Kontaktować  z  nami można  się  :

Katarzyna  Chruściel   tel.  692 902 019    katarzyna.chruciel68@gmail.com

Mariola  Gońda            tel.  662 642 207  

Plan pracy dla grupy ,,Słoneczka” od  25.06.2020r.  do  30.06.2020 r.

DOCXNauczanie zdalne 25.06.2020-30.06.2020r..docx (12,17KB)
 

 

Plan pracy dla grupy ,,Słoneczka” od  15.06.2020r.  do  19.06.2020 r.

DOCXplan-pracy-dla-grupy-od 15.06 do 24. 06 2020.docx (12,94KB)

WAŻNE

PLANUJEMY  ZAKOŃCZENIE  ROKU  W  PRZEDSZKOLU  DLA  DZIECI

IDĄCYCH  DO  SZKOŁY  W  DNIU   25.  06.2020  TJ. CZWARTEK

GODZINA  10.00

Pierwsza  próba zaplanowana  jest  na  dzień  16. 06.2020 r.(wtorek)  godzina  10.00

Próba   generalna   planowana jest na dzień  22.06 .tj. poniedziałek  godzina  10.00

Ubiór  dzieci na  zakończenie roku:  biało –granatowo.

Plan pracy dla grupy ,,Słoneczka” od  15 .06.  do  24 .06. 2020 roku

  Temat: ,,Wkrótce  wakacje”

1. Przejdź  labirynt książka  str. 74

2.Narysuj  plecak po śladzie i  zapakuj do niego  trzy potrzebne rzeczy  na wycieczkę w góry  książka  str.75

3,,Czyste  rączki  - utrwalanie  nawyku częstego  i  dokładnego  mycia  rąk

4.Popatrz  na  ilustrację  i  dopasuj  odpowiednio  sylabę  książka  str. 76  i  77

5.Przeczytaj  wyrazy  związane  z  wakacjami  książka  str.78

6.Połącz  zdania  z  odpowiednimi  obrazkami ,dorysuj brakującą  ilustrację  książka  str.79

7.Odszukaj  pary takich  samych  cyfr  i  pokoloruj  je  na  taki sam kolor  książka str.80

8. Popatrz  jak  się  gra  w  klasy ,narysuj kredą  cyfry  i   skacz –książka str.81  zdjęcie

9.Zadania  dodatkowe  dla  dzieci  chętnych książka  str. 82  do  95

 

 

WAŻNE !!!

PLANUJEMY  ZAKOŃCZENIE  ROKU  W  PRZEDSZKOLU  DLA  DZIECI

IDĄCYCH  DO  SZKOŁY  W  DNIU   25.  06.2020  TJ.CZWARTEK

GODZINA  10.00

 

Próba  planowana jest na dzień  22.06.tj. poniedziałek

 

PLAN  PRACY DLA  GRUPY  „SŁONECZKA” OD 08.06.2020r.  DO  12.06 2020r.

DOCXPlan pracy dla grupy od 8 czerwca.docx (13,17KB)
 

Plan pracy dla grupy ,,Słoneczka” od  8 .06.  do  12 .06. 2020 roku

  Temat: ,,Zwierzęta  na  wsi  i  w  domu”

1.Historyjka ,,Od  ziarenka  do bochenka” -wklej  brakujące obrazki ,książka  str. 66

2.Zwierzęta  na  wsi (odgłosy  zagadki, zadania) – filmik instruktażowy nr 1

https://youtu.be/v4R2rkylrc0 

3.Skąd  się  bierze  miód ,ponumeruj  obrazki- książka  str.67

4.Utrwalenie piosenek na zakończenie roku

5.Narysuj według  polecenia książka  str. 68  i  69

6.Zwierzęta  na  wsi (gdzie  mieszkają, co  jedzą, co nam  dają)-filmik  instruktażowy nr2

https://youtu.be/CpcmvJTO5G4 

7.,,Skąd  się  bierze  mleko” -uporządkuj  historyjkę ,książka  str. 70

8.,,Po wyjściu  z  toalety  myjemy ręce mydłem ”-utrwalenie  nawyku

9.Popatrz  na  ilustrację i  przeczytaj  tekst ,książka  str.71

10.Policz  i  zapisz ,wykonaj  działanie, książka  str.72  i  73

 

Wierszyki  zostaną  rozdane  dzieciom  -absolwentom  w  poniedziałek  8 . 06. 2020 r. na grupie  ,,Słoneczka”

 

 

Pozdrawiamy  p. Mariola  i  p .Kasia

 

 

 

DRODZY RODZICE !!!

PLANUJEMY  ZAKOŃCZENIE  ROKU  W  PRZEDSZKOLU  DLA  DZIECI

IDĄCYCH  DO  SZKOŁY 

W  DNIU   25.  06.2020  TJ.CZWARTEK

GODZINA  10.00

Pozdrawiamy  p. Mariola  i  p .Kasia

PLAN  PRACY DLA  GRUPY  „SŁONECZKA” OD 01.06.2020r.  DO  05.06 2020r.

DOCXPlan pracy dla grupy od 1 czerwca.docx (14,15KB)

Plan pracy dla grupy ,,Słoneczka” od  01 .06.  do  05.06. 2020 roku

  Temat: ,,Wyjątkowe  smaki  lata”

1.Odszukaj   12  różnic  i  zaznacz  je-książka str.58

 2.Eksperyment   z  barwnikami- filmik  instruktażowy ( zdjęcie)

https://youtu.be/foF2W2pJiNQ 

3.Narysuj  piramidę produktów z posiłków ,które  dziś  jadłaś/eś, patrz  książka str.59

4.Myjemy owoce  i  warzywa  przed  jedzeniem-wyrabiamy  u  dzieci  nawyki

prozdrowotne.

5.Połącz  obrazki  rymujące  się  -książka str.60

6.Piosenka  do nauki  na zakończenie  roku  przedszkolnego  pt .,,Przedszkola  czas  już minął” link

https://youtu.be/8JYyc0eSl_c 

 7.Pokoloruj  owoc  i  jego  nazwę  tak  samo-książka  str.61

8.Przeczytaj  i  wykonaj  polecenia ,oceń się na  słoneczku  -książka  str.62

9.Narysuj  ulubiony  zdrowy  posiłek  książka  str.63 (zdjęcie)

10.Piosenka do  utrwalenia na zakończenie roku przedszkolnego pt. ,,Hej przedszkole  ukochane”  link

https://youtu.be/4ba9aVhV88M 

11.Policz  ,zapisz  liczbę cyfrą  i ułóż  zadanie  do  rysunku ,zapisz  obliczenie

Książka  str.64

12.Zadania  matematyczne książka  str.  65.

 

PLAN  PRACY DLA  GRUPY  „SŁONECZKA” OD 22.05.2020r.  DO  29.05 2020r

DOCXPlan pracy dla grupy od 25.05.2020r.-29.05.2020r..docx (10,73KB)
 

Plan pracy dla grupy ,,Słoneczka” od  25 .05.  do  29.05. 2020 roku

1.Rysuj po śladzie ,zaznacz sprzęty sportowe ,których lubisz używać

(samoocena  na słoneczku)  książka str.50

2.Odszukaj  i  skreśl , koloruj  według wzoru –książka sty.51

3.DZIEŃ  MAMY  26 maja wtorek-dzieci śpiewają piosenkę , wręczają prezent (magiczne  lusterko)  i  spełniają Mamy  3  życzenia.

4.Powiedz  co  robią  dzieci , przyklej  właściwe  podpisy  z  wyklejanki-czytaj  sylaby książka  str.52  i  53.

5. Przeczytaj  wyrazy  związane  ze  sportem , posłuchaj  wierszyka –dokończ rytm  -książka str.54

6.Czytamy  w  dialogu  z  rodzicem  -filmik, książka str. 55(z  dwóch dialogów na różnym polu  ,  jeden  do  wyboru)

7.Odkoduj  informację ,wklej  do  tabeli odpowiednie  rysunki –książka str. 56

8.Policz  i  pokoloruj  rysunek  zgodnie  z  kodem –książka  str.57

Pozdrawiamy-  p. KASIA  i  p. MARIOLA

 

PLAN  PRACY DLA  GRUPY  „SŁONECZKA” OD 18.05.2020r.  DO  22.05 2020r.

                         PLAN  PRACY  GRUPY  „SŁONECZKA”

     Od  18.05.  do  22.05.  2020 roku

 „Mama  jest  najważniejsza”

1.Uporządkuj  historyjkę numerując  obrazki  -książka  strona  nr.34

 2.,,Za co kocham moją  Mamę?”-swobodne  wypowiedzi dzieci(filmik)

3.Pokoloruj bukiety zgodnie  ze wzorem, przeczytaj i dopasuj

 -książka str.35

4. Magiczne  lusterko- prezent dla mamy(pomaga Tata) -zdjęcie

1. Magiczne lusterko

Z okazji Dnia Matki warto namówić dzieci, żeby dały coś od siebie. I nie chodzi tu tylko o pracę plastyczną: kwiaty czy wazonik, ale coś od serca.

Magiczne lusterko spełnia 3 życzenia obdarowanej Mamusi. Wystarczy, że napisze je (w dowolnie wybranym momencie) na serduszku, a dziecko chętnie je spełni: wyniesie śmieci, zrobi zakupy, odkurzy mieszkanie (to, co się drogiej mamie zamarzy).

]Lusterko.jpeg

5. Połącz  obrazki  z  właściwymi literami ,wklej  sylaby   –książka  str.36

6.Pokoloruj portret Mamy  zgodnie z przeczytanymi informacjami-książka str.37

7.Pomagamy  Mamie (prace porządkowe, pomoc  w  kuchni itp.)

 8.Rysuj  po  śladzie  i  przeczytaj, dokończ rytm –książka str.38  

9.Piosenka  do  utrwalenia „Kocham  Cię”

10.Przeczytaj   tekst  ze  zrozumieniem , połącz właściwe osoby  z  pytaniami-książka  str. 39

11.Doskonalenie orientacji przestrzennej-książka  str.40

12.Policz  i  dorysuj książka str.41

PRACUJĄC  Z  KSIĄŻKĄ  DOSTOSUJCIE ZADANIA DO  MOŻLIWOŚCI

DZIECI.                                                           P .Kasia  i  P. Mariola

 

 

 

 

PLAN  PRACY DLA  GRUPY  „SŁONECZKA” OD 11.05.2020r.  DO  15.05 2020r.

                         PLAN  PRACY  GRUPY  „SŁONECZKA”

     Od  11.05.  do  15.05.  2020 roku

Przeskakujemy jeden  tydzień  w książce  ze względu  na dopasowanie tematyki   zgodnie  z  kalendarzem  uroczystości (Dzień Matki).

 

1.Pokoloruj  rodziny które  przyszły  na  piknik ,wykonaj zadania według  poleceń-  książka  str.42

2.Dokładne  mycie rąk  zgodnie  z  treścią  wiersza który dzieci  umieją.

3.Posłuchaj opowiadania  o rodzinie  Nowaków(tekst  książka str.  96),

    odpowiedz  na  pytania  -książka str.43

4.Zabawa ruchowa  „Taniec zygzak” -filmik

https://youtu.be/xm93WFJ7bNs 

5. Przeczytaj  tekst o rodzinie  Kowalskich (dzieci starsze  i  młodsze chętne),

   Pokoloruj  ich  ubrania –książka  str.44

6.Eksperyment „Kto  robi  dziurki  w  chlebie”  filmik instruktażowy  –zdjęcie

https://youtu.be/VWGhayXKbqU 

7. Połącz  obrazki  i  wyrazy  z  sylabami, napisz litery  po  śladzie i  połącz

 w pary –książka  str.45

8.Czytamy -zaznacz  pętlami  wyrazy, które ukazują sposoby spędzania wolnego  

czasu. Rysuj  po śladzie dłoń  według treści wierszyka-książka str.46

9.Piosenka  do  nauki   na  dwa tygodnie „Kocham  Cię”- link

https://youtu.be/IdxQW3jqYtA 

10.Przeczytaj  i  ponumeruj  obrazki zgodnie  z kolejnością  zdarzeń- książka  str.47

Prosimy rodziców o wyjaśnienie  dzieciom zasady pisania wyrazów  wielką  literą. Dla ułatwienia  przesyłamy wierszyk pt.”Ja  wielka  litera”- filmik.

https://youtu.be/2wEGSInirVE 

PRACUJĄC  Z  KSIĄŻKĄ  DOSTOSUJCIE ZADANIA DO  MOŻLIWOŚCI

DZIECI.                                                           P .Kasia  i  P. Mariola

 

 

 

PLAN  PRACY DLA  GRUPY  „SŁONECZKA” OD 04.05.2020r.  DO  08.05 2020r.

PLAN  PRACY DLA GRUPY  „SŁONECZKA” OD 04.05 -08.05.  2020 ROKU

   Temat  tygodnia   „Zawody  naszych  rodziców”

1. Posłuchaj  dzieci, które opowiadają o swoich rodzicach (tekst książka  s. 96) i wklej

odpowiednie ilustracje obok każdego dziecka  -książka str.26.

2 .Przyjrzyj się sytuacjom pokazanym na zdjęciach, a następnie połącz je z osobami,

do których można się zwrócić o pomoc. Opowiedz, na czym polega praca osób

przedstawionych na zdjęciach- książka  str.27

3. Narysuj na kartce z bloku, kim chcesz zostać w przyszłości- zdjęcie

4.Zabawy z rytmem -filmik instruktażowy

https://youtu.be/L5PWqXi_-Pw 

 

5.Czytamy - odszukaj w wyklejance podpisy i wklej pod właściwymi zdjęciami ,pisz       po  śladzie książka str.28 i  29

6.  Wklej brakujące nazwy zawodów ,posłuchaj  wierszyka i zapamiętaj go

     -książka   str. 30               

 

7.,,Oj,  jak mnie  boli  ząb” – opowiadanie (filmik)

 Jak należy  dokładnie szczotkować zęby-filmik instruktażowy

 

https://youtu.be/gnLf9iquGAE 

https://youtu.be/vj157cQpYhk 

 

 8. Przeczytaj zdania. Przedstawiciele jakich zawodów mogą tak o sobie powiedzieć?

     Połącz wypowiedzi z właściwymi osobami –książka str.31

9.Zadania  matematyczne ,liczymy  za  pomocą  monet-książka str.32 i  33

10 .Utrwalenie  piosenki  ,,Biedroneczki –kropeczki”(piosenka  z  zeszłego  tygodnia)

Drodzy  rodzice dopasujcie zadania  do  możliwości  dzieci

Z pozdrowieniami   p. MARIOLA  i  p .KASIA

 

 

PLAN  PRACY DLA  GRUPY  „SŁONECZKA” OD 27.04.2020r.  DO  30.04 2020r.

PLAN  PRACY DLA  GRUPY  „SŁONECZKA”

 OD 27.04  DO  30.04. 2020     ROKU

TEMATYKA TYGODNIA :  NASZE  ULUBIONE  BAJKI

1.Baśniowy  bal-  zagadki

 

Baśniowy bal – rozwiązywanie zagadek o po­staciach bajkowych, wskazywanie tytułów bajek, z jakich pochodzą, karta pracy.

 

Rodzic  zaprasza dzieci do udziału w balu z baśniowymi bohaterami bajek. Aby odkryć ich tożsamość, należy rozwiązać zagadki z bajkowego cylindra. Dzieci kolejno losują zagadki, podają rozwiązania i wybierają obrazki z bajkowymi postaciami.

 

Zwierzę słynne po wsze czasy

Z tego, że nosi obcasy.

(Kot w butach)

 

Żona elfa, wcześniej kreta,

Kieszonkowa to kobieta,

Nie większa od naparsteczka.

A jej imię…

(Calineczka)

 

Domek w głodnych buziach znika,

Bo to chatka jest z piernika

Jej mieszkanka tym się chlubi,

Że ogromnie dzieci lubi.

(Baba-Jaga)

 

Nie ma schodów, ni drabiny,

Tylko warkocz zamiast liny

I pod wieżą wąska ścieżka.

Kto na szczycie wieży mieszka?

(Roszpunka)

 

Mama kaczka aż się zlękła

Bo skorupka nagle pękła

I pokraka wyszła z jajka.

Czy już wiesz, jaka to bajka?

(Brzydkie kaczątko)

Przez las ciemny wiedzie ścieżka,

babcia na jej końcu mieszka.

W lesie czeka zwierzę złe.

Kim ja jestem? Ktoś już wie?

(Czerwony Kapturek)

 

Ta bezsenność jest paskudna,

miękkość poduch, pierzyn – złudna,

bo mnie wciąż coś w plecy gniecie.

Kim ja jestem? Czy już wiecie?

(Księżniczka na ziarnku grochu)

2.Pokoloruj  postacie  z bajek  ,podaj tytuł  bajki –książka  str. 18  i   19

3. Jestem postacią z bajki-zabawa  w  teatr  z rodzicami  ZDJĘCIE

4.Opowiadanie  „Dom  bez  książek  to  dom  bez  okien”

Dom bez książek to dom bez okien

Paweł kręcił się po bibliotece, oglądając grzbiety sto­jących na półkach książek. Wreszcie znalazł to, czego szukał: książkę o przygodach pirata Rabarbara. Pod pachą trzymał już atlas grzybów, żeby spraw­dzić, jak nazywa się to dziwne żółte coś, co wyrosło w ogrodzie pod krzakiem. Właśnie zastanawiał się, co by tu jeszcze wypożyczyć, gdy nagle na ścianie pomiędzy regałami zobaczył duży plakat. Dom bez książek to dom bez okien – przeczytał i obejrzał narysowany pod spodem całkiem ładny domek z czerwonym dachem. Z komina wydobywał się obłoczek dymu, a na progu siedział łaciaty kot. Niby wszystko było jak trzeba, tylko że ten dom, zamiast okien miał książki. Paweł podszedł bliżej, chciał odczytać tytuły, ale literki były zbyt małe i trochę zamazane. Zobaczył tylko, że na jednej okładce narysowany był słoń, a na innych Eskimos, rakieta kosmiczna i stonoga.

– Dziwne, bardzo dziwne – mruknął Paweł. – Co to za cudaczny dom? W oknach, które nie są oknami, tylkoksiążkami, siedzi słoń z Eskimosem, a tam, gdzie powinny być firanki, leci rakieta ze stonogą.

Ten plakat nie dawał mu spokoju. Może kto inny wzruszyłby ramionami i po pięciu minutach już by o tym nie pamiętał, ale nie Paweł. On myślał o plakacie przez całą drogę do domu i nic mu się nie zgadzało. Dlatego kiedy mama otworzyła mu drzwi, zamiast „Dzień dobry” usłyszała:

– Mamo, czy jak ktoś nie ma w domu żadnej książki, to nie może mieć ani jednego okna? I czy to działa też w drugą stroną? To znaczy, jak ktoś ma pełne półki książek, to ma mnóstwo okien albo nawet całe ściany ze szkła?

Mama zaniemówiła z wrażenia, potem potarła sobie ręką czoło i spytała:

– Pawełku, o co ci chodzi?

Chwilę trwało, zanim Paweł opowiedział mamie o bibliotece, plakacie z domkiem i tym napisie o oknach i książkach.

– Dom bez książek to dom bez okien, tak to brzmiało, prawda? – spytała mama, a Paweł pokiwał gło­wą. – To jest przysłowie i warto je zapamiętać. Bo widzisz, tu nie chodzi o te zwyczajne okna z szybami i firankami – powiedziała z uśmiechem. – Rzecz w tym, że każda książka otwiera przed nami takie niewidzialne, tajemnicze okno. Czytając, możemy przez nie spojrzeć i zobaczymy wielkie góry, sztorm na oceanie, albo norkę kreta i małpę w zoo. Rozu­miesz?

– Chyba tak… – Paweł nie wyglądał na przekona­nego.

– Zobacz. – Mama podeszła do okna i odsłoniła je. – Przez nasze zwyczajne okno widać dwa drzewa, piekarnię na rogu i przystanek autobusowy. A teraz otworzę dla ciebie całkiem inne okno. Musisz tylko zamknąć oczy i uważnie słuchać.

Paweł usiadł wygodnie, zacisnął powieki i czekał. Przez chwilę nic się nie działo, potem usłyszał szelest kartek i mama zaczęła czytać:

– W buszu rośliny rosną, jak im się podoba. Mają wszystkie możliwe odcienie zieleni i każdego dnia jest ich jakby więcej. Plączą się ze sobą, ale nikt o to nie dba. Konary drzew splatają się i tworzą wielkie, zielone parasole, przez które nie prześwituje ani kawałek nieba. Powietrze przypomina gorący, wilgotny koc. Grzyby o śliskich kapeluszach czają się w cieniu, inne, dziwnie piękne, przywierają do grubych pni drzew. W gęstwinie rozlegają się szmery, piski i łopoty. Jest duszno i upalnie. Busz oddycha z trudem i pachnie trochę fiołkami, a tro­chę gnijącymi liśćmi.

Mama przerwała, a Paweł jeszcze przez chwilę wyraźnie czuł ten dziwny zapach. Chciało mu się pić, jakby w pokoju zrobiło się nagle parno i gorąco. Pod powiekami naprawdę widział ten busz. Otwo­rzył oczy, dopiero gdy mama zamknęła niewidzialne okno i odłożyła książkę na stół.

– Teraz już wiesz o jakich oknach mówi to przy­słowie, prawda? – uśmiechnęła się. – Mamy ich w domu bardzo dużo. Na szczęście nie trzeba ich myć, wystarczy od czasu do czasu wytrzeć z kurzu.

Pawłowi bardzo spodobała się historia o dziwnych oknach, które zamiast szyb i firanek mają kartki i kolorowe okładki. Od tej pory całkiem inaczej patrzył na półkę z książkami w swoim pokoju.

A wieczorem, kiedy usadowił się wygodnie w łóżku i otworzył książkę o piracie Rabarbarze, poczuł się, jakby uchylał tajemnicze okno. Mógł się dowiedzieć, jak ten pogromca sztormów i tajfunów, a jednocze­śnie wielki amator grochówki, walczył ze złośliwymi rekinami. Widział pirata z fajką w zębach i beczką rumu pod pachą wędrującego po bezludnej wyspie. Potem z wypiekami na twarzy czytał, jak Rabarbar, pływając pod żaglami w kwiatki, na pokładzie „Nieustraszonego Krwawego Mściciela” opłynął świat. A kiedy nocą ucichł wiatr i żaglowiec kołysał się łagodnie na fali, zasnęli obaj. Pirat chrapał w marynarskiej koi, a Paweł we własnym łóżku.

 

Rodzic rozmawia z dziećmi na temat opowia­dania. Zadaje pytania: O kim było opowiadanie? Gdzie przebywał Paweł? Jakie książki wypożyczył? (książkę o piracie, atlas grzybów) Co zobaczył w bibliotece? Jak wyglądał plakat? Jaki napis był na nim umieszczony? Kto wyjaśnił jego znaczenie? Co znaczy przysłowie „Dom bez książek to dom bez okien”? Jak mama wyjaśniła treść przysłowia? (każda książka otwiera przed nami niewidzialne, ta­jemnicze okno, czytając możemy przez nie spojrzeć, i zobaczyć to, o czym mowa w książce, przeżyć przygody, jakby się tam było naprawdę) Jak czuł się Paweł, kiedy mama skończyła czytać? (wydawało mu się, że jest w opisanym w książce miejscu, widział busz, nawet poczuł gorące, parne powietrze) Czy wy macie takie dziwne okna, które zamiast szyb i firanek mają kartki i kolorowe okładki?. Dziecko udziela odpowiedzi na pytania. Mówi, że ma książki na półkach, ale także e-książki w kompute­rze czy  smartfonie. Opowiada o swoich zbiorach.

5. Nazwij  obrazki  połącz  z właściwymi literami-czytaj sylaby książka  str. 20 i 21

6.”Biedroneczki są  w  kropeczki”- zabawa ,piosenka  do  nauki na  dwa  tygodnie

https://youtu.be/lXqGEO_1Lew 

7.Rysuj  zamek  po  śladzie- książka  str. 22

9.Przeczytaj  i  wklej  właściwą  postać-dzieci starsze  i  młodsze  chętne książka  str. 23

10.Policz przedmioty  i  zapisz  wyniki książka str.24  i  25

Drodzy  rodzice  pamiętajcie  o  dopasowaniu  stopnia  trudności  do  możliwości  dziecka!

 

KATARZYNA  CHRUŚCIEL  I  MARIOLA  GOŃDA

DOCXNasze ulubione książki 27.04.2020-30.04.2020r..docx (19,38KB)
 

 

 

 

 

PLAN  PRACY DLA  GRUPY  „SŁONECZKA” OD 20.04.2020r.  DO  24.04 2020r.

PLAN  PRACY DLA  GRUPY  „SŁONECZKA” OD 20.04  DO  24.04 2020 ROKU

TEMATYKA TYGODNIA :  MALI  ODKRYWCY

 

1.Popatrz i opowiedz co widzisz  na  ilustracjach  -książka  str. 10 i  11

2.Uczymy  się wiązać  sznurowadła na  kokardkę (filmik   instruktażowy)  ZDJĘCIE

https://youtu.be/X40sdetPKTo 

3.Pokoloruj  litery które  występują  w  twoim  imieniu, rysuj  i  czytaj- książka  str.12

4.Dlaczego  mydło  myje-doświadczenie (filmik)  ZDJĘCIE

https://youtu.be/QGRGYhfnpDo 

5.Przeczytaj  połącz  i  opowiedz , napisz  litery  po  śladzie  (patrz  na  kierunek  strzałek)  książka  str.13

6.Ćwiczenia  w  parach ,dziecko- rodzic (filmik) ZDJĘCIE

https://youtu.be/FacAJxiIzh4 

7.Ścianka  wspinaczkowa- czytaj  i  ułóż  zdania książka  str.14

8.Przeczytaj (dzieci  starsze i  chętne  młodsze),dorysuj  obok  Janka  zwierzątka książka  str. 15

9.Liczymy  razem ,wykonaj  polecenia  książka  str. 16 i  17.

Drodzy  rodzice  pamiętajcie  o  dopasowaniu  stopnia  trudności  do  możliwości  dziecka!

 

KATARZYNA  CHRUŚCIEL  I  MARIOLA  GOŃDA

DOCXPLAN PRACY DLA GRUPY KWIECIEŃ od 15 do 17.04.docx (17,04KB)
 

PLAN  PRACY DLA  GRUPY  „SŁONECZKA” OD 14.04.2020r.  DO  17.04 2020 ROKU

TEMATYKA TYGODNIA :JAK MADRZE  KORZYSTAĆ Z TECHNOLOGII

1.Rozwiązywanie zagadek o  urządzeniach elektronicznych

ZAGADKI

Włącz go, a wnet ci pokaże

Bajki, filmy, mnóstwo zdarzeń.

Taka jego jest robota –

Bawić cię… gdy masz pilota.

(telewizor)

 

Papierowa, pełna wieści,

Których setki w sobie mieści.

Ma też wersję w internecie.

O czym mowa? O…

(gazecie)

 

Dziś powszechne urządzenia,

Kiedyś nie do pomyślenia

Żeby ludzie z wielkiej dali,

Przez coś z sobą rozmawiali.

(telefon)

 

Gra piosenki, czasem gada,

Czasem bajki opowiada.

Możesz słuchać, gdy ma rację,

Lub po prostu zmienić stację.

(radio)

 

Gdy to, co masz w komputerze,

Chcesz zobaczyć na papierze,

Ona chętnie ci pomoże,

Czarno-biało lub w kolorze.

(drukarka)

 

Nauczyciel pyta dzieci, co to jest urządzenie multimedialne i do czego służy. Wspólnie z dziećmi wyjaśnia, iż multimedia stanowią połączenie kilku różnych form przekazu informacji: tekstów, dźwięku, obrazów, ruchu, filmu, a służą do prze­kazywania informacji między ludźmi

2.Narysuj jak się czujesz  kiedy  korzystasz  z multimediów –książka strona  nr.3

3 .Słuchanie  wiersza

Mój kolega komputer – słuchanie wiersza Stanisława Karaszewskiego.

Mój kolega komputer

Mam komputer supernowy

Z monitorem kolorowym,

Klawiaturą, stacją dysków

I malutką, zwinną myszką!

Mój komputer, mój komputer,

On jest super, super, super!

On najlepszym jest kolegą,

Nie potrzeba mi innego!

Och! Ach! Och! Ach!

To najlepszy kumpel w grach!

Nagle! – rety! Co się dzieje!

W komputerze coś szaleje,

Wirus groźny niesłychanie

Pożarł program, połknął pamięć!

Wirus popsuł mi komputer,

Już komputer nie jest super!

Ale za to mam dobrego,

Mam kolegę prawdziwego!

Och! Ach! Och! Ach!

To najlepszy kumpel  w  grach!!!

4. Czytamy  sylabami- książka strona nr 4

5.Dokładne  mycie  rąk- zgodnie z  treścią  wiersza

6.Połącz obrazek  z literą –książka  strona  nr 5

7.Rysuj  po  śladzie  -książka  strona nr 6

8.Słuchanie  opowiadania  R .Piątkowskiej- przejawianie postawy życzliwości   ,dostrzeganie przez dzieci  że  zwierzęta mają zdolność  odczuwania ,zapoznanie  z  wielką  i  małą literą Ż

ŻABA

Jak ja lubię żaby, zwłaszcza nieduże, zielone, z żółtymi brzuszkami. Jedna taka mieszkała u dziadka w ogrodzie. Najczęściej siedziała w cieniu pod krzakiem, kumkała sobie, łapała muchy i wytrzeszczała oczy. Czasami taplała się w kałuży, w której było więcej błota niż wody, ale żabie wcale to nie przeszkadzało. Nazwałem ją Mundzia, bo nic innego do niej nie pasowało. Bardzo chciałem, żeby Mundzia przychodziła do mnie, jak zawołam: „kum, kum”, ale ona w ogóle mnie nie słuchała. Nie chciała też podawać łapy i ciągle uciekała, gdy próbowałem powozić ją autkiem. A ja nie mogłem jej złapać, bo Mundzia była zielona, śliska i sprytna. Wreszcie wpadłem na świetny pomysł. Znalazłem nieduży kamyk i kawałek sznurka. Żaba, nie podejrzewając niczego, kumkała sobie pod krzakiem – tam ją dopadłem i przywiązałem jej do pleców kamyk. Był na tyle ciężki, że nie mogła już tak szybko przede mną uciekać. Wyglądała bardzo śmiesznie, jakby miała na grzbiecie plecak. Byłem z siebie niezwykle zadowolony.

– Do jutra, Mundziu! – zawołałem i pobiegłem do domu, bo zrobiło się późno.

Oczywiście opowiedziałem o wszystkim dziadkowi i zdziwiłem się, że wcale mnie nie pochwalił. Powiedział tylko:

– Idź już spać, wnusiu, a o żabie porozmawiamy jutro.

Jednak następnego dnia wcale nie miałem ochoty na rozmowy. Obudziłem się bardzo wcześnie, bo było mi okropnie niewygodnie. Coś było nie tak, ale nie wiedziałem co. Leżałem na brzuchu i czułem się tak, jakby na plecach usiadł mi słoń. Dopiero gdy z trudem wstałem, zobaczyłem, że do pleców mam przywiązany spory kamień. Od sznurka bolały mnie ramiona, ale nie mogłem rozwiązać węzła i pozbyć się ciężaru.

– Dziadku! Dziadku! – zawołałem. – Pomóż mi! Zdejmij to ze mnie!

– Dlaczego? – zdziwił się dziadek, który pojawił się w drzwiach mojego pokoju. – Przecież to świetny pomysł. Z takim kamieniem na plecach nigdzie mi nie uciekniesz.

Wtedy wszystko zrozumiałem. Chodziło o Mundzię.

– Zdejmę ci go za chwilę – obiecał dziadek – bo teraz pewnie spieszysz się do ogrodu. Ktoś tam na ciebie czeka. Prawda?

– Tak, ale… – Pobiegłem za dziadkiem, który wcale nie chciał słuchać tego, co miałem mu do powiedzenia.

Kamień okropnie uwierał mnie w plecy, gdy szuka­łem Mundzi. Wreszcie znalazłem ją pod krzakiem. Nie wyglądała najlepiej. Szybko rozwiązałem sznurek i wyrzuciłem kamyk za płot. Polałem żabkę wodą i zaniosłem na brzeg kałuży. Nie chciała kumkać, w błocie też taplała się niemrawo, w końcu schowała się gdzieś w trawie.

Wtedy dziadek rozwiązał sznurek i zdjął ze mnie kamień. Z trudem się wyprostowałem, a on wymaso­wał mi plecy i powiedział:

– Mam nadzieję, że zapamiętasz sobie tę nauczkę, wnusiu.

– Oj, na pewno – jęknąłem.

– No, to teraz pora na śniadanie – stwierdził dziadek.

Na szczęście o żabie już więcej nie wspomniał. Nie musiał, bo ja i tak nie mogłem przestać o niej my­śleć. Bałem się, że obrażona poszła sobie do innego ogrodu. Na szczęście po kilku dniach Mundzia pojawiła się pod krzakiem. Wytrzeszczyła na mnie oczy i powiedziała:

– Kum – co zabrzmiało jak „cześć”.

– Kum, Mundziu, kum – przywitałem się. – Fajnie, że jesteś, bo wiesz, ja nie chciałem ci zrobić nic złego – przyznałem zawstydzony. – I łapy też nie musisz podawać, jak nie chcesz. Tylko przychodź tu jak dawniej.

– Kum, kum – zgodziła się żaba i wlazła do swojej kałuży.

– Dziadku, dziadku! Mundzia wróciła! – zawołałem i z radości okręciłem się na pięcie.

Nie mogłem tylko pojąć, dlaczego ona woli siedzieć w tym błocisku, zamiast pojeździć sobie moją pięk­ną, czerwoną wyścigówką. Przecież to jest najnowszy model z otwieranymi drzwiami i zapasowym kołem. Wszyscy koledzy mi jej zazdroszczą. Ale jak to wytłu­maczyć żabie?

 

Źródło: Renata Piątkowska, „Piegowate opowiadania”, Wydawnictwo BIS

Rodzic  rozmawia z dziećmi na temat opowiada­nia, zachęca dzieci do dzielenia się własnymi wnio­skami. Przykładowe pytania: Kto jest bohaterem opowiadania? Kim była Mundzia? Gdzie mieszkała żaba? Na jaki pomysł wpadł chłopiec? Jak czuła się żaba? Czy dziadek pochwalił zachowanie wnuczka? Co się stało następnego dnia? Dlaczego dziadek przywiązał kamień chłopcu? Czy znacie przysłowie „Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe”? Czy spraw­dziło się ono w tym przypadku? Jak należy trakto­wać zwierzęta? Jak zakończyła się przygoda żabki i chłopca? Co wiecie o żabach?.

 

9.Przeczytaj  i przyklej  właściwą ilustrację-książka  strona  nr 7(dziecko ocenia  się  na  słoneczku)

10.Pokoloruj pola  według  kodu-książka  strona  nr 8

11.Zabawa  ruchowa z drewnianymi  łyżkami  ALUNELUL

https://youtu.be/gim1CiqEwYs 

12.Dorysuj  brakujące figury –książka strona  nr  9

Drodzy  rodzice  pamiętajcie  o  dopasowaniu  stopnia  trudności  do  możliwości  dziecka!

 

KATARZYNA  CHRUŚCIEL  I  MARIOLA  GOŃDA

 

 

 

 

 

 

DOCXPLAN SŁONECZKA.docx (15,34KB)
 

Przyjście wiosny
Jan Brzechwa

Naplotkowała sosna,
że już się zbliża wiosna.

Kret skrzywił się ponuro:
„Przyjedzie pewnie furą”.

Jeż się najeżył srodze:
„Raczej na hulajnodze”.

Wąż syknął: „Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze”.

Kos gwizdnął: „Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem”. „Skąd znowu - rzekła sroka -
Ja jej nie spuszczam z oka
I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam ją w tramwaju”. „Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem!” „A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem”.

„Nieprawda, bo w karecie!”
„W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Przypłynie własną łódką”.

A wiosna przyszło pieszo -
Już kwiaty z nią się śpieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią: „Witaj wiosno!”.

 

Grupa”SŁONECZKA”  K.Chruściel, M.Gońda

 

Od dnia 30.03.2020r.  do  dnia 10.04.2020r. według planów miesięcznych powinna  być realizowana tematyka :"Wiosna  w  parku  i  ogrodzie"" i  "Obserwujemy pogodę" w książkach część  3 "Dzieciaki  w  akcji" od  strony  66  do  końca  książki.

 

 

1  TYDZIEŃ

1. Wiersz  J. Brzechwy pt. "Przyjście  wiosny" wykorzystujemy podczas pracy z książką stron  66  i  67(wprowadzenie  wiersza do nauki).

2.Krzyżówka z hasłem "Wiosna"

https://brainly.pl/zadanie/9684932 

3.Pamiętamy  o dokładnym i częstym myciu rąk-utrwalenie wiersza "Mycie rączek"

4.Zapoznanie z literą "h" drukowaną i pisaną książka strona 68-71.

5.Kwiaty  w  wazonie-praca  plastyczna według własnego pomysłu.

6.Zabawy ruchowe z rodzicem.

7.Opowiadanie L. Krzemienieckiej "O  wiośnie w lesie i wiewiórki ważnym  interesie"-      układanie  z  liter wyrazu  HAŁABAŁA

http://docs14.chomikuj.pl/4611250166,PL,0,0,O-WIO%C5%9ANIE-W-LESIE-I--WIEWI%C3%93RKI--WA%C5%BBNYM-INTERESIE--------------Lucyna-Krzemieniecka.doc 

8.Pomagamy rodzicom przy nakrywaniu stołu do posiłku.

9.Nauka piosenki "Słoneczko uśmiechnij się”

https://www.youtube.com/watch?v=XR_aTcsfi7Y

10.Ułóż historyjkę matematyczną-książka strona 72 i  73.

11.Wiosna-malowanie farbami ,sprzątanie swojego miejsca pracy.

 

2  TYDZIEŃ

1.Dopasuj naklejki  do odpowiedniej pory  roku- książka strona 74 i 75.

2.Pomoc  w przygotowaniu zdrowych  kanapek na śniadanie-bezpieczne korzystanie z noża.

3.Przeczytaj i połącz postacie z odpowiednimi komunikatami- książka strona 76

4.Rozwiąż  rebusy –książka strona 77

5.Ubieramy się stosownie do pogody –zabawa dydaktyczna(rodzic  pokazuje symbol pogody np. parasol ,dziecko  ubiera  odpowiedni  strój (prosimy o zdjęcia)

6 .Narysuj przedmioty w nazwach  których występują  te  litery-książka  strona 78

7.Jestem  samodzielny-sprzątanie swojego pokoju (prosimy o zdjęcia)

8.Utrwalenie wiersza J. Brzechwy pt. "Przyjście  wiosny”

http://wiersze.juniora.pl/brzechwa/brzechwa_p09.html 

9.Posłuchaj  i połącz-książka strona80

10.Dodajemy  do 10-ksiażka strona 81

11.Śpiewamy i tańczymy-utrwalenie znanych piosenek i tańców.

12.Czytamy sylabami-dzieci chętne

13.Zadania dodatkowe w książce  od strony  82  do 95  są dla dzieci chętnych.

14.Ruch  łagodzi stresy-zabawy przy muzyce.

https://youtu.be/YQNaA-U9Lcc 

Rodzice dopasowują zadania do możliwości  swojego dziecka.

Życzymy zdrowia i wytrwałości.

 

 

 

GRUPA  „SŁONECZKA”

1.Zachęcamy  do wypełniania zadań w książce część  3-rodzic objaśnia  i ocenia(może być nawet  7 z koroną)

2.Taniec pozwala zaktywizować  ciało do pracy, rozładować  energię więc  tańczmy nasz układ  disco

przy  piosence pt  „Mama  ostrzegała”(dzieci  wybrały melodię panie ułożyły choreografię) tańczmy  z  rodzicami!

3.Utrwalamy naszą  piosenkę o  tolerancji zespołu My 3  pt. „Heyo, heyo!”

TĘSKNIMY  za naszymi „SŁONECZKAMI” przysyłajcie zdjęcia ,filmiki  jak uczycie się  na 

Messenger  przedszkola  

Wstawimy  je  na przedszkolnego facebooka

Pani  Kasia i Mariola

PDFzabawa-z-czytaniem-fragment.pdf (4,56MB)
MP3Daj To Głośniej - Mama ostrzegała ┇Oficjalny Teledysk┇2019.mp3 (5,78MB)

https://youtu.be/_JouiwY4BU8 

Przesyłamy  karty do nauki czytania dla chętnych dzieci

 

Zobacz w TVP VOD - Domowe przedszkole, Przyleciały bociany, https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,przylecialy-bociany,39687 

 

Kontaktować  z  nami można  się  :

Katarzyna  Chruściel   tel.  692 902 019    katarzyna.chruciel68@gmail.com

Mariola  Gońda            tel.  662 642 207  

Prosimy rodziców o  wiadomości  czy dzieci są zainteresowane nauką ,zabawą  proponowaną  przez  nas  czy  oczekują  na  więcej?