzy?

– Oczywiście! A które byś chciał?

– O piratach, o samochodach i… o dinozaurach!

Dzieci odpowiadają na pytania np. Jak nazywa się miejsce, w którym były książki?; O co pokłóciły się książki?; Kto pomógł rozwiązać problem?; Co zrobiła księga z bajkami, by pogodzić książki?; Popatrzcie na ilustrację w książce. Co można robić w bibliotece?; Jak należy zachowywać się w bibliotece? Po rozmo­wie dzieci wykonują kolejne ćwiczenia w Czytance  64–65.

5. Wykonaj ćwiczenie w KARCIE PRACY str.3

6. Jak powstaje książka? – filmik.

https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8

7. „Skąd się biorą książki?” – rozmowa z dziećmi na temat historyjki obrazkowej z wykorzystaniem KARTY PRACY 4.3.

8. Wykonaj ćwiczenie w Piszę i Liczę str.65.

9. Książka czeka – rozmowa na temat treści wiersza Hanny Łochockiej i Cz 66–67. Rodzic czyta treść wiersza w Cz 66. Po wysłuchaniu wiersza dzieci odpowiadają na pytania R.., np.: Co robi dla nas książka?; Jak inaczej możemy nazwać książkę?; Co daje nam czytanie książek?; Co to znaczy szanować książki?; Jak należy postę­pować z książkami, by były zawsze czyste i zadbane? Po rozmowie dzieci wykonują zadania w Cz 66–67.

10. ,,Zakładka do książki” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna. Dzieci mają tektu­rowe prostokąty o wymiarach ok. 5 × 20 cm. Za pomocą dziurkacza robią dziurki dookoła brzegów. Przez dziurki przewlekają kolorowe tasiemki. Środek ozdabiają według własnego pomysłu.

11. Wykonaj ćwiczenia w KARCIE PRACY str.4.

12. Posłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=HH9yMctug4c

13. Tańce smyka: https://www.youtube.com/watch?v=jENEuU0SEsU

 

Pozdrawiamy

Pani Lilka i Pani Kasia

 

 

 

Zdalne nauczanie od 27.04.2020r. do 30.04.2020r.

DOCXKto Ty jesteś 27.04.2020-30.04.2020r..docx (112,63KB)
 

 

Zdalne nauczanie od 20.04.2020r. do 24.04.2020r.

DOCX,,Motylki,,20-24.04.2020r..docx (16,18KB)
 

Zdalne nauczanie od 20.04 – 24.04.2020r.

Temat tygodnia: ,,Chrońmy środowisko”

 

1.Mali strażnicy przyrody – słuchanie wiersza.

Dziś ekologia modne słowo,

Przyrodę wszyscy chcemy mieć zdrową.

Jej strażnikami się ogłaszamy,

od dziś przyrodzie my pomagamy!

Gdy ktoś bezmyślnie papierek rzuci,

Musisz takiemu uwagę zwrócić.

Nie można przecież bezkarnie śmiecić,

To wiedzą nawet przedszkolne dzieci.

Nie wolno łamać gałęzi drzew,

Bo piękny płynie z nich ptasi śpiew.

A kiedy bocian wróci z podróży

     Gniazdo niech znajdzie, na nie zasłużył.

Pozwól dżdżownicy do ziemi wrócić,

Po co jej dzieci mają się smucić.

Niech barwny motyl siada na kwiatach,

Żyje tak krótko, niech wolny lata.

A zimą nakarm głodne ptaki,

Sikorki, wróble, wrony, szpaki.

Powieś na drzewie karmnik mały,

będą ci wiosną za to śpiewały.

Choć ekolodzy jeszcze z nas mali

Uczyć będziemy tego wandali.

Matka natura nam wynagrodzi,

     Jeśli z przyrodą będziemy w zgodzie.

Rozmowa dotycząca treści utworu: Co to jest ekologia?; Co to znaczy zachowywać się ekologicznie?; Co my możemy zrobić dla przyrody?; Co to są powiązania między zwierzętami, ludźmi, roślinami?

2.Słuchanie piosenki pt. ,,Ekologia” (youtube).

3. „Skąd się bierze woda w kranie?” - http://ciekawedzieciaki.blogspot.com/2015/01/obieg-wody-w-przyrodzie.html?m=1

4. ,,Ziemię mamy tylko jedną” -  praca z wierszem.

Ziemię mamy tylko jedną

Więc szanujmy Ją,

Bo cóż z nami stanie się,

Gdy zniszczymy własny dom.

Giną ptaki i zwierzęta,

Giną drzewa w lesie,

Nic nie robiąc, wciąż czekamy

Co nam los przyniesie?

Dość lenistwa – ruszmy razem

I działać zacznijmy,

Żeby żyć móc na tej Ziemi

     Więzy zacieśnijmy.

Chrońmy lasy, chrońmy wodę,

Dbajmy o przyrodę,

Uczmy kochać las i łąkę

     Pokolenia młode.

Rozmowa dotycząca treści wiersza: Co możemy zrobić, aby nasza ziemia żyła jeszcze miliony lat?

5. Praca z kartą pracy 27 (pierwsza strona) – wprowadzenie znaku +, dodawanie do 8.

6. ,,Robimy porządki” – słuchanie wiersza.

Wszystkie dzieci, nawet duże

Posprzątają dziś podwórze

A dorośli pomagają

Śmieci w workach wyrzucają.

Pierwszy worek jest zielony

Cały szkiełkiem wypełniony

W żółtym worku jest bez liku

Niepotrzebnych już plastików.

A niebieski worek – wiecie

papierowe zbiera śmieci.

My przyrodę szanujemy

Śmieci więc segregujemy

Z ekologią za pan brat

Mama, tata, siostra, brat.

     Siostra, mama, tata, brat.

Rozmowa dotycząca treści wiersza: Co postanowiły zrobić dzieci w wierszu?; Kto im w tym pomagał?; Co było im potrzebne do robienia porządków?; Jakiego koloru były worki do których dzieci zbierały śmieci?; A do czego służą brązowe worki?

7. Wykonanie ćwiczenia z karty pracy 27 (druga strona) – doprowadź dzieci do właściwych pojemników.

8. ,,Świat w naszych rękach” ZoZi (ekologiczna piosenka – youtube)- osłuchanie z piosenką.

9.Wykonanie ćwiczenia z karty pracy 28 – prezentacja liter ,,w” ,,W” na podstawie wyrazów: worek, Wanda.

10. ,,Pstryk” – słuchanie wiersza Juliana Tuwima

Sterczy w ścianie taki pstryczek,

Mały pstryczek – elektryczek,

Jak tym pstryczkiem zrobić pstryk,

To się widno robi w mig.

Bardzo łatwo:

Pstryk – i światło!

Pstryknąć potem jeszcze raz,

Zaraz mrok otoczy nas.

A jak pstryknąć trzeci raz –

Znowu dawny świeci blask.

Taką siłę ma tajemną

Ten ukryty w ścianie smyk!

Ciemno – widno –

     Widno – ciemno.

Któż to jest ten mały pstryk?

Może świetlik? Może ognik?

Jak tam dostał się i skąd?

To nie ognik. To przewodnik.

Taki drut, a w drucie PRĄD.

Robisz pstryk i włączasz PRĄD!

Elektryczny bystry PRRRRĄD!

I skąd światło?

     Właśnie stąd!

Rozmowa dotycząca treści wiersza: O kim lub o czy była mowa w wierszu?; Do czego służy prąd elektryczny?; Jak on się dostaje do naszych mieszkań?; Czy dzieci mogą bawić się prądem elektrycznym?; Z czego jest wytwarzany prąd elek­tryczny?

11. Obejrzyj filmik pt. ,,Nie taki prąd straszny”.(youtube)

12. Praca z czytanką str.60-61 – ćwiczenia w czytaniu.

13. Wykonanie ćwiczenia w ,,Piszę i Liczę” str.60 – ćwiczenia w pisaniu po śladzie.

 

Pozdrawiamy

Pani Lilka i Pani Kasia.

 

 

 

Zdalne nauczanie od 14.04.2020r. do 17.04.2020r.

WITAMY MOTYLKI PO PRZERWIE ŚWIĄTECZNEJJ

Mamy nadzieję, że świąteczny miniony czas był dla Was mile spędzony w gronie najbliższej rodziny. Pewnie odwiedził wielu z Was ZAJĄCZEK WIELKANOCNY.

Był również u nas i zostawił zadania do wykonania na ten tydzień.

 Zapraszamy do wspólnej nauki i zabawy !!!

Przypominamy o myciu rączek

po skorzystaniu z toalety, po zabawie

i obowiązkowo przed i po jedzeniu.

Pamiętajcie o tym codziennie, to bardzo ważne!!!

MP3ZA+ü¦äCZNIK nr. 5 Trening dla mamy z dzieckiem w domu (1).mp3 (22,74MB)
MP3ZA+ü¦äCZNIK nr. 4 Piosenka Czy gruby, czy chudy..mp3 (4,47MB)
DOCXZA+ü¦äCZNIK nr 3.docx (95,50KB)
DOCXZA+ü¦äCZNIK nr 2.docx (687,48KB)
MP3ZA+ü¦äCZNIK nr 1 Stary Donald farm¦Ö mia+é.mp3 (25,68MB)
DOCXMOTYLKI TYDZIE+â 15-17.04.2020 PRACA ZDALNA.docx (29,35KB)

DOCXZA+ü¦äCZNIK nr 8 JAK POWSTAJE CUKIER.docx (114,98KB)
DOCXZA+ü¦äCZNIK nr 7 POKOLORUJ I PONUMERUJ W ODPOWIEDNIEJ KOLEJNO+ÜCI (1).docx (38,01KB)
DOCXZA+ü¦äCZNIK nr 6 JAK POWSTAJE CHLEB.docx (3,36MB)
 

 

1.„STARY DONALD FARMĘ MIAŁ” – zabawa ruchowa ortofoniczna przy piosence.

Dziecko słucha piosenki, wymienia zwierzęta w niej występujące, naśladuje je ruchem i głosem.

W kolejnych zwrotkach dziecko naśladują krowę (mu, mu), kaczkę (kwa, kwa) itp.

(załącznik nr.1-piosenka)

 

Stary Donald farmę miał sł i muz. Tradycyjne

Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł!

Na tej farmie pieska miał, ija, ija, oł!

Słychać hau, hau tu, Hau, hau tam, Hau tu, hau tam,

Wszędzie hau, hau,

Stary Donald farmę miał ija, ija, oł!

 

2. „O czym będziemy rozmawiać w tym tygodniu?” – zabawa, wprowadzenie do tematu.

Rodzic przygotowuje obrazki: rakiety, oka, lalki, nuty, igły, kota. Kładzie je na podłodze, stole itp. i wyjaśnia, że pierwsze głoski z tych wyrazów będą rozwiązaniem naszego tematu. Dzieci najpierw dokonują analizy i syntezy słuchowej. Na koniec mogą zastąpić głoski literami – ROLNIK.

(załącznik nr.2 - obrazki)

 

RAKIETA

OKO

LALKA

NUTY

IGŁA

KOT

Rodzic opowiada dziecku o pracy rolnika.

3. Praca w Książkach, Karta Pracy nr 3.25 – cięcie i składanie obrazka wiejskiej zagrody jako wprowadzenie do tematu zajęć.

4. „Praca rolnika” – zabawa naśladowcza.

Rodzic opowiada historię, natomiast dzieci naśladują wszystkie wskazane czynności lub zwierzęta występujące w opowiadaniu.

OPOWIADANIE „Praca rolnika” Emilia Raczek

W wiejskiej zagrodzie praca wre od świtu. Gospodarz skoro świt wstał, by zająć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w wielkich kotłach mieszał paszę dla świnek, nalewał wodę do zbiorników i poidełek. Wielkimi widłami poprzenosił do boksów belki słomy i siana. Następnie poszedł do stajni, gdzie wsypał owies dla koni i oczywiście nalał wodę do zbiorników. Nanosił również z kopy obok – świeżego siana. Na koniec poszedł do obory, gdzie czekały na niego już krowy. Stały i muczały, a on najpierw nakarmił je i wziął się do dojenia. Trzeba było dojść do każdej i na małym stołeczku usiąść obok niej. Obiema rękoma chwycił wymiona i zaczął doić krowę. Do wiaderka zaczęło płynąć ciepłe mleko. Następnie gospodarz zjadł szybko śniadanie i wyprowadził z garażu traktor. Doczepił do niego pług i wyruszył w pole. Tam zaorał i zbronował całe pole równiutko, rządek przy rządku. Następnie w wielkie wiadro wsypał ziarno i zaczął siać – chodząc po polu w jedną i drugą stronę. Przyjechał do domu, zjadł obiad i wyszedł do stodoły, gdzie musiał poprzestawiać z miejsca na miejsce bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt. Zaczęło zmierzchać, znowu doglądał swójna miejsce bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt. Zaczęło zmierzchać, znowu doglądał swójdobytek: krowy, konie, świnki, kury oraz kaczki. Wieczorem po kolacji mógł nareszcie odpocząć.

5. „W zagrodzie” – zabawa matematyczna.

R. przygotowuje dziecku liczmany ( kredki, klocki, ipd.), kartki A4, cyfry, znak = . R. odczytuje treść zadania. Dziecko ma na kartce ułożyć odpowiednią liczbę liczmanów i podpisać zadanie za pomocą cyfr i znaków.

 

Zadania:

1. W zagrodzie są: 3 świnki, 2 krowy i 2 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie? (3 i 2 i 2= 7)

2. W kurniku mieszkają: 3 kury, 1 kogut, 4 kaczki. Ile ptaków mieszka w kurniku?

3. Koło domu chodzą: 2 czarne koty, 2 rude koty, 3 koty w prążki i 1 biały. Ile kotów chodzi koło domu?

4. W oborze są: 4 cielątka i 5 krów. Ile zwierząt mieszka w oborze?

5. Po podwórku stoi: 1 traktor, 4 przyczepy, 2 kombajny. Ile maszyn jest na podwórku?,

6. „POLICZ I ZRÓB TYLE” – zabawa matematyczno-ruchowa.

R. ma przygotowane kar­toniki z oczkami, jak na kostce do gry. Dziecko porusza się po całym pokojuzgodnie z rytmem podanym przez Rodzica. Na przerwę w muzyce R. pokazuje dwa kartoniki i prosi dziecko, aby przeliczyło oczka na kartonikach i zrobiły np. tyle samo paja­cyków, przysiadów lub podskoków.

7. Garaże dla maszyn rolniczych” – zabawa matematyczna.

R. gromadzi 8 różnych traktorów (samochodów, różnych zabawek w kształcie aut, albo innych) .Układa w szeregu 8 krzeseł. Na każdym krześle wspólnie z dzieckiem przykle­ja cyfrę 1–8. Następnie mówi: Różowy traktor wjeżdża do 5. garażu!; Zielony traktor wjeżdża do 8. garażu! itp. Za każdym razem opisuje traktor w inny sposób – nawią­zując do jego koloru, materiału, z którego jestwykonany, wyglądu. Gdy wszystkie traktory są w garażach, zadaje pytania: W którym garażu jest różowy traktor? itd.

8. „Dyktando matematyczne” – utrwalenie kierunków, przeliczanie liczebnikami porządkowymi w zakresie 8.

R. prosi dziecko, aby wykonały czynności dokładnie tak, jak wskazuje R.:

Idziemy 8 kroków do przodu. Teraz 3 kroki w lewą stronę. Teraz 8 kroków do tyłu. Teraz 5 kroków w prawą stronę. Prawą ręką dotykamy lewe­go kolana. Lewym kolanem dotykamy podłogi. Prawym łokciem dotykamy do le­wego kolana. itp. W celu ułatwienia dziecko może założyć na lewą rękę frotkę.

9. „Nosimy worki” – zabawa ruchowa twórcza.

Dziecko naśladują przenoszenie wor­ków ( maskotek różnej wielkości) z jednej strony sali na drugą stronę. R. za każdym razem zmienia polecenie: lekkie – ciężkie worki. Dziecko stara się odzwierciedlić swoim ruchem przeno­szony ciężar.

10.„Traktory” – gimnastyka buzi i języka.

Dziecko czubkiem języka dotykają do górnego podniebienia, wprawiają język w drgania, naśladują odgłos wyda­wany przez traktor.

11.OD BURAKA DO LIZAKA– praca z wierszem (autor nieznany).

Od buraka do lizaka

autor nieznany

Cukrowa wata, cukrowa wata,

Kręconą w bębnie kupuje tata.

Ja lubię watę, lubi też osa

Cukrowe nitki cieńsze od włosa.

Lecz nie wie osa, ja nie wiem też,

Skąd wziął się cukier. A czy Ty wiesz?

Rośnie na polu burak cukrowy,

Długo dojrzewa, aż jest gotowy.

Trzeba buraki z ziemi wyrwane

Zwieść do fabryki cukrownią zwanej.

Tam się je myje, kroi, szykuje

I coś jak kompot przygotowuje.

Na samym końcu z tego kompotu

Jest wreszcie cukier. Tyle kłopotu

Ma mnóstwo ludzi z takim burakiem,

Byś mógł się cieszyć jednym lizakiem.

Rozmowa dotycząca treści wiersza:

- Z czego się robi lizaki i watę cukrową?;

- Z cze­go się robi cukier?;

- Jak się nazywa fabryka, która produkuje cukier?;

-  Ktoproduku­je buraki cukrowe?;

- Czy znacie jakieś inne buraki?;

- Do czego służą buraki pastew­ne?;

- Do czego służą buraki czerwone?

11.Praca w Książce z Piszę i Liczę 58 – analiza i synteza słuchowa; rozwiązywanie rebusów słuchowych, pisanie wyrazów po śladzie.

12. „Słodka opowieść” – słuchanie opowiadania Alicji Cholewy z serii Przygody Marty i Marcina.

 

Słodka opowieść

Alicja Cholewa

Wpadłem na chwilę do Marty. Dostała nowe puzzle i nie mogła sobie pora­dzić z ich ułożeniem. Postanowiłem jej pomóc i z chwili zrobiła się godzina. Piliśmy herbatę owocową. Pachniała lasem i malinami. Właśnie kończyliśmy układanie, kiedy do pokoju weszła mama Marty.

– Kto rozsypał cukier? – zapytała, podchodząc do stołu, i po chwili zaczęła zgarniać z obrusa białe kryształki. – No tak, jak zwykle nie ma winnego – mru­gnęła do nas wesoło.

– Oj mamusiu, wysypało się – tłumaczyła Marta.

– No właśnie wysypało się – wtórowałem.

– Teraz cukier jest tani, ale kiedyś dawno temu, jedli go tylko bardzo bogaci ludzie – wtrąciła mama.

– Naprawdę? – zapytaliśmy prawie równocześnie.

– Dawano go też chorym, żeby szybciej wracali do zdrowia – uśmiechnąłem się do Marty i odezwałem się z nutką zazdrości w głosie.

– Ale ci chorzy mieli się dobrze. Ostatnio bolało mnie gardło, jednak zamiast cukru musiałem zażywać gorzkawy syrop.

– Mamusiu, a z czego robi się cukier? – przerwała mi Marta.

– Otrzymuje się go z trzciny cukrowej i oczywiście z buraków cukrowych. Sok wyciśnięty z tych roślin gotuje się, aż powstaną z niego kryształki. Można je po­tem barwić farbami spożywczymi i różnie formować. Stąd w sklepach tyle cukierków, lizaków i draży.

– A czy wiesz Marcinku, czym słodzili potrawy twoi ukochani Indianie? – próbowałem sobie przypomnieć, jednak w końcu poddałem się i poprosiłem panią Olę o podpowiedź.

– Wiele roślin zawiera słodkie substancje. Indianie do produkcji syropu wy­korzystywali sok z drzewa klonu. A teraz – zwróciła się do nas – zgadywanka.

– Kto mi powie, jak wygląda burak cukrowy? – Uniosłem do góry palec – ja, ja – zawołałem.

– Jest duży, ma biało-szarą głowę i wielkie zielone liście, acha – i rośnie na polu.

– A jak się nazywa fabryka, w której powstaje cukier? – tym razem Marta była pierwsza.

– To cukrownia. Tam ogromne samochody i ciągniki zwożą buraki z pól– Wspaniale – mama była bardzo zadowolona.

– W takim razie jeden do jednego. Nie ma pokonanych. Obydwoje zwycięży­liście. A oto wasza nagroda – mamusia Marty położyła na stole dwa duże kolo­rowe lizaki.

– Hurra, hurra – podskakiwaliśmy z Martą, radośnie pokrzykując.

– Kiedy je zjecie, nie zapomnijcie umyć zębów – poprosiła, wychodząc z pokoju.

Rozmowa dotycząca treści opowiadania:

- Z jakich innych roślin, oprócz buraków cukrowych, można uzyskać cukier?;

- Czy dawno temu wszyscy ludzie mieli dostęp do cukru?;

- Dlaczego cukier podawano chorym ludziom?;

-  Co to znaczy, że cukier krzepi?

13. Czy jedzenie słodyczy, które zawierają dużo cukru, jest zdrowe?”  – rozmowa dotycząca szkodliwości jedzenia słodyczy, zwrócenie uwagi na choroby, które są wywołane przez nadmierne spożywanie słodyczy.

14.„Rzucam ci piłkę i mówię część słowa, a ty mi powiedz jaka jest druga połowa” – zabawa słuchowa.

R. mówi pierwszą sylabę, a dziecko dopowiada. Wszystkie słowa związane z tematyką – wsi, rolnika, zwierząt z zagrody,

np.: trak – tor;

kom – bajn;

bro – ny,

za – gro – da,

rol – nik.

 

15.„Prawda – fałsz” – zabawa dydaktyczna.

Dziecko siedzą w kole, Rodzic. wypowiada zdanie związane tematycznie z wsią, pracą rolnika. Jeżeli jest ono prawdziwe, dziecko klaszcze w ręce, jeżeli jest fałszywe – wstaje i tupie.

16.ŻYTO I CHLEB– słuchanie opowiadania Czesława Janczarskiego.

Żyto i chleb

Czesław Janczarski

Ania poszła na spacer. Wzięła ze sobą Uszatka. Szli ścieżką przez pole.

– Spójrz powiedział Miś – ile tu trawy rośnie na polu! Będzie można na niej fikać koziołki.

– Koziołki będziesz fikał gdzie indziej – uśmiechnęła się Ania. Tej trawy nie wolno deptać. To żyto. Będzie z niego chleb.

Miś nic nie odpowiedział, ale bardzo się zdziwił. „Przecież chleb robi się z mąki, a mąka jest biała, a nie zielona.”

Po drodze jechał wóz. A na wozie siedział dziadek Walenty. – Siadajcie zaproponował Ani i Misiowi. Ania i niedźwiadek usiedli na worku.

– Co jest w tym worku? – zapytał miś.

– Żyto. Będzie z niego chlebek – powiedział dziadek i wyjął z worka garść złocistych ziarenek.

Uszatek znów się zdziwił. Przecież chlebek robi się z mąki, a nie ze „złoci­stych ziarenek.”

Gdy Ania i Uszatek przyjechali do domu, Miś zaraz poprosił o kromkę chleba. Ach jak mu smakował chleb po spacerze! Jadł z apetytem i myślał:

„Jak naprawdę jest z tym chlebem! Jem go codziennie i nie wiem, czy zrobio­no go z mąki, czy ze złocistych ziarenek, czy też z zielonej trawy?”

Podrapał się Uszatek w opuszczone uszko i zamyślił się głęboko: „Kto mi wytłumaczy to wszystko?”

Aby upiec chleb, potrzebna jest ciężka praca wielu ludzi, chleb należy szanować.

Rozmowa dotycząca treści opowiadania:

- Gdzie na spacer poszła Ania z Uszatkiem?;

- Co tam widzieli?;

- Co w workach wiózł dziadek Walenty?;

- Do­kąd jechał z żytem dziadek Walenty?;

- Jak powstaje chleb?;

- Jak do powstawania chleba przyczynia się rolnik?;

- Jak do powstawania chleba przyczynia się mły­narz?;

- Jak do powstawania chleba przyczynia się piekarz?;

-Jak do powstawa­nia chleba przyczynia się sprzedawca?;

- Dlaczego chleb jest tak ważny w życiu człowieka?

17. „SMAKUJEMY CHLEB” – gimnastyka buzi i języka; ćwiczenia artykulacyjne rozwi­jające aparat mowy.

R. rozdaje dziecku chleb pokrojony na małe kromki oraz skórkę od chleba. Dziecko naśladują czynności Rodzica.: mlaskanie, dokładne przeżu­wanie skórki od chleba (z prawej strony, z lewej strony żuchwy), przyklejenie kawałka chleba do wałka dziąsłowego, za górnymi zębami, a następnie stukanie w niego czubkiem języka, oblizywanie warg, wciąganie ust w głąb jamy ustnej, ściąganie warg w dziubek, przesyłanie sobie nawzajem całusków

 

18. „Jaki to chleb?” – zabawa dydaktyczna rozwijająca zmysł smaku; rozpoznawa­nie rodzaju pieczywa po smaku.

Dziecko ogląda i wąchają pieczywo. Następnie R. zawiązuje dziecku na oczach opaskę, zadaniem dzie­cka jest rozpoznać, jakie to pieczywo:

- chleb biały,

- chleb razowy,

- bułka,

- rogal,

- bułka maślana, itd.

18. „Co jeszcze robimy ze zboża?” – zabawa dydaktyczna.

Pokaz różnych produk­tów pochodzących ze zboża, np. mąki, kaszy jęczmiennej, kaszy manny, płatków kukurydzianych i owsianych, kaszy jaglanej.

Rozmowa dotycząca produktów zbożowych:

- Czy znacie te produkty?;

- Które produkty wykorzystuje wasza mama w kuchni?

 

19. „Rysujemy litery” – zabawa grafomotoryczna.

Rodzic. wysypuje na talerzyki produkty pochodzenia zbożowego: Prosi dziecko, aby wybrałosobie jeden talerzyk i napi­sało na wysypanym produkcie swoje imię. Następnie dziecko zamienia tale­rzyk, aby mogło pisać na różnym produkcie. Dziecko może określać, na którym pisało mu się najlepiej, który był przyjemny, a który nie itp.

20. Praca w Książce Piszę iLiczę nr. 59 – przeliczanie w zakresie 8.

21. „W kurniku” – zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence.

(piosenka znana dzieciom z wcześniejszego tygodnia)

 

W kurniku od rana coś się dzisiaj dzieje:

Jedno dziecko jest kurą, jedno kogutem,

kury gdaczą z całej siły, kogut głośno pieje. / × 2

reszta leży nieruchomo na podłodze.

Już nadeszła pora, skorupki pękają,

Dzieci na podłodze ruszają się,

a kurczątka co sił w nóżkach kurom uciekają. / × 2

wstają i biegają po całej sali, kura i kogut są zdziwieni.

Wracajcie, wracajcie, szybko do kurnika,

Dzieci biegają po sali w rytm muzyki,

dostaniecie do jedzenia ziarnek słonecznika. / × 2

kura i kogut rozsypują na niby przed dziećmi ziarenka

Nie chcemy, nie chcemy, zabawę wolimy.

Dzieci biegają po sali w rytm muzyki,

Siedzieliśmy w swych skorupkach od połowy zimy. /× 2

kura i kogut rozsypują na niby przed dziećmi

Ciemna noc nadeszła, więc się posłuchały

Dzieci biegną do kury i kurczaka

i pod skrzydła swojej mamy chętnie się schowały. / × 2 i przytulają się do nich.

 

22.Abecadło o chlebie – praca z wierszem Władysława Bełzy.

Abecadło o chlebie

Władysław Bełza

 

ABC

Chleba chcę,

Lecz i wiedzieć mi się godzi,

Z czego też to chleb się rodzi?

DEF

Naprzód siew:

Rolnik orze ziemię czarną

I pod skibę rzuca ziarno

HKJ

Ziarno w lot

Zakiełkuje w ziemi łonie,

I kłos buja na zagonie.

Ł i L

Gdy już cel

Osiągnięty gospodarza,

Zboże wiozą do młynarza.MNO

Każde źdźbło,

za obrotem kół, kamienia,

W białą mąkę się zamienia.

PQS

To już kres!

Z młyna piekarz mąkę bierze

I na zacier rzuca w dzieże.

RTU

I co tchu

W piec ogromny wkłada ciasto,

By chleb miały wieś i miasto.

WXZ

I chleb wnet!

Patrzcie, ile rąk potrzeba,

Aby mieć kawałek chleba

Rozmowa dotycząca treści wiersza:

- Kto przyczynia się do tego, że mamy chleb?;

- Jak nazywają się te zawody?;

- Gdzie kupujemy chleb?

23. „Abecadło o chlebie” – nauka wiersza na pamięć.

Rodzic. recytuje rytmicznie słowa, a dziecko powtarza je jak echo. Utrwalenie słów następuje przez: rytmiczne po­wtarzanie szeptem, rytmiczne powtarzanie głośno, dopowiadanie drugiej części frazy, recytowanie wysoko, nisko, recytowanie całości.

24. „Wiatraczki” – zabawa ruchowa.

R. podaje rytm i go wystukuje. Na prze­rwę dziecko zamienia się w wiatraczek i obraca się w miejscu dookoła własnej osi z rękoma wyciągniętymi w bok.

25. Praca w Książce, Karta Pracy nr. 3.26 – historyjka obrazkowa „Od ziarenka do ciastka”.

26. „Jaki to zboże?” – zabawa dydaktyczna; rozpoznawanie zbóż po ziarenkach, nazywanie ich i przyporządkowywanie do obrazka przedstawiającego kłos.

Rodzic gromadzi niezbędne rzeczy i w razie trudności pomaga dziecku lub napro­wadza je na prawidłowe rozwiązanie.

(załącznik nr 3 – obrazki zbóż)

27. „Gra w zielone” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko maszeruje, podska­kuje bądź biega po pokoju, w zależności od rytmu podawanego przez R. Na prze­rwę w akompaniamencie R. głośno podaje nazwę koloru, np. zielony. Dziecko musi odszukać przedmiot w podanym kolorze w sali i go dotknąć. Zabawa jest powtarzana kilka razy.

 

28. „Zdrowe ciastka” – zajęcia kulinarne.

R. gromadzi potrzebne produkty i sprzęt kucharski. Zwraca uwagę na bezpieczne i higieniczne wykonywanie pracy.

 

Składniki na ciasteczka z płatków owsianych

1 szklanka płatków owsianych,

8 dag miękkiego masła,

1/3 szklanki cukru pudru,

1/2 szklanki mąki pszennej,

1/2 szklanki bakalii (rodzynki, posiekane orzechy, pestki słonecznika),

1/2 łyżeczki sody oczyszczonej,

1/2 łyżeczki cynamonu,

3 łyżki mleka

Przygotowanie ciasteczek

Rodzynki należy sparzyć i osączyć. Płatki zrumienić na suchej patelni i ostudzić. Utrzeć z masłem i cukrem. Dodać mąkę wymieszaną z sodą i cynamonem, wy­mieszać. Wlać mleko, wsypać bakalie, wymieszać na jednolitą masę. Wykładać na pergamin za pomocą dwóch łyżeczek małe porcje ciasta (najwyżej po pół łyżeczki). Piec w temperaturze 190–200°C przez 12 minut, do lekkiego zrumie­nienia. Zostawić do przestudzenia na blasze.

 

29. WSPÓLNA – RODZINNA degustacja ciastek.

30. PRACA PLASTYCZNA „Traktor z kartonu i rolki po papierze”

Wykonanie wg własnej inwencji twórczej przez dzieci i rodziców traktora. Można wykorzystać roli po papierze toaletowym , kartony, kolorowe kartki techniczne, itp. oraz obowiązkowo klej i nożyczki.

31. ĆWICZENI DOMOWE

1. Marsz po obwodzie koła w rytm tamburyna z gazetą w ręce, w momencie przestania grania przez Rodzica, dziecko staje na baczność z gazetą na głowie, na jednej nodze, z gazetą  między  kolanami.

2.,,Czytanie gazety” - siad skrzyżny w kręgu, skręty głowy w lewo, w prawo. Przesuwanie gazety położonej na parkiecie stopą do kolegi. (powtórzenie kilka razy).

3. Kwiaty kwitną i więdną  na łące - dziecko w pozycji kucznej, głowy schowane, powoli podnoszą się, rozprostowują ręce, nogi, tułów i wyciągają ramiona w górę i wracają do pozycji kucznej.

5. „Piłeczki” - zgniecenie gazety w kulkę, wesoło podrzucanie jej prawą ręka, lewą ręką, oburącz, przerzucanie z ręki do ręki.

6. „Tocz się tocz piłeczko” - dziecko siedzi w siadzie klęcznym i próbuje przesuwać  kulkę do przodu przez  dmuchanie na nią.

7. „Raki ” –czworakowanie z gazetą na brzuchu.

8. „Spacer najedzonych Motylkowiczów” - dziecko wkłada gazetę pod koszulkę, bo się bardzo najadło i powoli spaceruje w rytm muzyki.

9. „Stonoga” – dziecko, rodzice ( rodzeństwo jak jest), stoją jeden za drugim, kulki gazetowe nadal pod koszulkami, podczas zabawy wszyscy starają się nie zgubić kulki.

10. „Rzuć  do celu” - wrzucanie kulek z gazet do kosza.

11. Zaśpiewanie piosenki pt. „Czy chudy, czy gruby”.

 

32. PIOSENKApt. „Czy chudy, czy gruby”.(Załącznik nr 4 )

33. ĆWICZENIA „ Trening dla mamy z dzieckiem”

https://youtu.be/hBFLp08y33Y(otwórz hiperlink)   (Załącznik nr 5 )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

06.04.2020r. do 10.04.2020r.

KOCHANE MOTYLKI

ZBLIŻAJĄ SIĘ ŚWIĘTA BARDZO PIĘKNE ALE I BARDZO RODZINNE.

W TYM ROKU BĘDĄ OBCHODZONE W KAŻDYM DOMU INACZEJ 

Z UWAGI NA PANUJĄCĄ EPIDEMIĘ JAKA OBECNIE OGARNĘŁA POLSKĘ I ŚWIAT, WIELE TRADYCJI ZOSTANIE W TYM ROKU ODŁOŻONYCH NA INNY CZAS… MOŻE NA KOLEJNY ROK.

JEDNAK TAK JAK MÓWI SŁOWO: „TRADYCJA” …NALEŻY JĄ KULTYWOWAĆ, CZYLI PRZEKAZYWAĆ… DLATEGO PONIŻEJ PRZYGOTOWAŁAM ZADANIA I WIADOMOŚCI KTÓRE POZWOLĄ WAM TO SOBIE PRZYPOMNIEĆ ALBO COŚ SIĘ NAUCZYĆ

DOCXWIELKANOC nauczanie zdalne 6-10.04.2020r..docx (280,04KB)

PDFZAŁĄCZNIK nr5 karty_pracy_dla_dzieci_wielkanoc.pdf (2,85MB)
DOCXZAŁĄCZNIK NR. 7 SAMODZIELNY PRZEDSZKOLAK W DOMU.docx (353,52KB)
PDFZAŁĄCZNIK nr 8 bajka-o-kwarantannie-i-wirusie-z-kolorem.pdf (264,59KB)
PDFZAŁĄCZNIK nr 6 Wytnij-obrazki-i-u-historyjk.pdf (683,34KB)
PDFZAŁĄCZNIK nr 4 WIELKANOC-PLANSZE.pdf (1,85MB)
WMAZAŁĄCZNIK nr 3 PIOSENKA Bajkowe pisanki.wma (2,26MB)
DOCXZAŁĄCZNIK nr 2 SYMBOLE POTRAW WIELKANOCNYCH.docx (3,01MB)
DOCXzałącznik nr 1.docx (258,04KB)

 

 

 

 

 

 

KOCHANE „MOTYLKI”!!!

JUŻ DWA TYGODNIE SIĘ NIE WIDZIELIŚMY W PRZEDSZKOLU. SMUTNO NAM WSZYSTKIM, ALE DZIĘKI POMYSŁOWOŚCI WASZYCH RODZICÓW MOŻEMY SIĘ WIDYWAĆ ONLINE. RÓWNIEŻ DZIĘKI TEMU WIDZĘ JAK WSPANIALE PRACUJECIE I WYKONUJECIE ZADANIA, JAKIE WAM WYZNACZYŁAM. WIDZĘ TEŻ, ŻE JESTEŚCIE BARDZO KREATYWNI A WASI RODZICE POMAGAJĄ WAM I WSPIERAJĄ W KAŻDEJ CHWILI.

KOLEJNY TYDZIEŃ PRZED NAMI I ZNÓW MAMY DLA WAS NOWE ZADANIA DO WYKONANIA. SZCZERZE ZACHĘCAMY DO PRACY I ZABAWY.  ŻYCZYMY UDANEGO I ZDROWEGO KOLEJNEGO TYGODNIA…

POZDRAWIAMY – WYCHOWAWCZYNIE GRUPY ‘MOTYLKI”. 

Zdalne nauczanie

30.03.2020- 03.04.2020r.

DOCXZDALNE NAUCZANIE MATERIAŁ DO PRACY NA II TYDZIEŃ.docx (660,11KB)
 

DOCXZAŁĄCZNIK nr3 KRZYŻÓWKA.docx (12,29KB)
DOCXZAŁĄCZNIK nr1 ZWIERZĘTA WIEJSKIE.docx (399,57KB)
DOCXZAŁĄCZNIK nr 12 HIGIENA Z HUMOREM.docx (144,28KB)
DOCXZAŁĄCZNIK nr 11 PROPOZYCJE ZABAW RUCHOWYCH.docx (17,07KB)
PDFZAŁĄCZNIK nr 10 nauka-pisania-sylaby-J.pdf (160,86KB)
DOCXZAŁĄCZNIK nr 9 Opowiadanie O KORONAWIRUSIE DLA DZIECI.docx (80,41KB)
DOCXZAŁĄCZNIK nr 7.docx (105,88KB)
PDFZAŁĄCZNIK nr 6 WiesKartyPracy1.pdf (709,78KB)
MP3ZAŁĄCZNIK nr 5W kurniku Presto Tańce Malucha.mp3 (3,64MB)
DOCXZAŁĄCZNIK nr 4 PIRAMIDA ZDROWEGO ŻYWIENIA.docx (538,33KB)
DOCXZAŁĄCZNIK nr 2.docx (26,61KB)
PDFZAŁĄCZINK nr 8 Instrukcja_mycia_rak_dla_dzieci_do_szkoly_przedszkola.pdf (1,82MB)
 

 

 

 

23-27 marzec

DOCXMARZEC I ZAJĘCIA PRZEZ INTERNET.docx (20,35KB)
DOCXKARTY PRACY motylki.docx (812,25KB)
MP308. Zielono tu zielono tam.mp3 (1,81MB)
MP301. Oznaki wiosny.mp3 (2,58MB)

PDFFalski Marian - Elementarz.pdf (15,35MB)