Renata Kałwak nr tel: 691 085 607

 

Propozycja zajęć na kolejny tydzień (29.06.2020r. 30.06.2020r.)

DOCXzajecia zdalne 29.06.2020-30.06.2020.docx (238,72KB)
 

Propozycja zajęć na kolejny tydzień (22.06.2020r. 26.06.2020r.)

DOCXNauczanie zdalne 22.06.2020r.-26.06.2020r..docx (344,74KB)
DOCXkarta pracy 4.docx (352,00KB)
DOCXkarta pracy 5.docx (74,93KB)
PDFkarta PRACY 3.pdf (688,90KB)
PDFkarta pracy 2.pdf (343,65KB)
PDFkarta pracy 1.pdf (399,40KB)
 

 

Propozycja zajęć na kolejny tydzień (15.06.2020r. 19.06.2020r.)

PDFkarta pracy 1.pdf (703,08KB)
DOCXkarta pracy 2.docx (53,57KB)
DOCXzajęcia zdalne 15.06.2020r.-19.06.2020r..docx (15,36KB)
 

Propozycja zajęć na kolejny tydzień (08.06.2020r. 12.06.2020r.)

DOCXnauczanie zdalne 08.06.2020r.-12.06.2020r..docx (17,08KB)
 

 

DZIEŃ DZIECKA

DROGIE DZIECI W TYM ROKU DZIEŃ DZIECKA  OBCHODZIMY TROCHĘ INACZEJ. PRZYGOTOWAŁYŚMY DLA WAS NIESPODZIANKĘ- W ZAŁĄCZNIKACH PONIŻEJ , ZNAJDZIECIE ZADANIA DO WYKONANIA ORAZ DYPLOM . ŻYCZYMY MIŁEJ ZABAWY. POZDRAWIAMY SERDECZNIE. 

DOCXdzien dziecka- ZADANIA.docx (167,59KB)
DOCXdyplom ptaszki.docx (112,29KB)

Propozycja zajęć na kolejny tydzień (01.06.2020r. 05.06.2020r.)

DOCXszlaczki.docx (88,41KB)
DOCXplan pltaszki czerwiec 1 5.docx (14,55KB)
PDFkarta pracy str 56 57.pdf (625,28KB)
 

 

Propozycja zajęć na kolejny tydzień (25.05.2020r. 29.05.2020r.)

DOCXplan ptaszki maj 25 29.docx (18,06KB)
PDFkarty pracy 2 str 47 48 49.pdf (446,93KB)
PDFkarta pracy 1 str 53 54.pdf (114,18KB)
 

Przed nami  kolejny tydzień zdalnej nauki (25.05 – 29.05.2020). Tym razem temat to „Święto Rodziców”. Zapraszamy do wspólnej nauki oraz zabawy. Pozdrawiamy gorąco.

  1. Oglądanie zdjęć i albumów rodzinnych z rodzicami.
  2. Zabawa konstrukcyjna „Budujemy domy dla naszych rodzin”. Dzieci budują domy dla swojej rodziny, nazywają pomieszczenia w domach, liczą pokoje.
  3. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Rodzic rozdaje dzieciom lusterka. Demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

- Powitanie – dzieci dotykają czubkiem języka każdego zęba osobno. Unoszą język raz za górnymi, raz

za dolnymi zębami. 

- Pyszny obiad – dzieci oblizują językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego

obiadu.

- Spacer – przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer w stronę nosa i w stronę brody.

- Rodzinna zabawa – dzieci naśladują dmuchanie baloników: wciągają powietrze nosem i wypuszczają

ustami.

- Karuzela – dzieci naśladują ruch językiem w koło,  od wewnętrznej strony jamy ustnej. Język porusza

się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła.

- Całusy – dzieci wypychają wargi do przodu i naśladują wysyłanie pocałunków mamie i tacie.

- Drzwi – dzieci pokazują, jak zamykają się i otwierają drzwi do domu – rozwierając i zwierając wargi

wyciągnięte do przodu.

  1. Zabawa ruchowa „Spacer z rodziną”. Dziecko pokazuje ruchem historyjkę opowiadaną przez rodzica.

Dzieci:

Jest piękna pogoda, idziemy całą rodziną do parku.                       maszerują w miejscu,

Na ścieżce błyszczy kałuża, po wiosennym deszczu,                      przeskakują z nogi na nogę,

przy alei stoi parkowa ławeczka.                                                             wykonują przysiad,

Idąc dalej, spotykamy skaczącą po drzewach wiewiórkę.            podskakują tak jak wiewiórka,

Przysiadamy na kolejnej ławce                                                               wykonują przysiad,

i nie możemy się zdecydować, czy odpocząć, czy iść dalej.          wykonują kolejne przysiady,

Idziemy jednak dalej.                                                                                  maszerują w miejscu,

Wśród gałęzi drzew śpiewa ptak.                                                           rozglądają się z ręką przy czole,

Wracamy do domu i odpoczywamy.                                                     dzieci siadają lub kładą się

 na dywanie.

 

  1. Słuchanie opowiadania E. Stadmüller „Dzień rodziców”. Rozmowa na podstawie opowiadania.
  2. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Moja rodzina”.
  3. Zabawa ruchowa na świeżym powietrzu „Mamo, mamo, ile kroków do domu”. Rodzic wyznacza start i metę za pomocą skakanek. Dzieci stają na starcie, a rodzic na mecie. Dzieci zadają pytanie: Mamo, mamo, ile kroków do domu? I odmierzają tyle kroków, ile zaproponuje rodzic. Potem liczą ile kroków brakuje jeszcze do rodzica.
  4.  Kończenie zdań – wypowiedzi dzieci na temat rodziny.

Rodzic prosi, aby dzieci dokończyły zdania (przykłady):

− Lubię moją rodzinę, bo...

− Z moją rodziną najbardziej lubię...

− Moja rodzina to...

 

  1. Ozdobny talerz dla mamy i taty – malowanie wzorów na tekturowym talerzu.

 

  1. Zestaw ćwiczeń ruchowych. Potrzebne będą chusteczki szyfonowe.

 

 • Marsz po obwodzie koła ze swobodnym wymachiwaniem chusteczkami.

• Ćwiczenie z elementem rzutu i łapania. Dzieci dłońmi ściskają mocno chusteczki, a następnie wyrzucają je w górę jak najwyżej i łapią.

 • Ćwiczenie z krążeniem ramion. Dzieci stoją w rozkroku, plecy mają proste – łopatki ściągnięte. Trzymając chusteczkę w prawej dłoni, zataczają wyprostowaną ręką duże koło. Następnie przekładają chusteczkę do lewej dłoni i powtarzają ćwiczenie.

• Ćwiczenie z elementem skłonu. Dzieci chwytają chusteczki oburącz, unoszą je wysoko nad głową, wykonują skłony do boków, i przodem, do podłogi.

• Ćwiczenie z elementem wymachu rękami. Dzieci prawą ręką trzymają chusteczki, lewą opierają na biodrze, plecy mają proste. Następnie wykonują duży wymach ręką, trzymają chusteczki. Po kilku powtórzeniach, następuje zmiana ręki trzymającej chusteczki.

 • Ćwiczenia z elementem przeskoku. Dzieci kładą chusteczki na podłodze i przeskakują przez nie obunóż: raz z jednej, raz z drugiej strony.

• Ćwiczenia rozciągające mięśnie klatki piersiowej. Dzieci siedzą (siad ugięty), plecy mają wyprostowane. Jedną rękę mają wyciągniętą w górę, w skos, drugą rękę – w dół, w skos. W pierwszej ręce trzymają chusteczki. Składają ręce na wysokości klatki piersiowej, gdzie następuje przekazanie chusteczek.

• Ćwiczenia wzmacniające mięśnie kręgosłupa. Dzieci leżą na brzuchu, nogi mają wyprostowane i złączone, głowę uniesioną, w rękach wyciągniętych do przodu trzymają chusteczki. Starają się chwilę wytrzymać w tej pozycji, a następnie odpoczywają.

• Ćwiczenie stóp. Dzieci stoją, przed nimi leżą chusteczki. Starają się złapać chusteczki palcami stopy (naprzemiennie) i podrzucić do góry.

 • Ćwiczenie mięśni nóg. Dzieci wysoko unoszą kolana i starają się   przełożyć chusteczkę raz pod prawym, raz pod lewym kolanem.

 

  1. Czytanie globalne wyrazów: mama, tata, dom. Dzieci dzielą wyrazy na sylaby z wyklaskiwaniem i na głoski.

 

  1. Rysuj krawat i apaszkę po śladzie (karta pracy 1, str. 53)

 

  1. Narysuj w ramkach prezenty, jakie chciałbyś wręczyć rodzicom (karta pracy 1, str. 54)

 

  1. Rysuj po śladach rysunków serduszek. Powtarzaj rymowankę za osobą dorosłą (karta pracy 2, str. 47)

 

  1. Obejrzyj obrazki, powiedz co dzieci lubią robić z rodzicami i narysuj to co ty lubisz robić z mama i tatą (karta pracy 2, str. 48 i 49)

 

  1. Z okazji Święta Rodziców zrób mamie i tacie masaż, opowiedz i m twoją ulubioną bajkę, pozamiataj podłogę, pościeraj ostrożnie kurze.

 

Pomoce dydaktyczne:

 

  1. Opowiadanie E. Stadmüller „Święto Rodziców”.

 

Odświętnie ubrani rodzice siedzieli cichutko na widowni, czekając na przedstawienie.

Tymczasem za kulisami (czyli za szafą) trwały gorączkowe przygotowania do występu.

– Proszę pani – alarmował słoń – odpadła mi trąba!

– Przywiąże mi pani ogonek? – przymilała się małpka.

– Oko mi się odkleja! – denerwowała się żabka.

Gdy wszyscy wreszcie byli gotowi, odezwał się gong (czyli uderzenie w patelnię) i na scenę wyskoczyła

mama kangurzyca (czyli Magda w brązowym dresie z doszytą na brzuchu wielką kieszenią).

– Mama kangurzyca każdego zachwyca – recytował Bartek, wskazując na Magdę. – Ma na brzuchu kieszeń, w niej kangurka niesie –  i Magda – hop – wyciągnęła z kieszeni małe, pluszowe kangurzątko.

Zaraz za kangurzycą na scenie pojawiły się dwa słonie – duży (Oskar) i mały (Ada).

– A mój tatuś ukochany z drzewa zrywa mi banany – chwaliła się Ada, wachlując się wielkimi szarymi

uszami z tekturowych talerzyków.        

– Jedz córeczko moja miła, żebyś szybko mi przytyła – mówił Oskar, dyskretnie przytrzymując trąbę z rury

do odkurzacza.

Po słoniach występowały, małpki, żabki, kotki i niedźwiadki.

Wszyscy czworonożni rodzice czule przemawiali do swych dzieci, a one chwaliły się swoimi rodzicami.

Na koniec Olek, wystrojony w białą koszulę i granatową muchę, wyrecytował: Czy dziecko jest tycie, czy

też waży tonę, czy ma długie uszy, czy krótki ogonek, czy ma futro gładkie, w prążki czy też w łaty, ma cieplutki kącik w sercu swego taty. Czy fruwa, czy pływa, czy też pełzać musi, to jest najpiękniejsze dla swojej

mamusi. Więc dzisiaj wszyściutkie na świecie dzieciaki ślą swoim rodzicom słodziutkie buziaki.

W tym momencie wszyscy razem wyskakiwali na scenę, żeby posłać całuska, ukłonić się, a następnie paść

w objęcia widowni.  

91

Kolejnym punktem programu był słodki poczęstunek, po którym rozpoczął się konkurs tańca z rodzicami.

Wygrała Dominika ze swym tatą, bo rzeczywiście byli najbardziej zgraną i zwariowaną parą. 

– Musimy poćwiczyć – przekonywał mamę Olek w drodze do domu. Za rok to my wygramy, a jak nie my,

to na pewno Ada z tatą.

 

Pytania do tekstu:

– Co się działo podczas spotkania rodziców w przedszkolu?

– Jakie postacie występowały w tym przedstawieniu?

– Jaką niespodziankę moglibyśmy przygotować na Święto Rodziny?

– Kto wchodzi w skład twojej rodziny?

– Co lubisz robić z mamą?

– Co lubisz robić z tatą?

 

  1. Wiersz B. Szelągowskiej „Moja rodzina”. Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dziecko powtarza fragment tekstu: ta, to, ti, ta, ti, tom! Kocham ciebie i nasz dom.

 

Piękny uśmiech, dobre serce;

wszystko umie zrobić sama.

Kocha mnie najbardziej w świecie.

To jest właśnie moja mama!

 

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham ciebie i nasz dom.

 

Zawsze chętnie mi pomagasz,

kiedy jesteś obok, tato.

Z Tobą czuję się bezpiecznie.

Kocham Ciebie właśnie za to!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham ciebie i nasz dom.

Dom to miejsce wyjątkowe.

Może być na końcu świata!

Najważniejsza jest rodzina,

czyli mama, ja i tata!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham mamę, tatę, dom.

 

Propozycja zajęć na kolejny tydzień (18.05.2020r. 22.05.2020r.)

DOCXplan online Ptaszki maj 18 22.docx (326,35KB)
PDFkarta pracy 1 str 44 i 45.pdf (567,34KB)
DOCXkarta 7.docx (57,74KB)
 

Witamy serdecznie w kolejnym tygodniu zdalnego nauczania (18.05 – 22.05.2020). Tematyka na ten tydzień to „Łąka w maju”. Zapraszamy do wspólnej nauki i zabawy.

1.Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Łąka”. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania.

2.Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Rodzic podaje dzieckulusterko. Demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

• Bocian i żaba – dzieci naśladują dziób bociana, ściągając wargi mocno do przodu, otwierają je i zamykają, a następnie rozciągają szeroko wargi jak żaba, która jest zadowolona, że schowała się przed bocianem.

• Biedronka ma dużo kropek – dzieci rysują czubkiem języka kropki na podniebieniu, przy szeroko otwartych ustach, unosząc język do góry.

• Kret – tak jak kret wychodzi ze swego podziemnego domku, tak dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, a potem znów chowają za górnymi zębami.

• Pszczoła – dzieci naśladują bzyczenie pszczoły: bzzz, bzzz, bzzz.

• Motyl – jak motyl porusza skrzydłami, tak dzieci poruszają naprzemiennie językiem od jednego do drugiego kącika ust.

• Konik polny – tak jak konik polny skacze w górę i w dół, tak dzieci otwierają szeroko usta i językiem skaczą za górne zęby i za dolne zęby. W tym ćwiczeniu język nie wychodzi przed zęby.

3.  Zabawa ruchowa Ślimak. Dzieci recytują rymowankę i rysują za rodzicem spiralną skorupę ślimaka palcem wskazującym, np. na dywanie, w powietrzu, na plecach rodzica.

 Ślimak, ślimak, wystaw rogi,

 dam ci sera na pierogi.

 Jak nie sera, to kapusty

– od kapusty będziesz tłusty

4. Zabawa dydaktyczna Rodzina pająków. Potrzebne będą: talerzyki papierowe z różną liczbą kropek (po 4 lub 5), czarna farba, flamastry, mokre chusteczki.

Dzieci odbijają na talerzykach papierowych kciuk zamoczony w farbie tyle razy, ile jest kropek. Po odbiciu kciuków wycierają ręce mokrymi chusteczkami. Następnie dorysowują flamastrami odnóża, czułki i oczy pająków, pamiętając, że pająki po każdej stronie mają cztery odnóża. Na talerzyku dorysowują pajęczynę.

5. Zabawa z pokazywaniem Wianek dla mamy. Dzieci pokazują ruchem słowa opowiadania rodzica.

Dzieci:

Na majowej łące rosną różnokolorowe kwiaty,                               unoszą dłonie od podłogi w górę,

pachnące maki, konwalie, fiołki i rumianki.                        unoszą dłonie do nosa, robią wdech nosem, 

Dzieci przyszły na łąkę                                                               maszerują po sali,

i nazrywały kwiatów,                                                                  wykonują ruch zrywania kwiatów,

z których uplotły wianek dla mamy.                                      robią młynek przedramionami przed sobą,Zaniosły mamie niespodziankę,                                                              maszerują w miejscu, łączą dłonie na        wysokości piersi

a mama uśmiechnęła się i mocno przytuliła.                  splatają ręce na wysokości ramion

6. Zabawa matematyczna Maki, kaczeńce, niezapominajki. Rodzic rozsypuje kolorowe kwiaty na łące.

Rodzic  rozsypuje kolorowe kwiaty na łące. Dzieci postępują zgodnie z poleceniami Rodzica:

• segregują kwiaty ze względu na kolor, wkładają do właściwych obręczy,

• układają rytm z kwiatów rozpoczęty przez rodzica: czerwony, żółty, niebieski, czerwony, żółty...

• układają dowolne rytmy z kwiatów

7. Rozwiązywanie zagadek. (Obrazki: bociana, żaby, ślimaka, motyli, maków – załącznik 1). Wskazywanie zwierząt, roślin – rozwiązań zagadek wśród obrazków umieszczonych przez rodzica na dywanie.

Ma długie nogi i dziób czerwony,

wrócił niedawno z dalekiej strony.

Z żabkami raczej niechętnie gada,

taka to jego największa wada! (bocian)

 

Skaczą zielone po majowej łące,

ogrzewa je ciepłe, wesołe słońce. (żaby)

 

Wolno sunie, hen przed siebie,

nie poprosi o domek ani mnie, ani ciebie.

Ma go ciągle na sobie,

nie służy tylko ku ozdobie. (ślimak)

 

Gdy zaświeci słonko

nad majową łąką,

wesoło latają

i kolorowe jak one

kwiaty odwiedzają. (motyle)

 

Z łąki do bukietów trafiają,

i piękny, czerwony kolor mają. (maki)

8. Osłuchanie się z piosenką „Mała biedroneczka”.

https://www.youtube.com/watch?v=BeLMx4273_E

9. Ćwiczenia oddechowe Motyle nad łąką. Dziecko dostaje papierową sylwetę motyla i słomkę. Zadanie dziecka polega na przeniesieniu papierowych sylwet motyli na obrazek łąki za pomocą słomek. Dziecko kładzie słomki na sylwetach motyli, wciąga powietrze i przenoszą sylwety w ten sposób nad łąkę. Powtarza tę czynność dotąd, aż wszystkie motyle będą nad łąką . (załącznik 2)

10. Praca plastyczna – wypełnianie rysunku kulkami bibuły. (załącznik 3)

11. Nazwij zwierzęta na zdjęciach. Podziel te nazwy rytmicznie. (karta pracy 1, str. 44)

12. Dokończ rysunek motyla na dole karty tak, aby wyglądał jak ten na górze karty. Pokoloruj wybrany rysunek (Karta pracy 1, str. 45)

13. Dokończ rozpoczęte wzory (karta 7)

14.  zadanie specjalne - Spróbuj wykonać z mamą wianek z kwiatów, które rosną na łące i przyślij zdjęcie

Pomoce dydaktyczne:

  1. Opowiadanie A. Widzowskiej „Łąka”.

Był piękny majowy dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer. Chłopcy bardzo chcieli iść na boisko, żeby

popatrzeć, jak trenują piłkarze, ale pani powiedziała, że na łące dzieje się o wiele więcej ciekawych rzeczy.

– Przecież łąka to tylko trawa, nic więcej tam nie ma – zmartwił się Tomek.

– Na pewno są ptaki. Dziadek mi o nich opowiadał – odezwał się Olek. – Może nawet będzie jakieś gniazdko.

– A w gniazdku jajeczka – dodała Ada.

– Postaramy się policzyć na palcach wszystkich mieszkańców łąki. Dobrze? – zaproponowała pani.

Dzieci chętnie się zgodziły i zaczęła się wspaniała zabawa.

– Konik polny! – zauważyła Kasia.

– Ale wysoko skacze!

– A ja widzę biedronki – Małgosia położyła jedną z nich na rączce, a dzieci podeszły bliżej.

– Jaki kolor ma biedronka? – spytała pani.

– Czerwony.

– I ma czarne kropeczki.

– A ja widziałem kopter! – krzyknął mały Jaś.

– Co to jest kopter? – zdziwił się Olek.

– Może chodzi o helikopter? – zapytała z uśmiechem pani. – Chyba wiem, co widziałeś. To z pewnością

była ważka. Ważki mają dużą głowę, podłużny tułów i skrzydełka podobne do śmigła.

– O! Lecą następne! – zawołał Piotruś.

– Proszę pani, a tu są dziury!

Wszyscy podeszli bliżej, żeby je zobaczyć. W ziemi znajdowały się głębokie tunele.

– Ciekawe, kto w nich mieszka. Jak myślicie?

– Pająk – powiedziała Zosia.

– A ja myślę, że smok.

Pani wyjaśniła przedszkolakom, że w takich norkach mieszkają myszki nornice i poprosiła dzieci, żeby nie

wkładały tam patyków ani nie wrzucały kamieni.

– To jest domek myszki, więc nie wolno zakłócać jej spokoju – powiedziała.

Dzieci zauważyły też kilka kopców kreta, większych niż babki z piasku. Cała łąka tętniła życiem, aż zabrakło paluszków do liczenia pszczółek, trzmieli, kosmatych bąków, skowronków i motyli.

74

Dzieci zrozumiały, że w maju cała przyroda rozkwita, a na łąkach rosną stokrotki, chabry, maki i wiele

innych pachnących kwiatków.

Po powrocie do przedszkola dzieci nauczyły się nowej piosenki:

Motylek

Usiadł w maju na kwiatku

motylek.

Tupnął nóżką, a z kwiatka

spadł pyłek.

Machnął łapką i z kwiatka

spadł płatek.

Ach, nabroił ten motyl

gagatek!

Teraz fruwa i leczy

rabatki.

I udaje, że skrzydła

to płatki.

Chciała zerwać kwiatuszek

Agatka.

Teraz wącha motylka,

nie kwiatka!

Pytania do tekstu:

- Dokąd dzieci wybrały się na spacer?

− Wymieńcie zwierzęta, które dzieci widziały na łące?

− Jakie zwierzątka kopią kopce na łące?

− Gdzie mieszkają myszy polne?

− O czym była piosenka, której nauczyły się dzieci?

 

Propozycja zajęć na kolejny tydzień (11.05.2020r. 15.05.2020r.)

DOCXzajęcia zdalne 11.05.2020-15.05.2020r..docx (20,84KB)
PDFkarta pracy 2 - rysuj.pdf (343,71KB)
DOCXkarta-pracy-1-herb-praszka.docx (103,41KB)

Witamy w kolejnym tygodniu zajęć online 11.05.2020 –15.05.2020). Dziękujemy dzieciom i rodzicom za zaangażowanie w wykonywanie prac i zadań, które przesyłamy. Zapraszamy do dalszej współpracy. W tym tygodniu tematyka zajęć to „ Moja miejscowość, mój region”.

 

1.Zabawy na świeżym powietrzu: zabawa ruchowo naśladowcza „Zwiedzamy Łazienki Królewskie” – rodzic zaprasza dzieci na wycieczkę do parku w Łazienkach w Warszawie. Dzieci najpierw jadą – biegają =, naśladując trzymanie w rękach kierownicy, następnie idą do parku – maszerują. Potem biegają po parkowych alejkach, naśladując ruchem zwierzęta, które można tam spotkać: wiewiórkę, pawia, ptaki, Zamieniają się w pomnik – wymyślają ciekawe pozy, zastygają. Następnie podają ręce  rodzicowi i wracają w parach do autokaru, wsiadają do niego i jadą naśladując trzymanie w rękach kierownicy.

 

2. Zabawa badawcza „Powietrze jest bardzo ważne”. Potrzebne będą: dwa słoiki różnej wielkości, dwie małe świeczki (typu tealight), dwa talerzyki, zapałki/zapalniczka. Rodzic stawia świeczki na talerzykach i podpala ich knoty. Następnie przykrywa je słoikami i wspólnie z dziećmi obserwuje, gdzie świeczka zgaśnie szybciej. Dzieci mogą podać swoje wnioski. Rodzic może wytłumaczyć, że tam, gdzie był mniejszy słoik, było mniej tlenu, a w większym słoiku było go więcej.

 

3. Zabawa popularna „Maszerują dzieci drogą”.

Maszerują dzieci drogą,                                              maszerują w miejscu,

raz, dwa, trzy!                                                                 wyklaskują rytmicznie,

Lewą nogą, prawą nogą,                                           wystawiają do boku lewą nogę i prawą nogę,

raz, dwa, trzy!                                                                 wyklaskują rytmicznie,

A nad drogą słonko świeci                                         wznoszą obie ręce wysoko w górę,

i uśmiecha się do dzieci,                                               obracają się wokół własnej osi,

raz, dwa, raz, dwa, trzy!                                            wyklaskują rytmicznie.

 

4.Zabawa plastyczna „Dorysuj brakujące elementy”.

Rysunek domu: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, po bokach dwa okna z brakującymi elementami.

Dzieci kończą rysować zgodnie z poleceniami rodzica

− Pomiędzy oknami dorysujcie drzwi.

− Na dachu dorysujcie komin.

− Przed domem narysujcie chodnik.

− Obok domu dorysujcie garaż.

− Nad domem – słońce.

− Za domem rośnie las.

 

5. Zabawa ruchowa ćwicząca wszystkie partie mięśni –„ Zróbcie tak jak ja”. Rodzic umieszcza w kilku kopertach polecenia do wykonania (opis prostych ćwiczeń gimnastycznych lub ich graficzne symbole), tj.: przysiad, skłon, podskok, pajacyk, obrót. Dziecko kolejno losuje koperty, a rodzic przekazuje co ma zrobić, lub pokazuje rysunek. Dziecko wykonuje ćwiczenie, a rodzic je naśladuje.

 

6. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Moja miejscowość”. Rodzic prezentuje wiersz i pyta dziecko: Czym różnią się domy na wsi i w mieście? Powtarza wiersz, a dziecko – fragment tekstu: Da, do, du, da, do, da, w pięknym domu mieszkam ja!

Ile bloków stoi w mieście!

Jedne duże, inne małe.

Ten jest żółty, tamten szary,

a te obok – całkiem białe.

Mkną ulicą samochody;

wszędzie pełno zakamarków.

By odpocząć od hałasu,

zawsze można iść do parku.

Da, do, du, da, do, da,

w pięknym domu mieszkam ja!

Na wsi domów jest niewiele;

spokój zwykle tam panuje.

Za dnia słychać śpiew skowronka,

nocą sowa pohukuje.

Czasem piesek przerwie ciszę,

kiedy biega po ogrodzie.

Kogut pieje, krowa muczy,

kaczka kwacze gdzieś na wodzie.

Da, do, du, da, do, da,

w pięknym domu mieszkam ja!

Czy to miasto, czy też wioska,

wielkie bloki, małe domy,

najważniejsze, by prócz domu

mieć rodzinę i znajomych!

Da, do, du, da, do, da,

w pięknym domu mieszkam ja!

 

7.Ćwiczenie sprawności manualnej – „Droga do przedszkola.” Dzieci lepią z plasteliny cienkie wałeczki, łączą ze sobą, tworząc wspólnie drogę na ceracie, która prowadzi do przedszkola zbudowanego z klocków. Droga ta jest ulepiona z równoległych wałeczków plasteliny.

 

8. Zabawa językowa „Symbole mojej miejscowości” (lub gminy). Rodzic prezentuje obrazek z herbem i pyta dziecko, czy wiedzą, co on przedstawia. Następnie prosi, aby to opisały i powiedziały, dlaczego to znajduje się w herbie. Jest to dobry czas, aby przedstawić miejscowe legendy, przekazy ludowe itp. Dziecko dostaje herb do pokolorowania.  - ( karta pracy 1 „Herb Praszki”)

 

9. Ćwiczenia oddechowe – leżenie na plecach, oczy zamknięte. Wdech przez nos – brzuch unosi się do góry; wydech ustami – brzuch opada.

 

10. Czynności samoobsługowe: wykonaj z rodzicem surówkę z marchewki i jabłka.

 

11. Zajęcia techniczne: wykonaj dom z dowolnego pudełka, w okienkach narysuj swoją rodzinę.

 

12. Zabawa ruchowa „Zwiedzamy Polskę”. Dzieci w rozsypce biegają po dywanie. Jeśli zobaczą niebieski kartonik – symbolizujący wodę – przeskakują przez morskie fale, pływają. Kartonik zielony oznacza łąki i pola – dzieci chodzą po wysokiej trawie, wąchają kwiaty.

 Kartonik żółto-pomarańczowy oznacza góry – dzieci naśladują górską wspinaczkę.

 

13. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. Rodzic podaje dziecku lusterko. Demonstruje prawidłowe wykonywanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

• W mieście stoi sygnalizator świetlny – gdy świeci zielone światło: dzieci unoszą język do góry, gdy świeci czerwone światło – język umieszczają za dolnymi zębami.

• Samochody – dzieci naśladują jazdę samochodem: czubek języka przesuwają po podniebieniu od zębów w stronę gardła, kilkakrotnie powtarzając ten ruch.

• Wieżowiec – w wieżowcu winda kursuje raz w górę, raz w dół. Dzieci wykonują ruch językiem, unosząc go raz w stronę nosa, a raz w stronę brody.

• Przedszkolaki – w przedszkolu pani wita się rano z dziećmi. Dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba na górze i każdego zęba na dole.

• Konik – dzieci naśladują stukot kopyt konia: odbijają język od podniebienia, jednocześnie rozciągając, a następnie ściągają wargi w dziobek.

• Krowa – dzieci naśladują ruch żucia, pokazując, jak krowa na łące je trawę.

• Traktor jeździ w koło po polu – dzieci unoszą czubek języka na górną wargę i wykonują koliste ruchy po górnej i po dolnej wardze

 

14. Rysuj drogę Lenki, jej taty i Lalusia do domu. Opowiedz o domach, które mijają. (karta pracy 2)

 

15. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Łazienki”. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania.

 

Olek bardzo lubi chodzić do przedszkola. Najbardziej cieszy go zabawa w ogródku oraz wycieczki. Jednak, kiedy pani wspomniała, że planuje wyjście do Łazienek, Olek posmutniał.

– Do łazienek? Mnie się wcale nie chce siusiu…

– Łazienki Królewskie to znany warszawski park położony wokół pięknego pałacu – wyjaśniła pani.

– A ja już tam byłem… – jęknął Maciuś.

Pogoda była słoneczna, a park okazał się pełen niespodzianek. Dzieci odwiedziły Amfiteatr, gdzie w dawnych czasach odbywały się przedstawienia dla króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Pani powiedziała, że wciąż można tu podziwiać sztuki teatralne i koncerty.

– Ten król miał na imię tak jak ja – ucieszył się Staś. – Ciekawe, czy lubił frytki…

– Wtedy nie znano frytek – wyjaśniła pani.

W południowej części Łazienek znajdowała się wielka misa, a nad nią rzeźba lwa wypluwającego wodę.

– Zobaczcie, jakie źródełko! – pisnęła Zosia. – Możemy umyć ręce?

– Oczywiście.

– A ten lew gryzie?

– Nie, to tylko fontanna w kształcie lwiej głowy – uspokoiła ją pani.

– Ja już tu byłem – jęknął po raz drugi, Maciuś.

– Ale marudzisz – zdenerwował się Olek.

W stawie pływały ogromne pomarańczowe karpie. Podczas, gdy pani pokazywała dzieciom sikorki, Zuzia

z Kubą postanowili nakarmić karpie resztkami bułki, którą Zuzia zabrała na wycieczkę. Gdy tylko pani to

zauważyła, powiedziała dzieciom, że w każdym parku obowiązuje regulamin. W Łazienkach Królewskich

zgodnie z regulaminem nie wolno karmić zwierząt i rozsypywać im pokarmu. Nie wolno także dotykać

zwierząt w szczególności wiewiórek i pawi.

– Ja już tu byłem – znów odezwał się Maciuś.

Nawet wiewiórki nie wywołały uśmiechu na jego buzi.

Jednak przy wyjściu z parku, Maciuś zaskoczył wszystkich.

– Tutaj nie byłem! Co to za pan pod żelaznym drzewem? – zapytał, wyraźnie ożywiony.

– To jest pomnik Fryderyka Chopina, polskiego kompozytora i pianisty. A drzewo, pod którym siedzi, to

wierzba, symbol Polski.

Maciuś po raz pierwszy uśmiechnął się od ucha do ucha i powiedział:

– Też bym chciał taki pomnik w mojej łazience…

Kolejnym punktem wycieczki była stadnina koni znajdująca się nieopodal Warszawy.

– Konie! – zawołał nagle rozradowany Olek.

Rzeczywiście, za ogrodzeniem spokojnie pasły się konie: brązowe, czarne, nakrapiane i nawet jeden biały.

Dzieci mogły je pogłaskać po mięciutkich chrapkach. Były tam nawet dwa kucyki z warkoczykami zaplecionymi na grzywach.

– Może zamiast psa rodzice zgodzą się na konia? – pomyślał Olek. – Tylko gdzie on by mieszkał? Muszę to

jeszcze przemyśleć.

 

Pytania do tekstu:

- Dokąd dzieci wybrały się na wycieczkę?

− Co znajdowało się w parku w Łazienkach Królewskich?

− Jaki kształt miała fontanna, którą zobaczyły dzieci w parku?

− Jakie zwierzęta dzieci wydziały w parku?

− Jak się nazywa słynny polski muzyk, którego pomnik znajduje się w warszawskich Łazienkach?

− Gdzie dzieci udały się po zwiedzeniu Łazienek?

 

16. Zestaw ćwiczeń ruchowych z wykorzystaniem chusteczek szyfonowych.

 

- Marsz po obwodzie koła ze swobodnym wymachiwaniem chusteczkami.

- Ćwiczenie z elementem rzutu i łapania. Dzieci dłońmi ściskają mocno chusteczki, a następnie wyrzucają je w górę jak najwyżej i łapią.

- Ćwiczenie z krążeniem ramion. Dzieci stoją w rozkroku, plecy mają proste – łopatki ściągnięte. Trzymając chusteczkę w prawej dłoni,zataczają wyprostowaną ręką duże koło. Następnie przekładają chusteczkę do lewej dłoni i powtarzają ćwiczenie.

- Ćwiczenie z elementem skłonu. Dzieci chwytają chusteczki oburącz, unoszą je wysoko nad głową, wykonują skłony do boków, i przodem, do podłogi.

- Ćwiczenie z elementem wymachu rękami. Dzieci prawą ręką trzymają chusteczki, lewą opierają na biodrze, plecy mają proste. Następnie wykonują duży wymach ręką, trzymają chusteczki. Po kilku powtórzeniach, następuje zmiana ręki trzymającej chusteczki.

- Ćwiczenia z elementem przeskoku. Dzieci kładą chusteczki na podłodze i przeskakują przez nie obunóż: raz z jednej, raz z drugiej strony.

- Ćwiczenia rozciągające mięśnie klatki piersiowej. Dzieci siedzą (siad ugięty), plecy mają wyprostowane. Jedną rękę mają wyciągniętą w górę, w skos, drugą rękę – w dół, w skos. W pierwszej ręce trzymają chusteczki. Składają ręce na wysokości klatki piersiowej, gdzie następuje przekazanie chusteczek.

- Ćwiczenia wzmacniające mięśnie kręgosłupa. Dzieci leżą na brzuchu, nogi mają wyprostowane i złączone, głowę uniesioną, w rękach wyciągniętych do przodu trzymają chusteczki. Starają się chwilę wytrzymać w tej pozycji, a następnie odpoczywają.

- Ćwiczenie stóp. Dzieci stoją, przed nimi leżą chusteczki. Starają się złapać chusteczki palcami stopy (naprzemiennie) i podrzucić do góry.

- Ćwiczenie mięśni nóg. Dzieci wysoko unoszą kolana i starają się   przełożyć chusteczkę raz pod prawym, raz pod lewym kolanem.

-Ćwiczenia przeciw płaskostopiu. Dzieci siedzą z rękami podpartymi z tyłu i podnoszą chusteczki palcami stóp.

 

 

Propozycja zajęć na kolejny tydzień (04.05.2020r. 08.05.2020r.)

DOCXplan online ptaszki.docx (93,88KB)

PDFkarta pracy 2.pdf (343,65KB)
PDFkarta pracy 1.pdf (399,40KB)
 

Propozycja zajęć na kolejny tydzień (27.04.2020r. 30.04.2020r.)

DOCXpomoce dydaktyczne.docx (621,17KB)
DOCXzajęcia online 27 - 30 kwiecien.docx (16,06KB)
PDFkarta pracy 2.pdf (714,78KB)
PDFkarta pracy 1.pdf (991,41KB)

 

Przedstawiamy propozycje zajęć na kolejny tydzień (27.04.2020 – 30.03.2020). Dziękujemy za dotychczasową współpracę i zaangażowanie. Zapraszamy do wspólnej zabawy i nauki.

Temat: „Moja Ojczyzna”.

1.Słuchanie wiersza E. Stadmuller „Kim jesteś?”. Rozmowa na podstawie wiersza.

2. Oglądanie flagi i Polski i Godła Polski. Rodzic prezentuje dziecku godło i flagę Polski, przypomina także ich nazwy. Prosi, aby dziecko opisało ich wygląd i powiedziało, gdzie można zobaczyć symbole narodowe. Cel: Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej poprzez rozpoznawanie symboli narodowych: godło, flaga;

3. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, warg, żuchwę. Rodzic daje dziecku lusterko. Demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

- kolory flagi – rodzic podaje kolory flagi. Gdy mówi biały – dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, gdy mówi czerwony – język opuszczają na dolną wargę.

- chorągiewki – tak jak chorągiewki poruszają się na wietrze, tak dzieci poruszają językiem po górnej wardze, od jednego kącika ust do drugiego.

- Lech, Czech, Rus jadą na koniach – dziecko naśladuje stukot kopyt koni każdego z bohaterów legendy. Przyklejają szeroko ułożony język do podniebienia i odbijają go, jednocześnie ściągając wargi w dziobek i rozciągając szeroko.

- orzeł – dziecko wysuwa język do przodu, unosząc jego czubek do góry i porusza nim na boki, tak jak orzeł swymi skrzydłami.

- wędrówka po Polsce – przy szeroko otwartej jamie ustnej dziecko wysuwa język do przodu i porusza nim do góry, w dół, w prawą stronę, w lewą stronę.

4. Ćwiczenia słuchowe „Dzielimy na sylaby”. Rodzic wypowiada sylabami słowa związane z Polską (np.: fla-ga, Wis-ła, Pol-ska, o-rzeł,), a zadaniem dzieci jest podawanie całej nazwy i wyodrębnienie pierwszej i ostatniej głoski w wypowiadanych słowach.

5. Rozwiązywanie zagadek :

- Pytanie nietrudne,

Niech każdy z was przyzna.

Jak się nazywa wasza Ojczyzna? (Polska).

 

- powiewa, gdy wiatr się zerwie,

A na niej biel i czerwień. (flaga Polski)

 

- Mieszka w górach wielki ptak,

To naszej Polski znak. (godło – orzeł)

 

- płynie od gór do morza,

Przez Warszawę przepływa-

To nasza najdłuższa rzeka.

 A jak się nazywa? (Wisła).

6. Słuchanie opowiadania W. Chotomskiej „Wars i Sawa”. Oglądanie albumów, książek przedstawiających Warszawę.

7. Oglądanie filmiku edukacyjnego  „Polskie symbole narodowe”  https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A. Cel: Nabywanie poczucia przynależności narodowej.

8. Osłuchanie się z piosenką „Jestem Polakiem” https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM.

9. Czytanie tekstu z osobą dorosłą. (karta 1 str. 43)

10. Łączenie ze sobą połówek pocztówek przedstawiających ciekawe miejsca w stolicy (karta 1 str. 46)

11. Rysowanie po śladzie. Kolorowanie flagi (karta 2 str. 40)

12. Wybranie miejsca, które dziecko chętnie by odwiedziło (karta 2 str. 41)

13. Kolorowanie herbu Warszawy wg wzoru (karta 2 str. 42)

14. Praca plastyczna „Flaga Polski”. Podanie dziecku narysowanego lub wydrukowanego konturu flagi Polski. Dziecko moczy dłoń w białej farbie i odbija ją na górnej części flagi. Następnie moczy dłoń w czerwonej farbie i odbija ją na dolnej części flagi.

15. Opowieść ruchowa "Skok przez Polskę": dzieci naśladują czynności wykonywane przez rodzica.

Jesteśmy nad Bałtykiem, fale uderzają o brzeg i szumią (dzieci naśladują odgłosy: szuuuu, szuuuuu). Przed wskoczeniem do wody musimy się rozegrać do stroju kąpielowego (naśladują rozbieranie się) i wykonać rozgrzewkę. Zróbmy kilka pajacyków i skłonów (wykonują ćwiczenia). A teraz siuuup (powtarzają) do wody. Oj, trochę zimno, brrr (powtarzają i pokazują jak się trzęsą z zimna). Spróbujmy zanurkować - bul, bul, bul (powtarzają i naśladują nurkowanie). Szybko się wycieramy, ubieramy (naśladują czynności) i wykonujemy dłuuuuugi skok (długi skok obunóż) do Warszawy, gdzie weźmiemy udział w maratonie, to aż 3 okrążenia wokół miasta (biegną jedno za drugim). Chwila odpoczynku na wypicie wody (naśladują picie) i wykonujemy dłuuugi skok w góry (wykonują skok obunóż). Wspinamy się na najwyższy szczyt -Rysy, nie jest  to łatwe, ciągle ocieramy pot z czoła (naśladują). Ale już niedługo szczyt. Jesteśmy! Ale piękne widoki! Zasłużyliśmy na odpoczynek (siadają i naśladują oglądanie widoków).

16. Kształtowanie czynności samoobsługowych - nauka samodzielnego nakrywania stołu do posiłku talerzami i sztućcami. Wdrażanie do bezpiecznego zachowania się przy stole podczas spożywania posiłków – wpajanie dziecku, iż nie należy wymachiwać sztućcami.

 

Propozycja zajęć na kolejny tydzień (20.04.2020r. 24.04.2020r.)

DOCXzajęcia online 20 - 24 kwieciń.docx (57,20KB)
DOCXpropozycja do czytania O śniadanku....docx (3,41MB)
JPEGsudoku zwierzęta.jpeg (56,46KB)
PDFkarta 2.pdf (309,59KB)
DOCXkarta 1.docx (178,69KB)
 

Propozycja zajęć na kolejny tydzień (06.04.2020r. – 10.04.2020r.)

DOCXPropozycje zajęć i zabaw na kolejny tydzień.docx (1,49MB)
DOCXpomoce dydaktyczne.docx (178,90KB)
PDFkarta 3.pdf (218,82KB)
PDFkarta 2.pdf (450,27KB)
PDFkarta 1.pdf (21,66KB)

 

 

Propozycja zajęć na kolejny tydzień (30.03.2020r. – 03.04.2020r.)

DOCXwiersze i pomoce dydaktyczne.docx (244,89KB)
DOCXPropozycja zajęć online.docx (12,94KB)
PDFkarta pracy 2.pdf (673,74KB)
PDFkarta pracy 3.pdf (71,89KB)
PDFkarta pracy 1.pdf (457,44KB)
 

Propozycja zajęć na kolejny tydzień (30.03.2020r. – 03.04.2020r.)

1. Ćwiczenia ortofoniczne- „Ptasie trele” – Słuchanie wiersza Juliana Tuwima „Ptasie radio”. Nazywanie ptaków w nim występujących i naśladowanie ich głosów:

słowik: halo, halo, lo - lo – lo – lo,

Tu – tu – tu – tu – tu,

Tru – lu – lu – lu – lu,

Pio – lo –lo –lo –lo – lo,

Plo – plo – plo -  plo – plo,

wróbel: ćwir, ćwir, świrk,

ćwir, ćwir, świrk,

kogut: kukuryku,

kukułka: kuku, kuku,

dzięcioł: stuku – puku.

Inne ptaki:

Wrona: kra, kra, kra,

Bocian: kle, kle, kle,

Sowa: hu, hu, hu, hu,

Gołąb: gruchu, gruchu.

2. Rytmiczne dzielenie nazw na sylaby (karta pracy 1)

3. Odszukaj i zaznacz różnice na obrazkach ( karta pracy 2)

4. Pokoloruj bociana wg wzoru (karta pracy 3)

5. Zabawa ruchowa- „Jaką jesteś pogodą?” –dziecko porusza się po dywanie, na brzegach którego poumieszczane są emblematy pogody (można skorzystać z zamieszczonych na dole obrazków). Gdy rodzic klaśnie i wywoła określoną nazwę, dziecko stara się jak najszybciej odszukać właściwy emblemat. 

6. Doskonalenie samodzielności - pomagam rodzicom przygotować kanapki z wierszykiem:

Najpierw chleb pokroję,
Masłem posmaruję,
Na to ser położę,
Pomidora dołożę,
I posolę i popieprzę
Żeby wszystko było lepsze!
Już nie powiem ani słowa
Bo kanapka jest gotowa!

7. Słuchanie wiersza T. Fiutowskiej „Żabki”.

8. Zestaw ćwiczeń ruchowych:

- ćwiczenia organizacyjne- dziecko maszeruje po obwodzie koła w rytm muzyki marszowej, na całych stopach i na palcach. Kiedy muzyka cichnie, podchodzi do środka koła i bierze chustkę

- rysowanie na dywanie chustką figur geometrycznych: najpierw małych, a następnie coraz większych.

- skakanie na jednej nodze wokół chustki leżącej na podłodze, w jedną i w drugą stronę, przeskakiwanie obunóż przez chustkę: w przód i w tył, przy nagraniu skocznej melodii.

- naprzemienne chwytanie palcami stopy chustki leżącej na podłodze, podawanie jej do reki

 

Kochane „Ptaszki” pamiętajcie o codziennym starannym myciu rączek i ząbków oraz składaniu piżamek.

 

1.Julian Tuwim “Ptasie radio

Halo, halo! Tutaj ptasie radio w brzozowym gaju,
Nadajemy audycję z ptasiego kraju.
Proszę, niech każdy nastawi aparat,
Bo sfrunęły się ptaszki dla odbycia narad:
Po pierwsze - w sprawie,
Co świtem piszczy w trawie?
Po drugie - gdzie się
Ukrywa echo w lesie?
Po trzecie - kto się
Ma pierwszy kąpać w rosie?
Po czwarte - jak
Poznać, kto ptak,
A kto nie ptak?
A po piąte przez dziesiąte
Będą ćwierkać, świstać, kwilić,
Pitpilitać i pimpilić
Ptaszki następujące:

Słowik, wróbel, kos, jaskółka,
Kogut, dzięcioł, gil, kukułka,
Szczygieł, sowa, kruk, czubatka,
Drozd, sikora i dzierlatka,
Kaczka, gąska, jemiołuszka,
Dudek, trznadel, pośmieciuszka,
Wilga, zięba, bocian, szpak
Oraz każdy inny ptak.

Pierwszy - słowik
Zaczął tak:
"Halo! O, halo lolololo!
Tu tutututututu
Radio, radijo, dijo, ijo, ijo,
Tijo, trijo, trululululu
Pio piopijolololololo
Ploploploploplo halo!"

Na to wróbel zaterlikał:
"Cóż to znowu za muzyka?
Muszę zajrzeć do słownika,
By zrozumieć śpiew słowika.
Ćwir ćwirświrk!
Świr świrćwirk!
Tu nie teatr
Ani cyrk!

Patrzcie go! Nastroszył piórka!
I wydziera się jak kurka!
Dość tych arii, dość tych liryk!
Ćwir ćwirczyrik,
Czyrczyrćwirik!"

I tak zaczął ćwirzyć, ćwikać,
Ćwierkać, czyrkać, czykczyrikać,
Że aż kogut na patyku
Zapiał gniewnie: "Kukuryku!"

Jak usłyszy to kukułka,
Wrzaśnie: "A to co za spółka?
Kuku-ryku? Kuku-ryku?
Nie pozwalam, rozbójniku!
Bierz, co chcesz, bo ja nie skąpię,

Ale kuku nie ustąpię.
Ryku - choć do jutra skrzecz!
Ale kuku - moja rzecz!"
Zakukała: kuku! kuku!
Na to dzięcioł: stuku! puku!
Czajka woła: czyjaś ty, czyjaś?
Byłaś gdzie? Piłaś co? Piłaś, to wyłaź!
Przepióreczka: chodź tu! Pójdź tu!
Masz co? daj mi! rzuć tu! rzuć tu!

I od razu wszystkie ptaki
W szczebiot, w świegot, w zgiełk - o taki:
"Daj tu! Rzuć tu! Co masz? Wiórek?
Piórko? Ziarnko? Korek? Sznurek?
Pójdź tu, rzuć tu! Ja ćwierć i ty ćwierć!
Lepię gniazdko, przylep to, przytwierdź!
Widzisz go! Nie dam ci! Moje! Czyje?
Gniazdko ci wiję, wiję, wiję!
Nie dasz mi? Takiś ty? Wstydź się, wstydź się!"
I wszystkie ptaki zaczęły bić się.
Przyfrunęła ptasia milicja
I tak się skończyła ta leśna audycja.

 

2. wiersz T. Fiutowskiej „Żabki”

 

Przed groźnym boćkiem
Cztery żabki małe
Do stawu skakały
Pierwsza- Hyc!
Druga- Hyc!
Trzecia- Hyc!
A ta czwarta- nic.
Bociek nad nią stoi
Już otwiera dziób,

A ona do wody chlup!

Ona – myk,

Ona – bryk,

Bociek nie ma nic!

 

 


3. Obrazki do zabawy: „Jaką jesteś pogodą”.

4. podkład muzyczny do zajęć ruchowych

https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo

 

DOCXPropozycje zabaw i ćwiczeń na ten tydzień.docx (13,45KB)
DOCXPani Wiosna ćw.docx (106,39KB)
DOCXćw grafomotoryczne.docx (58,26KB)

 

 

Kochane "Ptaszki" codziennie myjcie dokładnie rączki razem z liskiem.  

https://www.youtube.com/watch?v=4zeXmv2zPGs

  Renata Kałwak nr tel: 691 085 607