KONTAKT:

Ewa Leśkiewicz-Sulka nr. tel.  604 348 861

 

Zdalne nauczanie 22.06.2020r.- 26.06.2020r.

DOCXZDALNE-NAUCZANIE-14.docx (890,81KB)
 

Zdalne nauczanie 15.06.2020r.- 19.06.2020r.

DOCXZDALNE-NAUCZANIE-XIII.docx (20,42KB)
 

Zdalne nauczanie 08.06.2020r.- 12.06.2020r.

DOCXZDALNE-NAUCZANIE-XII.docx (58,73KB)

Zdalne nauczanie 01.06.2020r.- 01.06.2020r.

DOCXZDALNE-NAUCZANIE-XI.docx (23,64KB)

Zdalne nauczanie 25.05.2020r.- 29.05.2020r.

DOCXZDALNE-NAUCZANIE-X.docx (906,41KB)
 

 

Zdalne nauczanie 18.05.2020r.- 22.05.2020r.

DOCXZDALNE-NAUCZANIE-IX.docx (24,16KB)

 

Moja rodzina 18.05 – 21.05.2020R.

1.Karty pracy

1.Ramka dla mamy” – praca z W.50. Rozwijanie u dzieci sprawności manualnej.

„Opaski indiańskie” – praca z W.51-52, wykonywanie prezentu dla taty. Kształto­wanie sprawności manualnej.

„Piknik” – praca z KP2.39. Wspomaganie rozwoju małej motoryki. Dzieci opowiadają o tym, czy były kiedyś na pikniku oraz co można na niego zabrać. Następnie wykonują polecenia z KP2.39.

„Na biwaku” – praca z KP2.40. Rozmowa na temat ilustracji, wycinanie namiotu z papieru kolorowego i naklejanie go.

POSŁUCHAJ

DZIĘKUJĘ I MAMO, DZIĘKUJĘ CI TATO https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

JESTEŚ MAMO SKARBEM MYM https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

Drzewo genealogiczne (przykład)

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Drzewo-genealogiczne.pdf

Moja rodzina 

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Karta-pracy-8.pdf

Rodzina

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Karta-pracy-7.pdf

Drzewo genealogiczne (szablon do wydruku) 

 file:///D:/Users/ASUS/Downloads/nowowydane_drzewo_genealogiczne.pdf

2. Obejrzyj  

„Przygody Bolka i Lolka”, odc. „Imieniny mamy”

 https://www.youtube.com/watch?v=HmRyt0smJts

 

„Budzik. Programy Taty i Mamy”

https://vod.tvp.pl/video/budzik,programy-taty-i-mamy,5638953

 

3.Obejrzyj spektakl teatralny

„Baśń o trzech konikach”

https://iteatr.tvp.pl/47174629/basn-o-trzech-konikach

 

4.Zrób to sam

Kartka z życzeniami

https://www.youtube.com/watch?v=vWt-fdD0Fho

Tulipany na Dzień Mamy

https://www.youtube.com/watch?v=dY4Z6pos43M&t=27s

 

5.Śpiewaj z innymi

Kocham Cię, Ti Amo, Je T'aime

https://www.youtube.com/watch?v=IdxQW3jqYtA

„Moja mama”

https://www.youtube.com/watch?v=9EaJmJhPiqE

Piosenka dla taty

https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc

 

6.Obejrzyj i opowiedz

Moja rodzina

https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY

 

7.Poczytaj mi, mamo – poczytaj mi, tato

„Nasza mama czarodziejka” http://www.cavan.orpeg.pl/sites/www.cavan.orpeg.pl/files/klasa%201a%20Nasza%20mama%20czarodziejka.pdf

 

OPOWIADANIE

„Zrobię portret taty!” – rozmowa na temat Dnia Ojca na podstawie doświadczeń  i opo­wiadania Portret taty Renaty Piątkowskiej.

Portret taty

Renata Piątkowska

Jak ja lubię rysować. A właśnie wczoraj w przedszkolu nasza pani powiedziała:

– Dzieci, zbliża się Dzień Ojca. Z tej okazji niech każde dziecko namaluje portret swojego taty. Potem oprawimy wasze rysunki w ramki i prezent gotowy.

Wszystkie dzieci zabrały się do pracy. Malowały w skupieniu. Niektóre z przejęcia wysunęły nawet koniuszki języków, a inne przygryzały wargi.

– Tomek, zobacz – powiedział Maciek, pokazując swój rysunek.

– Mój tata jest nawet trochę podobny do twojego.

– No chyba tak. Rysunki Wiktora i Szymona też mało się różnią od naszych – stwierdziłem.

– Za to zobacz rysunek Bartka – szepnął Maciek. – On namalował tacie długie włosy i kol­czyk w uchu.

– No to może on się pomylił i narysował swoją mamę – zaciekawiłem się.

Inne dzieci też zwróciły uwagę na rysunek Bartka.

– Proszę pani, czy tak może wyglądać tata? – zapytała Ania, wskazując palcem na kartkę Bartka.

– Jego tata ma dłuższe włosy niż moja mama – zmartwiła się Marta.

– Odczepcie się – zdenerwował się Bartek. – Mój tata ma długie włosy, bo mu się tak podoba.

– Ciekawe, czy on czasem zaplata je sobie w warkoczyki? – chciała się dowiedzieć Ania.

– To nie może być tata – stwierdził Olek – bo panowie nie noszą kolczyków. To na pewno jest jego mama.

– Wcale nie. – Bartek był już bliski łez. – To jest mój tata, a wy się nie znacie!

Pani kazała powiesić dzieciom gotowe rysunki na ścianie. Jednak Bartek schował swój obra­zek i nie chciał go już nikomu pokazywać.

– Dzieci – powiedziała pani – tatuś Bartka nosi długie włosy i kolczyk w uchu. Bartek świet­nie go namalował, bardzo mi się podoba jego praca. Tata Bartka jest muzykiem, artystą, wystę­puje na scenie. Artyści często ubierają się kolorowo, noszą długie włosy, czasem nawet farbują je na różne kolory. Ale pamiętajcie, że jeśli ktoś wygląda lub ubiera się inaczej, to nie powód, żeby się z niego śmiać lub mu dokuczać. (…)

– Dzieci, jutro w przedszkolu będzie dzień muzyczny. Poznacie różne instrumenty. Zobaczy­cie, jak się na nich gra. To właśnie tata Bartka opowie Wam wiele ciekawych rzeczy o muzyce. (…)

I rzeczywiście, następnego dnia tata Bartka przyniósł do przedszkola gitarę, harmonijkę, flet i skrzypce. Jakoś nikt nie wspominał już o jego długich włosach i kolczyku w uchu.

Tata Bartka zachęcał wszystkich, by spróbowali zagrać coś na flecie i gitarze. Dzieci były zachwycone, a Bartek pękał z dumy. Już nikt nie śmiał się z jego rysunku, który Bartek nie wia­domo kiedy powiesił obok innych. (…)

Rozmowa:

Co robiły dzieci w przedszkolu? Dlaczego dzieci zainteresowały się rysunkiem Bartka? Kim okazał się tata Bartka? Kim jest wasz tata? Czym się zajmuje?

Po rozmowie na temat opowiadania dziecko rysuje portret taty. • kartki, kredki

 

8. Sprawdź swoją pamięć

Znajdź paryhttps://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/d230ed3b718826eae1cfdc163e98d323_/lesson/lesson/index.html

Matematyczne memory

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/c07dad161d1e391cb6dd86df6b1baf63_/index.html

9.Zagraj, pokoloruj, zgadnij

Czyj to cień? https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/8a961af2569c798f4053d2eeb1e1fe48_/lesson/lesson/index.html

10.Rozwiąż quizy i łamigłówki

Droga do mamy

file:///D:/Users/ASUS/Downloads/nowowydane_labirynt_rybka.pdf

Odszukaj

http://zanotowane.pl/728/7523/karta_pracy_13_id_27496554.jpg

Zabawki

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/181b551f0cdeea757f13c6d29b1e5519_/index.html

11.Zagraj w grę

Figury

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/8771c489270cc7f21c254d5155c302ed_/index.html

12. ĆWICZYMY

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

POZDRAWIAM CIEPLUTKO

PANI EWA

 

Zdalne nauczanie 11.05.2020r.- 15.05.2020r.

DOCXZDALNE-NAUCZANIE-VIII.docx (1,16MB)
 

Zdalne nauczanie 04.05.2020r.- 08.05.2020r.

DOCXZAJĘCIA-ONLINE-VII Skrzaty.docx (636,25KB)
 

Zdalne nauczanie 27.04.2020r.- 30.04.2020r.

DOCXZDALNE-NAUCZANIE-VI.docx (2,91MB)
 

Zdalne nauczanie 20.04.2020r.- 24.04.2020r.

DOCXZDALNE-NAUCZANIE-V.docx (205,17KB)


Zdalne nauczanie 14.04.2020r.- 17.04.2020r.

DOCXZDALNE NAUCZANIE IV.docx (545,13KB)
 

 

Zdalne nauczanie 06.04.2020r.- 10.04.2020r.

DOCXZDALNE-NAUCZANIE-CZ.III.docx (3,20MB)
 

 

Zdalne nauczanie 30.03.2020r. do 03.04.2020r.

DOCXZDALNE-NAUCZANIE-czII ewa.docx (26,91KB)
 

 

 

DOCXZDALNE-NAUCZANIE 1.docx (261,69KB)

WESOŁE SKRZATY – nauczanie domowe

KTO MA OCHOTĘ I CZAS NA WSPÓLNĄ NAUKĘ I ZABAWĘ W GRONIE RODZINNYM MOŻE SKORZYSTAĆ Z MOICH PROPOZYCJI.

WITAJ WIOSNO!

 

W tym tygodniu dziecko pozna, jakie są pierwsze oznaki wiosny i czym są zwiastuny wiosny, poćwiczy aktywne słuchanie, poprzez udostępnione słuchowiska, bajki i filmy. Rozwiąże proste zadania matematyczne, porówna i uporządkuje zbiory oraz utrwali stosunki przestrzenne obiektów względem siebie. Utrwali cyfrę 0 oraz poćwiczy umiejętności przeliczania, logiczne myślenie i spostrzegawczość. Dziecko założy hodowlę rzeżuchy lub innych roślin oraz przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Utrwali wcześniej poznane piosenki o wiośnie. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych, rozwiązywania łamigłówek i quizów tematycznych.

 

 

 

OBEJRZYJ FILM O WIOŚNIE

https://www.youtube.com/watch?v=b6K4yDMGe1w

 

POSŁUCHAJ WIERSZA – PRZYSZŁA WIOSNA

https://www.youtube.com/watch?v=IK7I3VNDCBk

 

DORYSUJ DRUGĄ POŁOWE OBRAZKA

http://proliberis.org/images/dla_dzieci/pdf/pro_liberis_draw_07.jpg

 

POSŁUCHAJ MUZYKI – WIOSNA A. VIVALDIEGO

https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

 

WIRTUALNE KARTY PRACY

POLICZ  http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112610

http://portal.scholaris.pl/zasob/112607

STOSUNKI PRZESTRZENNE  http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661

http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112659

 

KARTY PRACY DO DRUKU

POLICZ  http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna4.jpg

POŁĄCZ W PARY http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna6.jpg

 

 

WYKONAJ PROSTY EKSPERYMENT – JAK ZAŁOŻYĆ HODOWLĘ RZEŻUCHY

https://www.youtube.com/watch?v=MfCoSQRMgfk

 

Oglądanie małych nasion – porównywanie wielkości różnych nasionek używanych do wysiewania na wiosnę różnych warzyw i kwiatów. Najlepiej, by nasiona różniły się wielkością i kształtem. Stawianie hipotezy badawczej: jak to jest możliwe, że z takiego nasionka wyrośnie roślina? Gdybyśmy wysiali nasiona na dywan w domu, to czy one by wyrosły? Dlaczego nie? Co jest potrzebne do rozwoju rośliny?

 2. Przygotowanie hodowli rzeżuchy lub innej rośliny – dzieci same wymyślają, co jest potrzebne do tego, by rzeżucha wyrosła. Najlepiej przygotować też hodowle według pomysłów dzieci, by sprawdzić hipotezę – np. do jednego z pojemników nic nie dawać, tylko wysypać nasionka, w drugim wysypać nasionka do ziemi, w trzecim na ligninę, jedne hodowle nawadniać, inne nie. Dzieci same prowadzą obserwacje i wyciągają wnioski podczas kolejnych dni prowadzenia eksperymentu. Gdzie już coś wyrosło, a gdzie nic się nie dzieje? Jak to wytłumaczyć?

 

 

ROZWIĄŻ ZAGADKI

WIOSNA - http://www.zabawydladzieci.com.pl/zagadki-o-porach-roku-lato-jesien-zima-wiosna/

KWIATY - https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-kwiatach/

 

ŚPIEWAJ

 

MASZERUJE WIOSNA https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY&list=PLo_XHxymHHYGhhNe9JYTNmz4zeGodWDFw&index=3

IDZIE DO NAS WIOSNA

https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM&list=PLo_XHxymHHYGhhNe9JYTNmz4zeGodWDFw&index=4

 

OBEJRZYJ I OPOWIEDZ

EDUKACYJNY FILM O WIOŚNIE https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

 

POSŁUCHAJ I POWTÓRZ

PIOSENKA O CYFERKACH https://www.youtube.com/watch?v=JdcGTOAAuKg

 

ZRÓB TO Z MAMĄ I TATĄ

INSTRUKCJA https://www.youtube.com/watch?v=ASRZ-mcco6s

 

POLECAM

https://www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

 

Znalezione obrazy dla zapytania: SERDUSZKO GIFKOCHANE PRZEZ SKRZATY - BAJKI SAMOGRAJKI

CZERWONY KAPTUREK https://www.youtube.com/watch?v=PP4v3OREaZk

 

I OCZYWIŚCIE RELAKSACJA DLA CAŁEJ RODZINY

https://www.youtube.com/watch?v=Y2qzY9Y0ONQ

 

OPOWIADANIE

W lesie

Piotr Wilczyński

 

– Nadchodzi po zimie, znasz dobrze jej imię. Kroczy w kwiatów pąkach i w promieniach słonka. Co to jest?

– To jest wiosna – Misia spojrzała na dziadka, który od samego rana sypał zagadkami.

Jak ktoś opowiada dużo zagadek to się mówi, że sypie nimi jak z rękawa. No i właśnie dziadziuś dzisiaj tak sypał i dobrze, że to on, a nie śnieg. Bo przedwczoraj sypnął i się bałem, że nie pojedziemy z dziadkami na działkę. Na szczęście świeci słonko i jedziemy na weekend, a razem z nami rodzice Miśki i oczywiście Miśka. Moi rodzice zostali w domu, bo mama musi się oszczędzać – tak powiedział pan doktor. Bo ja niedługo będę miał siostrzyczkę.

– Zgadłaś. A teraz powiedzcie, co to jest?: Wiosną na drzewie się zieleni, a złoty opada na jesieni?

– Oj, dziadku, to przecież to liść – pokiwałem głową.

– Teraz ja – zaproponowała babcia. – Co to takiego? Młody juhas w górach chwycił się za głowę, gdy zobaczył w śniegu kwiaty fioletowe.

– Pani w przedszkolu pokazywała różne wiosenne obrazki i tam były takie fioletowe kwiatki. Jak się one nazywały? – Nie mogłem sobie przypomnieć. – Już wiem, to krokusy! – ucieszyłem się, bo fajnie jest coś wiedzieć.

Kiedy dojechaliśmy na działkę, dziadek napalił w kominku, żeby się domek nagrzał, a potem, razem z babcią przygotowali kiełbaski na ognisko. A my poszliśmy do lasu razem z rodzicami Misi po chrust. Jak jak ten chrust zbieraliśmy, to weszliśmy na polankę, na której leżało trochę śniegu. Spod niego wyglądały takie małe bialutkie kwiatki.

– Misiek, to przebiśniegi, co nie? – Michasia od razu odgadła.

Po drugiej stronie polanki wokół jednego drzewa ziemia była rozkopana. – Oho – powiedział tata Misi – chyba tu jakiś dzik szukał żołędzi. Pewnie zgłodniał po zimie.

Nagle mama podniosła rękę w górę. Wszyscy stanęliśmy. – Słyszycie?

To było ćwierkanie, ale nie takie jak wróbelka, tylko takie szybkie jakby świerszczyk ćwierkał.

– To śpiewa kowalik, taki mały kolorowy ptaszek. Jak będziemy cicho, to może go zobaczymy. O! Tam jest – mama Misi pokazała na drzewo przed nami. Na pniu siedział śliczny ptaszek podobny do wróbelka, a może bardziej do sikorki. Miał pomarańczowy brzuszek, brązowe skrzydełka, łepek i dziobek szaroniebieskie i taki sam płaszczyk, a nóżki żółte. Kowalik zaczął schodzić z drzewa łepkiem na dół. – Kowalik jest jednym z kilku ptaków na świecie, które tak potrafią. A w Europie tylko on umie schodzić głową w dół. Nagle krzyk, kowalik spłoszył się i odfrunął. To Miśka okropnie głośno krzyknęła. – Wąż!

Tata Miśki podbiegł szybko do niej i wziął ją na ręce. – To tylko zaskroniec. Jest bardzo łagodny i zupełnie niegroźny – spokojnie wyjaśnił.

– A skąd on się tutaj wziął? – spytałem.

– On tu mieszka. Pewnie poczuł ciepło wiosennego słonka i postanowił wyjść na spacer. Zaskrońce właśnie w marcu budzą się z zimowego snu. Możecie go sobie obejrzeć, tylko zachowujcie się spokojnie, żeby go nie spłoszyć.

– A on nas nie ugryzie? – Misia schowała się za tatą.

– Naprawdę to jest łagodne zwierzątko. Popatrz na jego łepek, co widzisz?

– Ma takie żółte plamki z tyłu – Miśka dała się namówić i podeszła bliżej.

– No właśnie. Stąd się wzięła jego nazwa: zaskroniec. Bo ma z tyłu, „za skroniami”, bardzo charakterystyczne plamy.

– Ja się go już wcale nie boję. On jest bardzo ładny. Trochę szary, a trochę zielony.

Po powrocie opowiedzieliśmy dziadkowi i babci nasze przygody. Dziadek rozpalił ognisko, a rodzice Michaśki wystrugali dla wszystkich kijki na kiełbaski. Gdy słonko zaszło, zrobiło się zimno i przenieśliśmy się do domku.

– W brązowych kapturkach chowają się listki wiosną. A potem będą zielone, gdy trochę podrosną. – Dziadek znowu zaczął zagadki.

– To są pąki – babcia zgadła. Potem Miśka przypomniała sobie zagadkę z przedszkola: – Co to za kwiatek, ze szklanych rabatek, w którym obok „pana”, „lipa” jest schowana?

– Teraz ja zgaduję. – Dziadek zrobił bardzo zamyśloną minę – „Pan”, „lipa”? To chyba tulipan.

Jeszcze długo graliśmy w zagadki. I wszystkie były o wiośnie.

 

Łąka żegna zimę,

ze snu budzi się las.

Zagadki o wiośnie

umilają czas.

 

WIERSZ- BOĆKI I ŻABYB.S.Kossuth

Przyleciały boćki
zza dalekich mórz,
klekotały głośni:
-Wróciliśmy już!
Kle klekle!
Kle klekle!

A na stawie w trawie
padł na żabki strach.
-Boćki przyleciały!
Och, och, ach, ach!
Kum, kum, kum!
Kum, kum, kum!

Żabki przestraszone
hyc! Do wody -hyc!
Boćki chodzą, brodzą...
Nie znalazły nic!
Kum, kum, kum!
Kum, kum, kum!
Kle klekle!
Kle klekle!

 

ŻYCZĘ ZDRÓWKA, SPOKOJU I WYTRWAŁOŚCI ZARÓWNO DLA WAS WESOŁE SKRZATY JAK I WASZYCH KOCHANYCH RODZICÓW

WYCHOWAWCZYNI  EWA LESKIEWICZ – SULKA