Kontaktować z nami można się :
Katarzyna Chruściel tel. 692 902 019 katarzyna.chruciel68@gmail.com
Mariola Gońda tel. 662 642 207
Plan pracy dla grupy ,,Słoneczka” od 25.06.2020r. do 30.06.2020 r.
Nauczanie zdalne 25.06.2020-30.06.2020r..docx (12,17KB)
Plan pracy dla grupy ,,Słoneczka” od 15.06.2020r. do 19.06.2020 r.
plan-pracy-dla-grupy-od 15.06 do 24. 06 2020.docx (12,94KB)
WAŻNE
PLANUJEMY ZAKOŃCZENIE ROKU W PRZEDSZKOLU DLA DZIECI
IDĄCYCH DO SZKOŁY W DNIU 25. 06.2020 TJ. CZWARTEK
GODZINA 10.00
Pierwsza próba zaplanowana jest na dzień 16. 06.2020 r.(wtorek) godzina 10.00
Próba generalna planowana jest na dzień 22.06 .tj. poniedziałek godzina 10.00
Ubiór dzieci na zakończenie roku: biało –granatowo.
Plan pracy dla grupy ,,Słoneczka” od 15 .06. do 24 .06. 2020 roku
Temat: ,,Wkrótce wakacje”
1. Przejdź labirynt książka str. 74
2.Narysuj plecak po śladzie i zapakuj do niego trzy potrzebne rzeczy na wycieczkę w góry książka str.75
3,,Czyste rączki - utrwalanie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk
4.Popatrz na ilustrację i dopasuj odpowiednio sylabę książka str. 76 i 77
5.Przeczytaj wyrazy związane z wakacjami książka str.78
6.Połącz zdania z odpowiednimi obrazkami ,dorysuj brakującą ilustrację książka str.79
7.Odszukaj pary takich samych cyfr i pokoloruj je na taki sam kolor książka str.80
8. Popatrz jak się gra w klasy ,narysuj kredą cyfry i skacz –książka str.81 zdjęcie
9.Zadania dodatkowe dla dzieci chętnych książka str. 82 do 95
WAŻNE !!!
PLANUJEMY ZAKOŃCZENIE ROKU W PRZEDSZKOLU DLA DZIECI
IDĄCYCH DO SZKOŁY W DNIU 25. 06.2020 TJ.CZWARTEK
GODZINA 10.00
Próba planowana jest na dzień 22.06.tj. poniedziałek
PLAN PRACY DLA GRUPY „SŁONECZKA” OD 08.06.2020r. DO 12.06 2020r.
Plan pracy dla grupy od 8 czerwca.docx (13,17KB)
Plan pracy dla grupy ,,Słoneczka” od 8 .06. do 12 .06. 2020 roku
Temat: ,,Zwierzęta na wsi i w domu”
1.Historyjka ,,Od ziarenka do bochenka” -wklej brakujące obrazki ,książka str. 66
2.Zwierzęta na wsi (odgłosy zagadki, zadania) – filmik instruktażowy nr 1
3.Skąd się bierze miód ,ponumeruj obrazki- książka str.67
4.Utrwalenie piosenek na zakończenie roku
5.Narysuj według polecenia książka str. 68 i 69
6.Zwierzęta na wsi (gdzie mieszkają, co jedzą, co nam dają)-filmik instruktażowy nr2
7.,,Skąd się bierze mleko” -uporządkuj historyjkę ,książka str. 70
8.,,Po wyjściu z toalety myjemy ręce mydłem ”-utrwalenie nawyku
9.Popatrz na ilustrację i przeczytaj tekst ,książka str.71
10.Policz i zapisz ,wykonaj działanie, książka str.72 i 73
Wierszyki zostaną rozdane dzieciom -absolwentom w poniedziałek 8 . 06. 2020 r. na grupie ,,Słoneczka”
Pozdrawiamy p. Mariola i p .Kasia
DRODZY RODZICE !!!
PLANUJEMY ZAKOŃCZENIE ROKU W PRZEDSZKOLU DLA DZIECI
IDĄCYCH DO SZKOŁY
W DNIU 25. 06.2020 TJ.CZWARTEK
GODZINA 10.00
Pozdrawiamy p. Mariola i p .Kasia
PLAN PRACY DLA GRUPY „SŁONECZKA” OD 01.06.2020r. DO 05.06 2020r.
Plan pracy dla grupy od 1 czerwca.docx (14,15KB)
Plan pracy dla grupy ,,Słoneczka” od 01 .06. do 05.06. 2020 roku
Temat: ,,Wyjątkowe smaki lata”
1.Odszukaj 12 różnic i zaznacz je-książka str.58
2.Eksperyment z barwnikami- filmik instruktażowy ( zdjęcie)
3.Narysuj piramidę produktów z posiłków ,które dziś jadłaś/eś, patrz książka str.59
4.Myjemy owoce i warzywa przed jedzeniem-wyrabiamy u dzieci nawyki
prozdrowotne.
5.Połącz obrazki rymujące się -książka str.60
6.Piosenka do nauki na zakończenie roku przedszkolnego pt .,,Przedszkola czas już minął” link
7.Pokoloruj owoc i jego nazwę tak samo-książka str.61
8.Przeczytaj i wykonaj polecenia ,oceń się na słoneczku -książka str.62
9.Narysuj ulubiony zdrowy posiłek książka str.63 (zdjęcie)
10.Piosenka do utrwalenia na zakończenie roku przedszkolnego pt. ,,Hej przedszkole ukochane” link
11.Policz ,zapisz liczbę cyfrą i ułóż zadanie do rysunku ,zapisz obliczenie
Książka str.64
12.Zadania matematyczne książka str. 65.
PLAN PRACY DLA GRUPY „SŁONECZKA” OD 22.05.2020r. DO 29.05 2020r
Plan pracy dla grupy od 25.05.2020r.-29.05.2020r..docx (10,73KB)
Plan pracy dla grupy ,,Słoneczka” od 25 .05. do 29.05. 2020 roku
1.Rysuj po śladzie ,zaznacz sprzęty sportowe ,których lubisz używać
(samoocena na słoneczku) książka str.50
2.Odszukaj i skreśl , koloruj według wzoru –książka sty.51
3.DZIEŃ MAMY 26 maja wtorek-dzieci śpiewają piosenkę , wręczają prezent (magiczne lusterko) i spełniają Mamy 3 życzenia.
4.Powiedz co robią dzieci , przyklej właściwe podpisy z wyklejanki-czytaj sylaby książka str.52 i 53.
5. Przeczytaj wyrazy związane ze sportem , posłuchaj wierszyka –dokończ rytm -książka str.54
6.Czytamy w dialogu z rodzicem -filmik, książka str. 55(z dwóch dialogów na różnym polu , jeden do wyboru)
7.Odkoduj informację ,wklej do tabeli odpowiednie rysunki –książka str. 56
8.Policz i pokoloruj rysunek zgodnie z kodem –książka str.57
Pozdrawiamy- p. KASIA i p. MARIOLA
PLAN PRACY DLA GRUPY „SŁONECZKA” OD 18.05.2020r. DO 22.05 2020r.
PLAN PRACY GRUPY „SŁONECZKA”
Od 18.05. do 22.05. 2020 roku
„Mama jest najważniejsza”
1.Uporządkuj historyjkę numerując obrazki -książka strona nr.34
2.,,Za co kocham moją Mamę?”-swobodne wypowiedzi dzieci(filmik)
3.Pokoloruj bukiety zgodnie ze wzorem, przeczytaj i dopasuj
-książka str.35
4. Magiczne lusterko- prezent dla mamy(pomaga Tata) -zdjęcie
1. Magiczne lusterko
Z okazji Dnia Matki warto namówić dzieci, żeby dały coś od siebie. I nie chodzi tu tylko o pracę plastyczną: kwiaty czy wazonik, ale coś od serca.
Magiczne lusterko spełnia 3 życzenia obdarowanej Mamusi. Wystarczy, że napisze je (w dowolnie wybranym momencie) na serduszku, a dziecko chętnie je spełni: wyniesie śmieci, zrobi zakupy, odkurzy mieszkanie (to, co się drogiej mamie zamarzy).
]
5. Połącz obrazki z właściwymi literami ,wklej sylaby –książka str.36
6.Pokoloruj portret Mamy zgodnie z przeczytanymi informacjami-książka str.37
7.Pomagamy Mamie (prace porządkowe, pomoc w kuchni itp.)
8.Rysuj po śladzie i przeczytaj, dokończ rytm –książka str.38
9.Piosenka do utrwalenia „Kocham Cię”
10.Przeczytaj tekst ze zrozumieniem , połącz właściwe osoby z pytaniami-książka str. 39
11.Doskonalenie orientacji przestrzennej-książka str.40
12.Policz i dorysuj książka str.41
PRACUJĄC Z KSIĄŻKĄ DOSTOSUJCIE ZADANIA DO MOŻLIWOŚCI
DZIECI. P .Kasia i P. Mariola
PLAN PRACY DLA GRUPY „SŁONECZKA” OD 11.05.2020r. DO 15.05 2020r.
PLAN PRACY GRUPY „SŁONECZKA”
Od 11.05. do 15.05. 2020 roku
Przeskakujemy jeden tydzień w książce ze względu na dopasowanie tematyki zgodnie z kalendarzem uroczystości (Dzień Matki).
1.Pokoloruj rodziny które przyszły na piknik ,wykonaj zadania według poleceń- książka str.42
2.Dokładne mycie rąk zgodnie z treścią wiersza który dzieci umieją.
3.Posłuchaj opowiadania o rodzinie Nowaków(tekst książka str. 96),
odpowiedz na pytania -książka str.43
4.Zabawa ruchowa „Taniec zygzak” -filmik
5. Przeczytaj tekst o rodzinie Kowalskich (dzieci starsze i młodsze chętne),
Pokoloruj ich ubrania –książka str.44
6.Eksperyment „Kto robi dziurki w chlebie” filmik instruktażowy –zdjęcie
7. Połącz obrazki i wyrazy z sylabami, napisz litery po śladzie i połącz
w pary –książka str.45
8.Czytamy -zaznacz pętlami wyrazy, które ukazują sposoby spędzania wolnego
czasu. Rysuj po śladzie dłoń według treści wierszyka-książka str.46
9.Piosenka do nauki na dwa tygodnie „Kocham Cię”- link
10.Przeczytaj i ponumeruj obrazki zgodnie z kolejnością zdarzeń- książka str.47
Prosimy rodziców o wyjaśnienie dzieciom zasady pisania wyrazów wielką literą. Dla ułatwienia przesyłamy wierszyk pt.”Ja wielka litera”- filmik.
PRACUJĄC Z KSIĄŻKĄ DOSTOSUJCIE ZADANIA DO MOŻLIWOŚCI
DZIECI. P .Kasia i P. Mariola
PLAN PRACY DLA GRUPY „SŁONECZKA” OD 04.05.2020r. DO 08.05 2020r.
PLAN PRACY DLA GRUPY „SŁONECZKA” OD 04.05 -08.05. 2020 ROKU
Temat tygodnia „Zawody naszych rodziców”
1. Posłuchaj dzieci, które opowiadają o swoich rodzicach (tekst książka s. 96) i wklej
odpowiednie ilustracje obok każdego dziecka -książka str.26.
2 .Przyjrzyj się sytuacjom pokazanym na zdjęciach, a następnie połącz je z osobami,
do których można się zwrócić o pomoc. Opowiedz, na czym polega praca osób
przedstawionych na zdjęciach- książka str.27
3. Narysuj na kartce z bloku, kim chcesz zostać w przyszłości- zdjęcie
4.Zabawy z rytmem -filmik instruktażowy
5.Czytamy - odszukaj w wyklejance podpisy i wklej pod właściwymi zdjęciami ,pisz po śladzie książka str.28 i 29
6. Wklej brakujące nazwy zawodów ,posłuchaj wierszyka i zapamiętaj go
-książka str. 30
7.,,Oj, jak mnie boli ząb” – opowiadanie (filmik)
Jak należy dokładnie szczotkować zęby-filmik instruktażowy
8. Przeczytaj zdania. Przedstawiciele jakich zawodów mogą tak o sobie powiedzieć?
Połącz wypowiedzi z właściwymi osobami –książka str.31
9.Zadania matematyczne ,liczymy za pomocą monet-książka str.32 i 33
10 .Utrwalenie piosenki ,,Biedroneczki –kropeczki”(piosenka z zeszłego tygodnia)
Drodzy rodzice dopasujcie zadania do możliwości dzieci
Z pozdrowieniami p. MARIOLA i p .KASIA
PLAN PRACY DLA GRUPY „SŁONECZKA” OD 27.04.2020r. DO 30.04 2020r.
PLAN PRACY DLA GRUPY „SŁONECZKA”
OD 27.04 DO 30.04. 2020 ROKU
TEMATYKA TYGODNIA : NASZE ULUBIONE BAJKI
1.Baśniowy bal- zagadki
Baśniowy bal – rozwiązywanie zagadek o postaciach bajkowych, wskazywanie tytułów bajek, z jakich pochodzą, karta pracy.
Rodzic zaprasza dzieci do udziału w balu z baśniowymi bohaterami bajek. Aby odkryć ich tożsamość, należy rozwiązać zagadki z bajkowego cylindra. Dzieci kolejno losują zagadki, podają rozwiązania i wybierają obrazki z bajkowymi postaciami.
Zwierzę słynne po wsze czasy
Z tego, że nosi obcasy.
(Kot w butach)
Żona elfa, wcześniej kreta,
Kieszonkowa to kobieta,
Nie większa od naparsteczka.
A jej imię…
(Calineczka)
Domek w głodnych buziach znika,
Bo to chatka jest z piernika
Jej mieszkanka tym się chlubi,
Że ogromnie dzieci lubi.
(Baba-Jaga)
Nie ma schodów, ni drabiny,
Tylko warkocz zamiast liny
I pod wieżą wąska ścieżka.
Kto na szczycie wieży mieszka?
(Roszpunka)
Mama kaczka aż się zlękła
Bo skorupka nagle pękła
I pokraka wyszła z jajka.
Czy już wiesz, jaka to bajka?
(Brzydkie kaczątko)
Przez las ciemny wiedzie ścieżka,
babcia na jej końcu mieszka.
W lesie czeka zwierzę złe.
Kim ja jestem? Ktoś już wie?
(Czerwony Kapturek)
Ta bezsenność jest paskudna,
miękkość poduch, pierzyn – złudna,
bo mnie wciąż coś w plecy gniecie.
Kim ja jestem? Czy już wiecie?
(Księżniczka na ziarnku grochu)
2.Pokoloruj postacie z bajek ,podaj tytuł bajki –książka str. 18 i 19
3. Jestem postacią z bajki-zabawa w teatr z rodzicami ZDJĘCIE
4.Opowiadanie „Dom bez książek to dom bez okien”
Dom bez książek to dom bez okien
Paweł kręcił się po bibliotece, oglądając grzbiety stojących na półkach książek. Wreszcie znalazł to, czego szukał: książkę o przygodach pirata Rabarbara. Pod pachą trzymał już atlas grzybów, żeby sprawdzić, jak nazywa się to dziwne żółte coś, co wyrosło w ogrodzie pod krzakiem. Właśnie zastanawiał się, co by tu jeszcze wypożyczyć, gdy nagle na ścianie pomiędzy regałami zobaczył duży plakat. Dom bez książek to dom bez okien – przeczytał i obejrzał narysowany pod spodem całkiem ładny domek z czerwonym dachem. Z komina wydobywał się obłoczek dymu, a na progu siedział łaciaty kot. Niby wszystko było jak trzeba, tylko że ten dom, zamiast okien miał książki. Paweł podszedł bliżej, chciał odczytać tytuły, ale literki były zbyt małe i trochę zamazane. Zobaczył tylko, że na jednej okładce narysowany był słoń, a na innych Eskimos, rakieta kosmiczna i stonoga.
– Dziwne, bardzo dziwne – mruknął Paweł. – Co to za cudaczny dom? W oknach, które nie są oknami, tylkoksiążkami, siedzi słoń z Eskimosem, a tam, gdzie powinny być firanki, leci rakieta ze stonogą.
Ten plakat nie dawał mu spokoju. Może kto inny wzruszyłby ramionami i po pięciu minutach już by o tym nie pamiętał, ale nie Paweł. On myślał o plakacie przez całą drogę do domu i nic mu się nie zgadzało. Dlatego kiedy mama otworzyła mu drzwi, zamiast „Dzień dobry” usłyszała:
– Mamo, czy jak ktoś nie ma w domu żadnej książki, to nie może mieć ani jednego okna? I czy to działa też w drugą stroną? To znaczy, jak ktoś ma pełne półki książek, to ma mnóstwo okien albo nawet całe ściany ze szkła?
Mama zaniemówiła z wrażenia, potem potarła sobie ręką czoło i spytała:
– Pawełku, o co ci chodzi?
Chwilę trwało, zanim Paweł opowiedział mamie o bibliotece, plakacie z domkiem i tym napisie o oknach i książkach.
– Dom bez książek to dom bez okien, tak to brzmiało, prawda? – spytała mama, a Paweł pokiwał głową. – To jest przysłowie i warto je zapamiętać. Bo widzisz, tu nie chodzi o te zwyczajne okna z szybami i firankami – powiedziała z uśmiechem. – Rzecz w tym, że każda książka otwiera przed nami takie niewidzialne, tajemnicze okno. Czytając, możemy przez nie spojrzeć i zobaczymy wielkie góry, sztorm na oceanie, albo norkę kreta i małpę w zoo. Rozumiesz?
– Chyba tak… – Paweł nie wyglądał na przekonanego.
– Zobacz. – Mama podeszła do okna i odsłoniła je. – Przez nasze zwyczajne okno widać dwa drzewa, piekarnię na rogu i przystanek autobusowy. A teraz otworzę dla ciebie całkiem inne okno. Musisz tylko zamknąć oczy i uważnie słuchać.
Paweł usiadł wygodnie, zacisnął powieki i czekał. Przez chwilę nic się nie działo, potem usłyszał szelest kartek i mama zaczęła czytać:
– W buszu rośliny rosną, jak im się podoba. Mają wszystkie możliwe odcienie zieleni i każdego dnia jest ich jakby więcej. Plączą się ze sobą, ale nikt o to nie dba. Konary drzew splatają się i tworzą wielkie, zielone parasole, przez które nie prześwituje ani kawałek nieba. Powietrze przypomina gorący, wilgotny koc. Grzyby o śliskich kapeluszach czają się w cieniu, inne, dziwnie piękne, przywierają do grubych pni drzew. W gęstwinie rozlegają się szmery, piski i łopoty. Jest duszno i upalnie. Busz oddycha z trudem i pachnie trochę fiołkami, a trochę gnijącymi liśćmi.
Mama przerwała, a Paweł jeszcze przez chwilę wyraźnie czuł ten dziwny zapach. Chciało mu się pić, jakby w pokoju zrobiło się nagle parno i gorąco. Pod powiekami naprawdę widział ten busz. Otworzył oczy, dopiero gdy mama zamknęła niewidzialne okno i odłożyła książkę na stół.
– Teraz już wiesz o jakich oknach mówi to przysłowie, prawda? – uśmiechnęła się. – Mamy ich w domu bardzo dużo. Na szczęście nie trzeba ich myć, wystarczy od czasu do czasu wytrzeć z kurzu.
Pawłowi bardzo spodobała się historia o dziwnych oknach, które zamiast szyb i firanek mają kartki i kolorowe okładki. Od tej pory całkiem inaczej patrzył na półkę z książkami w swoim pokoju.
A wieczorem, kiedy usadowił się wygodnie w łóżku i otworzył książkę o piracie Rabarbarze, poczuł się, jakby uchylał tajemnicze okno. Mógł się dowiedzieć, jak ten pogromca sztormów i tajfunów, a jednocześnie wielki amator grochówki, walczył ze złośliwymi rekinami. Widział pirata z fajką w zębach i beczką rumu pod pachą wędrującego po bezludnej wyspie. Potem z wypiekami na twarzy czytał, jak Rabarbar, pływając pod żaglami w kwiatki, na pokładzie „Nieustraszonego Krwawego Mściciela” opłynął świat. A kiedy nocą ucichł wiatr i żaglowiec kołysał się łagodnie na fali, zasnęli obaj. Pirat chrapał w marynarskiej koi, a Paweł we własnym łóżku.
Rodzic rozmawia z dziećmi na temat opowiadania. Zadaje pytania: O kim było opowiadanie? Gdzie przebywał Paweł? Jakie książki wypożyczył? (książkę o piracie, atlas grzybów) Co zobaczył w bibliotece? Jak wyglądał plakat? Jaki napis był na nim umieszczony? Kto wyjaśnił jego znaczenie? Co znaczy przysłowie „Dom bez książek to dom bez okien”? Jak mama wyjaśniła treść przysłowia? (każda książka otwiera przed nami niewidzialne, tajemnicze okno, czytając możemy przez nie spojrzeć, i zobaczyć to, o czym mowa w książce, przeżyć przygody, jakby się tam było naprawdę) Jak czuł się Paweł, kiedy mama skończyła czytać? (wydawało mu się, że jest w opisanym w książce miejscu, widział busz, nawet poczuł gorące, parne powietrze) Czy wy macie takie dziwne okna, które zamiast szyb i firanek mają kartki i kolorowe okładki?. Dziecko udziela odpowiedzi na pytania. Mówi, że ma książki na półkach, ale także e-książki w komputerze czy smartfonie. Opowiada o swoich zbiorach.
5. Nazwij obrazki połącz z właściwymi literami-czytaj sylaby książka str. 20 i 21
6.”Biedroneczki są w kropeczki”- zabawa ,piosenka do nauki na dwa tygodnie
7.Rysuj zamek po śladzie- książka str. 22
9.Przeczytaj i wklej właściwą postać-dzieci starsze i młodsze chętne książka str. 23
10.Policz przedmioty i zapisz wyniki książka str.24 i 25
Drodzy rodzice pamiętajcie o dopasowaniu stopnia trudności do możliwości dziecka!
KATARZYNA CHRUŚCIEL I MARIOLA GOŃDA
Nasze ulubione książki 27.04.2020-30.04.2020r..docx (19,38KB)
PLAN PRACY DLA GRUPY „SŁONECZKA” OD 20.04.2020r. DO 24.04 2020r.
PLAN PRACY DLA GRUPY „SŁONECZKA” OD 20.04 DO 24.04 2020 ROKU
TEMATYKA TYGODNIA : MALI ODKRYWCY
1.Popatrz i opowiedz co widzisz na ilustracjach -książka str. 10 i 11
2.Uczymy się wiązać sznurowadła na kokardkę (filmik instruktażowy) ZDJĘCIE
3.Pokoloruj litery które występują w twoim imieniu, rysuj i czytaj- książka str.12
4.Dlaczego mydło myje-doświadczenie (filmik) ZDJĘCIE
5.Przeczytaj połącz i opowiedz , napisz litery po śladzie (patrz na kierunek strzałek) książka str.13
6.Ćwiczenia w parach ,dziecko- rodzic (filmik) ZDJĘCIE
7.Ścianka wspinaczkowa- czytaj i ułóż zdania książka str.14
8.Przeczytaj (dzieci starsze i chętne młodsze),dorysuj obok Janka zwierzątka książka str. 15
9.Liczymy razem ,wykonaj polecenia książka str. 16 i 17.
Drodzy rodzice pamiętajcie o dopasowaniu stopnia trudności do możliwości dziecka!
KATARZYNA CHRUŚCIEL I MARIOLA GOŃDA
PLAN PRACY DLA GRUPY KWIECIEŃ od 15 do 17.04.docx (17,04KB)
PLAN PRACY DLA GRUPY „SŁONECZKA” OD 14.04.2020r. DO 17.04 2020 ROKU
TEMATYKA TYGODNIA :JAK MADRZE KORZYSTAĆ Z TECHNOLOGII
1.Rozwiązywanie zagadek o urządzeniach elektronicznych
ZAGADKI
Włącz go, a wnet ci pokaże
Bajki, filmy, mnóstwo zdarzeń.
Taka jego jest robota –
Bawić cię… gdy masz pilota.
(telewizor)
Papierowa, pełna wieści,
Których setki w sobie mieści.
Ma też wersję w internecie.
O czym mowa? O…
(gazecie)
Dziś powszechne urządzenia,
Kiedyś nie do pomyślenia
Żeby ludzie z wielkiej dali,
Przez coś z sobą rozmawiali.
(telefon)
Gra piosenki, czasem gada,
Czasem bajki opowiada.
Możesz słuchać, gdy ma rację,
Lub po prostu zmienić stację.
(radio)
Gdy to, co masz w komputerze,
Chcesz zobaczyć na papierze,
Ona chętnie ci pomoże,
Czarno-biało lub w kolorze.
(drukarka)
Nauczyciel pyta dzieci, co to jest urządzenie multimedialne i do czego służy. Wspólnie z dziećmi wyjaśnia, iż multimedia stanowią połączenie kilku różnych form przekazu informacji: tekstów, dźwięku, obrazów, ruchu, filmu, a służą do przekazywania informacji między ludźmi
2.Narysuj jak się czujesz kiedy korzystasz z multimediów –książka strona nr.3
3 .Słuchanie wiersza
Mój kolega komputer – słuchanie wiersza Stanisława Karaszewskiego.
Mój kolega komputer
Mam komputer supernowy
Z monitorem kolorowym,
Klawiaturą, stacją dysków
I malutką, zwinną myszką!
Mój komputer, mój komputer,
On jest super, super, super!
On najlepszym jest kolegą,
Nie potrzeba mi innego!
Och! Ach! Och! Ach!
To najlepszy kumpel w grach!
Nagle! – rety! Co się dzieje!
W komputerze coś szaleje,
Wirus groźny niesłychanie
Pożarł program, połknął pamięć!
Wirus popsuł mi komputer,
Już komputer nie jest super!
Ale za to mam dobrego,
Mam kolegę prawdziwego!
Och! Ach! Och! Ach!
To najlepszy kumpel w grach!!!
4. Czytamy sylabami- książka strona nr 4
5.Dokładne mycie rąk- zgodnie z treścią wiersza
6.Połącz obrazek z literą –książka strona nr 5
7.Rysuj po śladzie -książka strona nr 6
8.Słuchanie opowiadania R .Piątkowskiej- przejawianie postawy życzliwości ,dostrzeganie przez dzieci że zwierzęta mają zdolność odczuwania ,zapoznanie z wielką i małą literą Ż
ŻABA
Jak ja lubię żaby, zwłaszcza nieduże, zielone, z żółtymi brzuszkami. Jedna taka mieszkała u dziadka w ogrodzie. Najczęściej siedziała w cieniu pod krzakiem, kumkała sobie, łapała muchy i wytrzeszczała oczy. Czasami taplała się w kałuży, w której było więcej błota niż wody, ale żabie wcale to nie przeszkadzało. Nazwałem ją Mundzia, bo nic innego do niej nie pasowało. Bardzo chciałem, żeby Mundzia przychodziła do mnie, jak zawołam: „kum, kum”, ale ona w ogóle mnie nie słuchała. Nie chciała też podawać łapy i ciągle uciekała, gdy próbowałem powozić ją autkiem. A ja nie mogłem jej złapać, bo Mundzia była zielona, śliska i sprytna. Wreszcie wpadłem na świetny pomysł. Znalazłem nieduży kamyk i kawałek sznurka. Żaba, nie podejrzewając niczego, kumkała sobie pod krzakiem – tam ją dopadłem i przywiązałem jej do pleców kamyk. Był na tyle ciężki, że nie mogła już tak szybko przede mną uciekać. Wyglądała bardzo śmiesznie, jakby miała na grzbiecie plecak. Byłem z siebie niezwykle zadowolony.
– Do jutra, Mundziu! – zawołałem i pobiegłem do domu, bo zrobiło się późno.
Oczywiście opowiedziałem o wszystkim dziadkowi i zdziwiłem się, że wcale mnie nie pochwalił. Powiedział tylko:
– Idź już spać, wnusiu, a o żabie porozmawiamy jutro.
Jednak następnego dnia wcale nie miałem ochoty na rozmowy. Obudziłem się bardzo wcześnie, bo było mi okropnie niewygodnie. Coś było nie tak, ale nie wiedziałem co. Leżałem na brzuchu i czułem się tak, jakby na plecach usiadł mi słoń. Dopiero gdy z trudem wstałem, zobaczyłem, że do pleców mam przywiązany spory kamień. Od sznurka bolały mnie ramiona, ale nie mogłem rozwiązać węzła i pozbyć się ciężaru.
– Dziadku! Dziadku! – zawołałem. – Pomóż mi! Zdejmij to ze mnie!
– Dlaczego? – zdziwił się dziadek, który pojawił się w drzwiach mojego pokoju. – Przecież to świetny pomysł. Z takim kamieniem na plecach nigdzie mi nie uciekniesz.
Wtedy wszystko zrozumiałem. Chodziło o Mundzię.
– Zdejmę ci go za chwilę – obiecał dziadek – bo teraz pewnie spieszysz się do ogrodu. Ktoś tam na ciebie czeka. Prawda?
– Tak, ale… – Pobiegłem za dziadkiem, który wcale nie chciał słuchać tego, co miałem mu do powiedzenia.
Kamień okropnie uwierał mnie w plecy, gdy szukałem Mundzi. Wreszcie znalazłem ją pod krzakiem. Nie wyglądała najlepiej. Szybko rozwiązałem sznurek i wyrzuciłem kamyk za płot. Polałem żabkę wodą i zaniosłem na brzeg kałuży. Nie chciała kumkać, w błocie też taplała się niemrawo, w końcu schowała się gdzieś w trawie.
Wtedy dziadek rozwiązał sznurek i zdjął ze mnie kamień. Z trudem się wyprostowałem, a on wymasował mi plecy i powiedział:
– Mam nadzieję, że zapamiętasz sobie tę nauczkę, wnusiu.
– Oj, na pewno – jęknąłem.
– No, to teraz pora na śniadanie – stwierdził dziadek.
Na szczęście o żabie już więcej nie wspomniał. Nie musiał, bo ja i tak nie mogłem przestać o niej myśleć. Bałem się, że obrażona poszła sobie do innego ogrodu. Na szczęście po kilku dniach Mundzia pojawiła się pod krzakiem. Wytrzeszczyła na mnie oczy i powiedziała:
– Kum – co zabrzmiało jak „cześć”.
– Kum, Mundziu, kum – przywitałem się. – Fajnie, że jesteś, bo wiesz, ja nie chciałem ci zrobić nic złego – przyznałem zawstydzony. – I łapy też nie musisz podawać, jak nie chcesz. Tylko przychodź tu jak dawniej.
– Kum, kum – zgodziła się żaba i wlazła do swojej kałuży.
– Dziadku, dziadku! Mundzia wróciła! – zawołałem i z radości okręciłem się na pięcie.
Nie mogłem tylko pojąć, dlaczego ona woli siedzieć w tym błocisku, zamiast pojeździć sobie moją piękną, czerwoną wyścigówką. Przecież to jest najnowszy model z otwieranymi drzwiami i zapasowym kołem. Wszyscy koledzy mi jej zazdroszczą. Ale jak to wytłumaczyć żabie?
Źródło: Renata Piątkowska, „Piegowate opowiadania”, Wydawnictwo BIS
Rodzic rozmawia z dziećmi na temat opowiadania, zachęca dzieci do dzielenia się własnymi wnioskami. Przykładowe pytania: Kto jest bohaterem opowiadania? Kim była Mundzia? Gdzie mieszkała żaba? Na jaki pomysł wpadł chłopiec? Jak czuła się żaba? Czy dziadek pochwalił zachowanie wnuczka? Co się stało następnego dnia? Dlaczego dziadek przywiązał kamień chłopcu? Czy znacie przysłowie „Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe”? Czy sprawdziło się ono w tym przypadku? Jak należy traktować zwierzęta? Jak zakończyła się przygoda żabki i chłopca? Co wiecie o żabach?.
9.Przeczytaj i przyklej właściwą ilustrację-książka strona nr 7(dziecko ocenia się na słoneczku)
10.Pokoloruj pola według kodu-książka strona nr 8
11.Zabawa ruchowa z drewnianymi łyżkami ALUNELUL
12.Dorysuj brakujące figury –książka strona nr 9
Drodzy rodzice pamiętajcie o dopasowaniu stopnia trudności do możliwości dziecka!
KATARZYNA CHRUŚCIEL I MARIOLA GOŃDA
Przyjście wiosny
Jan Brzechwa
Naplotkowała sosna,
że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
„Przyjedzie pewnie furą”.
Jeż się najeżył srodze:
„Raczej na hulajnodze”.
Wąż syknął: „Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze”.
↓ Kos gwizdnął: „Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem”. „Skąd znowu - rzekła sroka -
Ja jej nie spuszczam z oka
I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam ją w tramwaju”. „Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem!” „A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem”.
„Nieprawda, bo w karecie!”
„W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Przypłynie własną łódką”.
A wiosna przyszło pieszo -
Już kwiaty z nią się śpieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią: „Witaj wiosno!”.
Grupa”SŁONECZKA” K.Chruściel, M.Gońda
Od dnia 30.03.2020r. do dnia 10.04.2020r. według planów miesięcznych powinna być realizowana tematyka :"Wiosna w parku i ogrodzie"" i "Obserwujemy pogodę" w książkach część 3 "Dzieciaki w akcji" od strony 66 do końca książki.
1 TYDZIEŃ
1. Wiersz J. Brzechwy pt. "Przyjście wiosny" wykorzystujemy podczas pracy z książką stron 66 i 67(wprowadzenie wiersza do nauki).
2.Krzyżówka z hasłem "Wiosna"
https://brainly.pl/zadanie/9684932
3.Pamiętamy o dokładnym i częstym myciu rąk-utrwalenie wiersza "Mycie rączek"
4.Zapoznanie z literą "h" drukowaną i pisaną książka strona 68-71.
5.Kwiaty w wazonie-praca plastyczna według własnego pomysłu.
6.Zabawy ruchowe z rodzicem.
7.Opowiadanie L. Krzemienieckiej "O wiośnie w lesie i wiewiórki ważnym interesie"- układanie z liter wyrazu HAŁABAŁA
8.Pomagamy rodzicom przy nakrywaniu stołu do posiłku.
9.Nauka piosenki "Słoneczko uśmiechnij się”
https://www.youtube.com/watch?v=XR_aTcsfi7Y
10.Ułóż historyjkę matematyczną-książka strona 72 i 73.
11.Wiosna-malowanie farbami ,sprzątanie swojego miejsca pracy.
2 TYDZIEŃ
1.Dopasuj naklejki do odpowiedniej pory roku- książka strona 74 i 75.
2.Pomoc w przygotowaniu zdrowych kanapek na śniadanie-bezpieczne korzystanie z noża.
3.Przeczytaj i połącz postacie z odpowiednimi komunikatami- książka strona 76
4.Rozwiąż rebusy –książka strona 77
5.Ubieramy się stosownie do pogody –zabawa dydaktyczna(rodzic pokazuje symbol pogody np. parasol ,dziecko ubiera odpowiedni strój (prosimy o zdjęcia)
6 .Narysuj przedmioty w nazwach których występują te litery-książka strona 78
7.Jestem samodzielny-sprzątanie swojego pokoju (prosimy o zdjęcia)
8.Utrwalenie wiersza J. Brzechwy pt. "Przyjście wiosny”
http://wiersze.juniora.pl/brzechwa/brzechwa_p09.html
9.Posłuchaj i połącz-książka strona80
10.Dodajemy do 10-ksiażka strona 81
11.Śpiewamy i tańczymy-utrwalenie znanych piosenek i tańców.
12.Czytamy sylabami-dzieci chętne
13.Zadania dodatkowe w książce od strony 82 do 95 są dla dzieci chętnych.
14.Ruch łagodzi stresy-zabawy przy muzyce.
Rodzice dopasowują zadania do możliwości swojego dziecka.
Życzymy zdrowia i wytrwałości.
GRUPA „SŁONECZKA”
1.Zachęcamy do wypełniania zadań w książce część 3-rodzic objaśnia i ocenia(może być nawet 7 z koroną)
2.Taniec pozwala zaktywizować ciało do pracy, rozładować energię więc tańczmy nasz układ disco
przy piosence pt „Mama ostrzegała”(dzieci wybrały melodię panie ułożyły choreografię) tańczmy z rodzicami!
3.Utrwalamy naszą piosenkę o tolerancji zespołu My 3 pt. „Heyo, heyo!”
TĘSKNIMY za naszymi „SŁONECZKAMI” przysyłajcie zdjęcia ,filmiki jak uczycie się na
Messenger przedszkola
Wstawimy je na przedszkolnego facebooka
Pani Kasia i Mariola
zabawa-z-czytaniem-fragment.pdf (4,56MB)
Daj To Głośniej - Mama ostrzegała ┇Oficjalny Teledysk┇2019.mp3 (5,78MB)
Przesyłamy karty do nauki czytania dla chętnych dzieci
Zobacz w TVP VOD - Domowe przedszkole, Przyleciały bociany, https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,przylecialy-bociany,39687
Kontaktować z nami można się :
Katarzyna Chruściel tel. 692 902 019 katarzyna.chruciel68@gmail.com
Mariola Gońda tel. 662 642 207
Prosimy rodziców o wiadomości czy dzieci są zainteresowane nauką ,zabawą proponowaną przez nas czy oczekują na więcej?